Debut în cadru universitar pentru Opel Ampera în România

Autor: Oraan Mărculescu 22 sept. 2011 Teste speciale

Cei de la Opel România s-au gândit la un preview pe plan local realizat într-o manieră mai tehnică pentru noul Opel Ampera, prima maşină electrică de serie Opel. Aşa încât am fost invitaţi la un workshop Ampera chiar în cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti.

Opel Ampera - in premiera in Romania, cu ocazia workshop-ului de la Politehnica Bucuresti

Workshop-ul a constat din trei „probe”:

  • o mică introducere oficială, prin care ni s-a explicat ceva mai detaliat premisele care au stat la baza lansării acestui automobil electric
  • un curs generalist despre maşinile electrice, susţinut de domnul profesor Danciu Grigore, de la catedra Facultăţii de Transporturi
  • un foarte scurt test-drive cu Opel Ampera, într-un circuit închis, în cadrul complexului Universităţii Politehnice

Departe de regulile unui test-drive obişnuit, această experienţă a fost de bun augur, deoarece astfel cei prezenţi acolo am înţeles mai bine ce înseamnă noul trend al maşinilor electrice, plusurile şi minusurile acestora, dar şi de ce este necesară trecerea de la maşinile cu propulsie bazată pe petrol la cele cu propulsie neconvenţională.

Opel Ampera se situeaza intre masinile hibrid normale si masinile strict electrice

Opel Ampera încearcă să răspundă cât mai bine cerinţelor clienţilor de maşini electrice de acum şi din viitorul apropiat, plasându-se între maşinile hibrid obişnuite (de genul Toyotei Prius) şi cele strict electrice (cum e Mitsubishi i-MiEV).

Practic, Ampera beneficiază de un motor electric de 110 kW (150 CP) şi de un generator electric suplimentar de 54 kw (72 CP), ambele combinate cu un motor termic de 1,4 litri şi 86 CP, al cărui principal rol este de generator pentru motorul electric, dar care, în anumite situaţii, poate fi folosit şi ca ajutor suplimentar pentru motorul electric în propulsia maşinii.

Sistemul de propulsie al lui Opel Ampera are patru moduri de functionare

Opel Ampera poate funcţiona în patru moduri:

  • total electric: motorul electric este alimentat de la pachetul de baterii electrice (plasate în „T”-ul din structura maşinii, sub podea), asigurându-i lui Ampera o autonomie maximă de 80 km; bateriile pot fi alimentate de la o sursă externă de curent electric, încărcarea completă durând circa 4 ore
  • total electric (pentru sarcini mari): în acest caz, motorul electric este ajutat de generatorul electric, care îi conferă maşinii putere mai mare, iar motorul electric îşi foloseşte mai eficient puterea; şi în acest mod, alimentarea este strict de la bateriile electrice
  • parţial electric, pentru autonomie extinsă: în momentul în care bateriile litiu-ion au atins o anumită valoare minimă de descărcare, intră în funcţiune motorul termic, dar nu ca sistem de propulsie, ci pur şi simplu ca generator de curent electric pentru motorul electric – acesta punând maşina în mişcare; de asemenea, la sarcini mai mici, motorul termic este folosit şi pentru încărcarea bateriilor în mers
  • mod combinat electric + termic: când maşina rulează la viteze mari (de exemplu pe autostradă), motorul termic intră în funcţiune ca ajutor mecanic suplimentar pentru motorul electric, acesta devenind mai eficient la turaţii scăzute.

Astfel, Opel Ampera aduce un mare avantaj prin acest sistem „range extender”: eliminarea temerilor privind autonomia scăzută, deoarece autonomia extinsă a maşinii (electric + motor termic) se cifrează la circa 500 km, mult mai mult decât orice maşină electrică de serie actuală.

Opel Ampera ofera o autonomie maxima de 500 km, in regim combinat

Dat fiind că maşina este de tipul plug-in, iar autonomia de 80 km este suficientă în regim strict electric în majoritatea situaţiilor de trafic urban, specialiştii Opel consideră că Ampera are un consum de combustibil de circa 1,6 litri/100 km, în conformitate cu standardul ECE R101, iar emisiile CO2 se cifrează la maximum 40 g/km.

Noul Opel Ampera urmează să intre în vânzare şi pe piaţa din România începând din 2012, pentru un preţ de pornire de 42.900 euro, cu TVA inclus. Un preţ mare, la prima vedere, dar competitiv pe piaţa actuală a maşinilor electrice.

Opel Ampera va debuta pe piata din Romania in 2012, pentru un pret de 42.900 euro

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide