Honda Legend şi Lexus GS sînt două limuzine japoneze al căror principal scop este de a ne face să uităm de rivalii lor mult mai cunoscuţi.

Honda Legend vs Lexus GS Honda Legend vs Lexus GS

La noi în ţară, o maşină japoneză reprezintă în general cea mai sigură alegere atunci cînd tot ce-ţi doreşti este un mijloc de transport fiabil, care să te satisfacă mai ales din punct de vedere financiar. Sintagma “lux japonez” nu a avut o prea mare rezonanţă pînă de curînd în Europa, iar o limuzină provenită din Ţara Soarelui-Răsare abia dacă ar fi mişcat vreun deget în faţa unor mărci premium, precum Mercedes-Benz, BMW ori Audi.

Bizar sau nu, în Statele Unite, vînzările mărcilor nemţeşti enumerate anterior au avut de suferit enorm încă din anul 1986. Motivul a fost lansarea de atunci a brandului de lux Acura. Cei de la Honda au realizat că degeaba aveau succes cu comercializarea modelelor Civic, Accord sau Prelude, atîta timp cît nu exista şi o divizie de lux – mai ales ţinînd cont de faptul că imaginea contează teribil în lumea auto. Cu alte cuvinte, pentru Honda nu ar fi fost un lucru deloc bun dacă ar fi rămas în urma celor de la Toyota şi a diviziei lor premium, Lexus.

Bineînţeles, în România lucrurile au stat şi stau în continuare altfel. Imensul succes de care s-a bucurat un model precum Acura Legend pe piaţa americană a fost complet irelevant la noi în ţară. Foarte relevantă este însă astăzi revenirea în forţă a superbei Acura RL, care pe piaţa din Europa poartă numele de Honda Legend.

Din start, din prima clipă în care am văzut-o, am ştiut că nu mă uit la o maşină obişnuită, ci la ceva cu totul şi cu totul special. Formele elegante ale caroseriei, prezenţa impunătoare pe şosea, impresia de somptuozitate şi dinamism care îţi mîngîie orgoliul... toate s-au adunat aici şi m-au cucerit într-un fel în care nici un Audi A6, nici un Mercedes-Benz E-Klasse nu au făcut-o vreodată. Cel puţin nu versiuni numite altfel decît S6 sau E 63 AMG… Dar să nu ne abatem de la subiect.

Aspectul Hondei Legend este extrem de reuşit şi, chiar dacă maşina nu-i tocmai proaspăt lansată, ea rămîne în continuare una destul de exclusivistă la noi în ţară şi chiar în Europa. În aceeaşi ordine de idei, este lungă, este lată, este rapidă şi, prin urmare, este antidotul perfect pentru cei ce vor să scape de “microbul” limuzinelor nemţeşti.

Vrînd să vedem însă exact cît de bun este acest Legend, ne-am decis să-l punem faţă în faţă cu un Lexus GS 300 AWD.
De ce Lexus? Ei bine, pentru că este cea mai cunoscută divizie pură de lux japoneză, una care a avut şi are în continuare succes pînă şi în România. Nu am fi putut găsi un adversar mai potrivit.


Citeşte mai departe în pagina următoare »