Dacia Logan MCV GPL - prima zi de drum

În prima etapă a drumului, traseul Bucureşti – Cluj Napoca, Dacia Logan MCV GPL a consumat un plin de GPL (aproximativ 45 de litri), într-un ritm de mers rapid, traficul fiind aglomerat și ambuteiajele la ordinea zilei.

Dacia Logan MCV GPL - prima zi de drum Dacia Logan MCV GPL - prima zi de drum

Dacă ar fi să ne luăm după datele oficiale ale constructorului, ar fi trebuit ca autonomia mașinii, în regim extraurban, să se cifreze la 580 km. Însă cei 480 de kilometri acoperiți cu un plin de GPL au fost mai aproape de valoarea autonomiei corespunzătoare unui consum mediu (450 km).

Explicația este foarte simplă: ambuteiajele, mai mici sau mai mari, prezente în orice oraș și orășel au dus la obținerea unei viteze medii execrabile, de numai 40 km/h. Asta în condițiile în care nu am menajat mașina pe autostradă sau tronsoanele de viteză de pe șoselele naționale.

Ghidul momentelor în care “am ars GPL-ul de pomană” arată în felul următor:

  • ieșirea de pe autostradă, la Bascov (Pitești) – ambuteiaj de o jumătate de oră (se construiește un pasaj subteran, iar circulația este pur și simplu gâtuită la ieșirea din Pitești – pe sensul opus, dinspre Râmnicu Vâlcea, coloana de mașini depășea 5 km!)
  • câteva locuri unde se lucrează pe drumul național și se circulă pe o singură bandă, cu oprire la semafor
  • viteză mică și dese opriri pe centura de ocolire Râmnicu Vâlcea, din cauza camioanelor
  • ambuteiaj la intrarea în Sibiu, în zona hypermarketurilor (fiind chiar înainte de sărbători, nu știu dacă este la fel și în restul timpului)
  • megaambuteiaj la intrarea în Sebeș (am parcurs 6 km într-o oră), în principal datorită traficului de camioane, dirijat doar de trei polițiști
  • alte mici ambuteiaje în celelalte orășele și relativ aglomerat la coborârea Feleacului spre Cluj

Deci pot spune că desele momente “bară la bară” sau de mers la ralanti pot fi echivalate cu mersul prin oraș, astfel că, per total, pe ruta București-Cluj se poate considera că am obținut un consum mixt.

Vremea capricioasă a fost un alt factor de încetinire – deși nu mi-am propus să dobor recorduri de viteză cu o mașină destinată familiștilor calmi și precauți. Dacă, la intrarea pe autostradă, ploaia măruntă nu m-a împiedicat să rulez cu viteze de croazieră de 130-150 km/h, de la kilometrul 50 încolo vremea s-a înrăutățit, obligându-mă să reduc drastic viteza, chiar și până la 90 km/h.

Un alt factor a fost traficul de camioane, la trecerea pe lângă acestea, ștergătoarele nemaifăcând față debitului de apă aruncat pe parbriz, deci vizibilitatea se reducea mai mult decât simțitor. Așa încât autostrada București-Pitești mi-a luat puțin peste o oră.

Ploaia a continuat, mai mult sau mai puțin intensă, până la Sibiu, traficul fiind destul de mult afectat din această cauză. După Sibiu, soarele a înlocuit norii, însă pe foarte puține porțiuni am reușit să mai recuperez, depășind cu puțin limita legală de viteză. Mi-am dat seama că Dacia Logan MCV este o mașină antiradar: impresia de viteză este accentuată de zgomotele motorului și de cele aerodinamice, astfel încât 100 km/h par cam 150 km/h... Am mai spus, de fapt, că Logan MCV se adresează familiștilor calmi.

Așa încât un stil relaxat de condus cred că ar face aproape insesizabilă scăderea de putere pe GPL, care impune retrogradări chiar și de două trepte la depășiri, reprizele durează mai mult decât m-am așteptat, iar urcarea dealurilor, cu pedala la podea, îți permite să admiri peisajul mai mult decât dacă ai merge pe benzină. Totuși, cred că pierderile în ce privește performanțele sunt minore având în vedere că GPL-ul costă doar jumătate față de benzină.

VEZI TOATE INFORMATIILE PAS CU PAS IN DOSARUL "Dacia Logan MCV GPL - test de consum".

Citeşte mai departe în pagina următoare »