EP. II: VW Passat vs. Mazda6 şi Toyota Avensis

”Made in Germany” vs ”Made in Japan” nu este o dispută simplă. Mazda6 şi Toyota Avensis vin fiecare cu câte o lecţie importantă pentru Volkswagen Passat. Să vedem despre ce este vorba.

EP. II: VW Passat vs. Mazda6 şi Toyota Avensis EP. II: VW Passat vs. Mazda6 şi Toyota Avensis

Despre Mazda6 şi Toyota Avensis putem spune că suntberline de clasă medie care se diferenţiază în primul rânddatorită vârstei publicului ţintă: primul model are undesign tineresc şi sportiv, iar al doilea este serios şi sobru. Pusîntre cele două maşini japoneze, Volkswagen Passat e clar că intră în a douacategorie.

Mazda6 are un stil foarte tineresc, modern si dinamic. Prin comparatie, Passat arata prea sobru

Faţă de Mazda6, Passat arată pur şi simplu ca o maşinăpentru oameni trecuţi de o anumită vârstă. E adevărat, ceicare preferă Passat-ul vor spune despre Mazda6 că e o maşinăefeminată, datorită liniilor curbe şi, de ce nu, senzuale alemaşinii japoneze (efect al uşorului facelift din 2010).

În schimb, din punct de vedere al aspectului exterior,Toyota Avensis este un concurent mult mai potrivit pentruPassat. Cele două modele se "luptă" din greu pentrutitulaturi de genul "cea mai serioasă" sau "cea mai puţininteresantă" (cam la fel se întâmpla şi în cazul generaţiilorprecedente Avensis, respectiv Passat).

Toyota Avensis este mai aproape de stilul sobru al Passat-ului, dar e mai eleganta

Ca imagine de marcă, Passat reuşeşte să-şi devansezeambii concurenţi niponi, fiind urmat de Mazda, care aevoluat foarte mult sub acest aspect în ultimii ani (la fel caAudi, "vărul" emancipat al lui Volkswagen), în timp ce Avensisschimbă puţin foaia, încercând să fie mai modernă, dar şi o ideemai premium, după modelul Lexus.

Atuul lui Volkswagen Passat ramane puternica imagine de marca

La fel ca în episodul precedent, şi în acest caz avem de aface cu un concurent sedan (Avensis), respectiv unulhatchback în 5 uşi (Mazda6). De remarcat că Mazda6 oferăşi o variantă de caroserie în trei volume, dar care, din punct devedere al aspectului, este extrem de apropiată de cea în 5 uşi.Oricum, hayonul contribuie clar la puternica impresie de dinamism amaşinii japoneze.

Să vedem cum se prezintă cele trei maşini lainterior

Citeşte mai departe în pagina următoare »