Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. II: ix35 vs. CX-7

Despre Hyundai ix35, coreenii afirmă că este un pas atât de mare, încât acest SUV ar trebui să îi tenteze şi pe amatorii de lifestyle. Deci clienţii care sunt subjugaţi de Mazda CX-7 merită să ia în considerare noul SUV coreean?

Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. II: ix35 vs. CX-7 Comparativ Hyundai ix35 vs. concurenţa - Ep. II: ix35 vs. CX-7

În momentul apariţiei, în 2007, Mazda CX-7 areprezentat o surpriză destul de mare, fiind o alternativălifestyle foarte apreciată la mai puţin cunoscutulInfiniti FX. Dar şi mai accesibilă. Anultrecut, Mazda CX-7 a primit un facelift nu tocmaidiscret, menit a-i sublinia maturitatea şi, de ce nu, a o face săţină piept noii ameninţări numite Audi Q5.

Despre Mazda CX-7 putem spune că e deja cu un picior însegmentul premium, situându-se la limita superioară aclasei SUV-urilor compacte. În acest al doilea episod al testului nostru comparativ vom vedea nu doar dacăHyundai ix35 se ridică la înălţimeastandardelor impuse de CX-7, ci şi dacă o astfel de comparaţie îşiare sensul.

EXTERIOR

Hyundai ix35 arata ca o bubulina pentru femei, fata de Mazda CX-7, care e foarte stilata

It's all about style. Atât CX-7, cât şi ix35 au fostconcepute pentru a face ravagii în sufletele amatorilor de frumospe patru roţi. Nu greşim dacă afirmăm că a fost avut învedere un public majoritar feminin, cele două modele întrecându-seîn numărul de rotunjimi ale caroseriilor. În această "competiţie",ix35 câştigă, Mazda CX-7 dovedindu-se o maşină mai matură şi maisobră.

Mazda CX-7 pare mai masivă, lucru parţial adevărat, dat fiind căare lungimea cu aproape 30 cm mai mare decât a luiix35. Însă raportul între lungime şi înălţime esterăspunzător pentru impresia de SUV sportiv pe care o degajă MazdaCX-7, în timp ce ix35 arată, prin comparaţie, mai mult a bubulinăpentru femei.

Ampatamentul este şi el mai mare în cazul maşiniijaponeze, depăşind ix35 cu 10 cm, deci SUV-ul japonezimpune respect nu doar stilistic, ci şi din punct de vederedimensional. CX-7 oferă şi o vizibilitate mai bună, având osuprafaţă vitrată mai generoasă, dar care nu afectează delocimpresia de dinamism a maşinii. Totuşi, gabaritul lui ix35 este maiuşor de intuit, mai ales în trafic urban.

Despre SUV-ul japonez mai putem spune că exprimă şi un aerfamiliar: este ca şi cum Mazda6 ar fi suferit otransformare în SUV, fără prea multe bătăi de cap. Ceea ceînseamnă o imagine de marcă mult mai puternică în cazul luiCX-7, din acest punct de vedere ix35 plătind, deocamdată,tribut imaginii complet schimbate.

INTERIOR

Si la interior, Mazda CX-7 este mult peste Hyundai ix35 la capitolul calitate si aspect

Am remarcat în episodul trecutToyota RAV4 are ca principal atu calitateainteriorului, atât ca feeling, cât şi ca materiale şi asamblare.Mazda CX-7 este la acelaşi nivel, însă nu reuşeşte sădetroneze rivalul japonez.

Principalul motiv ţine de plasticul de pe consola centrală, carear fi putut fi unul mai inspirat ales. În al doilea rând, deşiergonomia şi lizibilitatea comenzilor de pe consola centrală estefoarte bună, Mazda CX-7 nu oferă nici măcar opţional untouch-screen pentru sistemul multimedia. Lucru pe careHyundai ix35 îl oferă, deşi acest lucru nu îi atribuie automateticheta "lifestyle".

Dacă nu ne mai raportăm la RAV4, ci la ix35, Mazda CX-7 îi dăclasă maşinii coreene. Sau chiar câteva clase. Faţă de plasticelebordului din ix35, designerii Mazda au preferat ocombinaţie foarte reuşită atât coloristic, dar şi ca materialefolosite - inserţiile de aluminiu sunt, de fapt, plastic,dar un plastic cu o finisare excelentă, iar textura părţii bej aplanşei de bord este foarte reuşită.

Prin comparaţie, tactil vorbind, materialul bordului lui ix35este doar corect, iar inserţiile din "aluminiu" sunt departe defeelingul şi calitatea celor din Mazda. Unde eşti gratulat şi cu otapiţerie din piele excelentă, de parcă ai fiîntr-o maşină de sute de mii de euro, spre deosebire de ix35, undetapiţeria din piele nu prea exprimă impresia de lux aşteptată.

Hyundai adopta un look mai pe gustul amatorilor de gadgeturi pentru indicatoare si displayuri

În cazul maşinii japoneze mai am de remarcat o singură umbră:dacă se întâmplă să stai la stop cu mâna pe volan şi baţi darabanape "cozorocul" ceasurilor de bord, vei rămâne neplăcut surprins deplasticul foarte ieftin din care este realizat acesta. În Hyundai,însă, ai această impresie în cazul mai multor detalii, mai mult saumai puţin la vedere. Prin urmare, Mazda acordă o mult maimare atenţie detaliilor decât Hyundai.

În schimb, Hyundai acordă o importanţă mai mare look-uluidisplayurilor, atât ceasurile de bord, cât şi displayulcentral fiind pe gustul amatorilor degadgeturi. Mazda mizează pe un stil maiclasic, pe care l-am mai întâlnit în cazul compactei Mazda3.

Tot acolo am văzut şi micul display din parteasuperioară a consolei centrale, pe care se pot afişaindicaţiile computerului de bord sau harta sistemului de navigaţie.Însă, repet, o soluţie mai la îndemână ar fi fost adoptarea unuiecran tactil pe consola centrală, care ar mai fi restrâns numărulde butoane.

Apropo de numărul de butoane, pe volanul lui Mazda CX-7îşi găsesc locul 18 comenzi! E nevoie de ceva mai multtimp pentru acomodare şi există de multe ori riscul să apeşialtceva decât ai vrut. Hyundai ix35 mai are un avantaj:butonul start/stop, mult mai facil de utilizat faţă debutucul rotativ care înlocuieşte butucul pentru cheia decontact la Mazda.

Butonul Start/Stop al lui Hyundai ix35 e o idee mai buna. Mazda CX-7 adopta un stil sobru per total

Per total, ambianţa interioară la volanul lui Mazda CX-7este mai elevată şi mai reuşită, mai mult ca aspect şimateriale, pentru că, în ce priveşte ergonomia, diferenţele sunt,până la urmă, minime. Hyundai ix35 rămâne mediu faţă de CX-7 în cepriveşte calitatea generală, dar merită o bulină roz pentruevoluţia în materie de design interior faţă de maşinile Hyundai depână acum.

Citeşte mai departe în pagina următoare »