Exclusiv  Opel Corsa ecoflex - Test de consum

Foarte des vedem la reclamele auto cifre de consum prea puţin plauzibile. Noi am vrut să spulberăm acest mit şi cu ocazia asta am testat şi unul din cele mai economice modele de pe piaţă, Opel Corsa ecoflex.

Opel Corsa ecoflex - Test de consum Opel Corsa ecoflex - Test de consum

C'mon, fii economicÎntotdeauna m-am întrebat dacă cifrele de consum date de constructori pot fi egalate în lumea reală. Din experienţa proprie cu maşinile de test, până acum nu prea am reuşit să mă apropi - a se citi am fost chiar departe - de valorile pretinse de producători pe ale lor modele. Este adevărat, ultima grijă într-un test este legată de economia de combustibil...

Prin urmare am zis că trebuie să o încer şi pe asta, să văd cât de mare poate fi un consum mic. Astfel m-am documentat asupra tehnicilor de condus economic şi am ales un model care se laudă cu faptul că nu este gurmand, Opel Corsa ecoflex. În spatele denumiri, compusă din eco şi flex, se află de fapt motorizare Diesel de 1.3 litri ce dezvoltă 75 de CP, rapoarte mai lungi ale cutiei, o gardă mai mică la sol, pneuri cu rezistenţă redusă la înaintare şi 45 de kilograme în minus. Deci toate premizele pentru un condus economic erau îndeplinite.

Trebuie să precizez că datorită testului făcut în weekend am fost privat de traficul infernal, dar pe de altă parte temperatura scăzută şi modelul destul de "virgin" în ale rodajului (doar 800 de km făcuţi până să încapă pe mână mea) au echilibrat balanţa şi ce am câştigat, fiind ferit de ambuteiaje repetate, am pierdut datorită condiţiilor speciale. 

Semafoarele - inamicii economiei de combustibilAşa că am pornit la drum. Prima probă oraşul. Înainte de a demara am respectat sfatul pe numărul unu, şi anume acordarea unui răgaz de 30 de secunde pentru încălzire şi rularea lină pe primii  kilometri parcurşi pentru a ajunge la temperatura optimă. Iniţial am zis că o să îndur cu stoicism frigul de afară de dragul ştiinţei şi o să limitez la minim folosirea încălzirii, dar repede am cedat şi m-a dezmorţit datorită volanului şi scaunelor încălzite cu care modelul de test era dotat.

Următorul sfat şi cel mai important este adoptarea unui stil de condus foarte economic şi preventiv, cu accelerări line şi schimbări în jurul a 2.000 de rpm. Este destul de greu, chiar şi în weekend să mergi aşa, pentru că grăbiţii  parteneri de trafic te vor "felicita" pentru tentativa ta ecologistă doar cu claxoane şi vorbe de bine şi uneori chiar trebuie să o calci. Astfel am realizat că în Bucureşti totul este o mare lepşă şi "cine e ultimul e un ou stricat", toată lumea se grăbeşte...şi dacă vei merge la limita legală de 50 km/h ai toate şansele să fii depăşit vitejeşte 

Consumul urban înregistrat

De asemenea, un factor crucial este anticiparea traficului pentru evitarea decelerărilor bruşte şi mai ales a staţionărilor. Opririle şi repunerile în mişcare dese consumă mai mult decât ne-am imagina. Apropo de asta este recomandat, cu excepţia situaţilor din trafic, ca menţinerea la relanti a motorului să nu se efectueze pe o perioadă mai mare  de 10 secunde.

Mergând astfel ca la carte , sau bătrîneşte cum ar spune cei care m-au văzut frânând de la 100 metri până la semafor în încercarea de a evita o oprire care m-ar fi costat combustibil am reuşit să scot un consum urban de 5,5 litri la sută (vezi imaginea din stânga) , mai mic decât cel de 5,7 litri dat de Opel pentru acest model.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »