Road trip: cu Opel Mokka de la Bucureşti la Geneva şi înapoi (partea I)

Redactorii ProMotor Iulian Dnistran şi Tudor Rus au plecat către Geneva pentru a relata de la salonul auto elveţian care se desfăşoară anual şi care, în 2013, a ajuns la ediţia cu numărul 83. De-a lungul celor aproape 4.500 de kilometri, partenerul lor de drum va fi Opel Mokka, noul crossover al germanilor din Rüsselsheim.

Road trip: cu Opel Mokka de la Bucureşti la Geneva şi înapoi (partea I) Road trip: cu Opel Mokka de la Bucureşti la Geneva şi înapoi (partea I)

În a doua zi a lunii martie, am luat, cu noaptea-n cap, calea autostrăzii A1 Bucureşti-Piteşti. De-a lungul ei, am avut parte şi de primul răsărit de soare din timpul călătoriei noastre, care va traversa judeţele Giurgiu, Dâmboviţa, Argeş, Olt, Dolj, Mehedinţi, Caraş-Severin şi Timiş.

Pe drumurile din România, Opel Mokka, cu motorul de 1,4 litri care dezvoltă 140 CP, şi-a făcut cu succes datoria de tovarăş de drum. Pe autostradă, sistemul cruise control ne-a făcut vieţile mai uşoare, în timp ce pe drumurile europene şi naţionale, motorul turbo şi cutia manuală cu şase trepte au fost vedetele.

Dacă vrei consum scăzut de combustibil la traversarea localităţilor care, să fim sinceri, au fost destul de numeroase în călătoria noastră până acum, nu trebuie decât să stai în treapta a cincea la 50 km/h, iar consumul instantaneu afişat de computerul de bord va fi între 5 şi 6 l/100 km.

În afara localităţilor, depăşirile sunt destul de uşoare dacă retrogradezi în treapta a treia, însă de multe ori am reuşit depăşiri şi în treapta a patra. Cutia de viteze are o timonerie precisă şi nu te face să „amesteci în benzină” ca să cauţi o treaptă.

Prima ocazie foto din călătoria noastră a venit la ieşirea din localitatea Balş, judeţul Olt. Acolo, pe marginea şoselei, stau, cu nasurile îndreptate către drumul european 574, câteva avioane care au avut, cu siguranţă, zile mai bune. Chiar şi aşa, au completat frumos cadrul în care Opel Mokka a fost subiectul.

După 150 de kilometri, a venit vremea pentru o altă fotografie. De această dată, însă, poza a avut drept fundal fluviul Dunărea, la Porţile de Fier, chiar la ieşirea din Drobeta-Turnu Severin.

Am lăsat Dunărea şi peisajul superb în spate şi am continuat către Caransebeş, Lugoj şi Timişoara. Ultimul popas din România a fost pentru a alimenta pentru ultima dată în ţara noastră, înainte de a intra în Ungaria prin punctul de trecere a frontierei Cenad.

Ajunşi în Ungaria, nu a durat mult până am intrat pe autostrada care ne-a dus până aproape de uşa hotelului în care am înnoptat pentru prima dată în călătoria noastră, la câţiva paşi de graniţa cu Austria. După aproape patru ore de la ieşirea din România, am prins şi primul apus de soare.

A doua zi, dis-de-dimineaţă, după un mic-dejun copios, Opel Mokka ne aştepta acoperit de brumă în parcarea hotelului. Nu a durat mult până când geamurile s-au dezgheţat, iar noi am plecat din nou la drum, cu destinaţia Franţa, în apropiere de Geneva.

După 13 ore de condus, am ajuns la hotelul francez care ne va găzdui în perioada în care vom relata de la Salonul Auto Geneva.

Luni vom participa la două avanpremiere, iar marţi şi miercuri vom scrie despre premierele care vor avea loc la Salonul Auto Geneva 2013. Rămâneţi pe ProMotor!