Skoda Roomster - testul de consum (I)

Testul de consum cu cele două Skoda Roomster, desfăşurat de-a lungul a două zile prin ţară, s-a terminat cu un rezultat mai mult decât satisfăcător. Merităm din plin tortul lui Gerhard Plattner!

Skoda Roomster - testul de consum (I) Skoda Roomster - testul de consum (I)
Atunci când am decis să realizăm un test de consum cu două Skoda Roomser 1,4 TDI (vezi aici datele tehnice şi preţurile), în care să vă provocăm şi pe voi să consumaţi puţin, Gerhard Plattner, recordmenul consumurilor reduse, a promis un tort echipei care va obţine sub 5 litri/100 km. Asta în condiţiile în care, recent, jurnalistul austriac a încheiat un tur european, la bordul unei maşini similare cu cele pe care le-am avut în test, în urma căruia a obţinut un consum mediu total de 4,5 litri/100 km.

Noi am reuşit, pe un parcurs de 700 km în ţară, să îl surclasăm pe Plattner, obţinând nişte valori la care nu ne aşteptam deloc la începutul testului, datorită condiţiilor de drum care ne aşteptau: 4,24 litri/100 km pentru maşina condusă de echipa promotor.ro şi 4,35 litri/100 km pentru cea condusă de echipa userilor, familia Zecheru. Este adevărat, Gerhard Plattner a abordat un stil de conducere normal, utilizând aerul condiţionat şi având maşina încărcată cu trei manechine cu apă (pentru simularea unei familii) şi bagaje. Noi, deşi am fost câte patru în fiecare maşină, am renunţat la serviciile aerului condiţionat şi am abordat un stil precaut şi destul de lent - viteza medie totală obţinută în test a fost de aproape 50 km/h, în timp ce Plattner a reuşit o valoare de peste 70 km/h.

Traseul ales poate fi considerat destul de concludent pentru drumurile pe care le parcurgem în mod normal prin ţară, având porţiune de autostradă, urcuşuri şi coborâşuri, viraje şi drumuri drepte, aglomeraţie în localităţi şi mici ambuteiaje pe şosele - cu alte cuvinte, de toate pentru toţi, chiar şi denivelări anti-europene. Vremea a fost destul de călduroasă în ambele zile, astfel încât renunţarea la serviciile aerului condiţionat a fost suplinită de soluţia arhicunoscută a geamurilor întredeschise. Din fericire, în majoritatea timpului traficul a fost fluent, astfel încât am reuşit să menţinem pe distanţe destul de lungi un ritm constant, foarte important pentru obţinerea unui consum redus. Pe de altă parte, în unele porţiuni ambuteiajele datorate lucrărilor de pe şosea sau înmulţirea camioanelor ne-au mai temperat elanul, afectând în acelaşi timp şi consumul mediu total.

Un alt motiv pentru care am considerat oportună realizarea unui astfel de test de consum pe acest traseu este şi sezonul turistic, Sibiul (Capitala Europeană a Culturii în 2007), Sighişoara sau Braşovul fiind pline. Astfel, o familie care doreşte să facă un astfel de circuit în weekend va constata cu mirare că are nevoie doar de circa 100 RON pentru combustibil, cantitatăţile totale consumate fiind puţin peste 30 de litri de motorină, pentru fiecare maşină. Este adevărat, o familie normală va adopta un stil ceva mai alert, viteza de croazieră optimă permisă de motorul de 1,4 litri TDI fiind puţin peste 100 km/h, iar demarajele şi încetinirile nu sunt făcute atât de lent, cum le-am făcut noi, de către aproape nici un şofer. În plus, vremea impune utilizarea aerului condiţionat, deci, în realitate, consumul mediu va fi mai mare cu 1-2 litri la suta de kilometri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »