Opel Agila - povestea continuă

Sună a reclamă la un medicament, iar dacă boala se cheamă lipsa locurilor de parcare şi statul în coloană, atunci Opel Agila poate fi un leac. Dar ca orice leac, nu te scapă definitiv de maladie, ci te ajută să o ameliorezi.

Opel Agila - povestea continuă Opel Agila - povestea continuă

Opel Agila - o pată în peisajul griAgolemraţia urbană şi-a atins apogeul, şcolile şi-au deschis porţile, corporaţiile îşi convoacă angajaţii, iar anul universitar tocmai ce a debutat. În aceste condiţii să ieşi cu maşina în oraş a devenit o adevărată dovadă de curaj. Filozofând însă la semafor, în tentativa mea temerară de a străbate drumul până la birou, am concluzionat că Opel Agila îşi merită pe deplin prenumele, fiind fâşneaţă şi gata oricând să profite de orice breşă cât de mică în gigantul domino rutier numit Bucurureştiul la ora de vârf. Nu o să mai povestesc cât de vioi este motorul, pentru că am facut-o deja.

Voi vorbi în schimb de cât de bine se află în comuniune cu peisajul urban. Mi s-a pus întrebarea cum e să ma aflu la volanul unei căşti de motociclist, întra-devăr are o formă atipică şi poate uşor hilară pentru cei care au rămas cu un fix numit berlină. Dar cine râde la urmă va râde mai bine, mai ales când te regăseşti pe stradă şi ultimul loc de parcare în faţa clădirii de birouri pare minuscul. Cei 3,74 metri ai săi sunt uşor de parcat, mai ales lateral -spaima şoferiţelor - datorită vizibilităţii excelente şi a dispunerii roţilor cât mai aproape de colţuri. De asemenea Agila este foarte uşor de manevrat, diametrul de bracare pentru Opel  Agila este de 9,6 metri, în timp ce, să zicem pentru o berilnă este în jur de 10,5 m. Deci mult mai puţin spaţiu şi mai puţine mişcări necesare pentru a face o întoarcere într-un spaţiu strâmt.

Opel Agila - făcută pentru oraşUn alt aspect care îl recomandă pentru mediul urban este reprezentat de emisii. Motoraşul de 1,2 litrii deversează în aer 131 g dioxid de carbon la fiecare kilometru parcurs. Prin comparaţie, dacă ne gândim la automobilul cel mai frecvent pe străzi cu motor de 1.4 litri şi emisii de 166 g/km, putem să concluzinăm că 4 modele Logan poluează cât 5 Agila, iar dacă multiplicăm la scară mai mare rezultatele vor fi concludente. Veţi spune că vorbim de maşini din clase diferite, dar pentru o utilizare urbană Agila pare chiar mai spaţioasă, cel puţin din perspecitva şoferului, şi unde mai pui că este şi mai puternică.

Să vorbim despre consum. Cred că o să reuşesc să ma fâţâi o săptămână întreagă cu plinul înregistrat la ridicare. Consumul mediu în cei mai bine de 150 de kilometri petrecuţi numai pe străzile Bucureştiului este de 7,6 litri, în condiţţiile în care nu am menajat-o întotdeauna şi am vrut să îi testez zvâcnirile în trafic.

Avem astfel, 3 motive pentru care Agila se potriveşte perfect în mediul urban, iar restul sunt subiectivităţi. Şi am mai constatat că atrage priviri şi inevtiabil întrebarea:"Cât costă jucăria?"10.400 de euro. "Şi vine echipată aşa?. Da, doar jantele sunt puse ca opţional pe maşina noastră de test.