galerie

Skoda Roomster - testul de consum (I)


  • Alexandru Şeremet, PR Executive & Internet Communication Porsche România, înmânează echipelor cheile celor două Skoda Roomster.
  • Cea albastră, "mai frumuşică", avea la bord sub 15.000 km şi a fost condusă de echipa userilor. Cealaltă, cu 10.000 km mai mult la bord, a fost a noastră, a echipei promotor.ro.
  • Primul pit-stop pe autostradă, pentru schimbarea şoferilor în fiecare echipă. Ne-am dat seama că renunţarea la aerul condiţionat va fi o grea încercare.
  • Viteza medie pe autostrada Bucureşti - Piteşti a avut de suferit datorită lucrărilor de amenajare a podului de peste Argeş. Consumul mediu până la Piteşti s-a situat sub 4,5 litri/100 km.
  • Cu patru oameni la bordul fiecărei maşini şi datorită formei nu prea aerodinamice, am adoptat viteze de croazieră mai mici decât în mod normal.
  • Deşi am prins câteva blocaje, datorate lucrărilor de pe şosele, în general traficul a fost destul de fluent, ceea ce ne-a ajutat să menţinem un ritm constant pe lungi porţiuni.
  • Vitezele de croazieră de 90-100 km/h nu au lipsit, însă încetinirile şi aglomeraţia din unele zone au dus la obţinerea unei viteze medii totale mici.
  • La sfârşitul primei zile, maşinile nu consumaseră nici măcar un sfert din rezervor în cei 300 km parcurşi.
  • Sibiul ne-a întâmpinat cu o ploaie binevenită, care ne-a mai înviorat după căldura de peste zi şi lipsa aerului condiţionat.
  • Poate că aspectul exterior naşte unele controverse, însă caracterul practic şi spaţiul interior sunt la înălţime, după cum au apreciat în unanimitate toţi pasagerii.
  • Viteza medie finală a ieşit sub 50 km/h, deoarece am adoptat un stil de condus foarte precaut şi economic. Demarajele în forţă şi frânele bruşte au lipsit aproape total.
  • Skoda Roomster arată aproape exotic în peisajul medieval al Sighişoarei. De la pensiunea unde ne-am cazat peste noapte până în cetate am obţinut un consum mediu sub 4,0 litri/100 km!
  • Urcările pantelor ne-au pus beţe în roate la început, până ne-am obişnuit cu masa maşinilor şi răspunsul motoarelor. În aceste condiţii, computerul de bord indică valori extrem de pesimiste pentru cosumul instantaneu, dar în realitate economia de carburant se recuperează pe coborâri.
  • Sezonul turistic era la apogeu în Sighişoara. Roomster ne-a demonstrat că o familie poate face economii substanţiale dacă vrea o excursie lungă şi fără griji.
  • Pentru că nu am utilizat aerul condiţionat, a trebuit să recurgem la un surogat binecunoscut: geamurile deschise. Însă nu total, deoarece turbulenţele create ar fi afectat serios valorile consumului.
  • Roomster - mai mult maşină de mămică? Am remarcat că maşina primeşte mai multe aprecieri din partea sexului feminin, lucru confirmat şi de Teodora Zecheru, care a obţinut un consum mai mic decât soţul ei.
  • Inconvenientul major al motorului de 1,4 litri TDI este nivelul vibraţiilor, datorită configuraţiei în trei cilindri. Nici lipsa cuplului la turaţii sub 2.000 rpm nu este de neglijat. Consumul redus, însă, devine un atu care pune în umbră orice punct negativ.
  • Fenomenul "utilajelor" GPS ia amploare în România. Colegul de la go4it.ro a avut ocazia să testeze două aparate, în paralel, având câteva surprize.
  • Drumul înapoi de a doua zi a fost mai lung, însă, faţă de ziua precedentă, am obţinut rezultate mai bune în ce priveşte consumul mediu. Deocamdată, dieselul rămâne cel mai economic pe trasee variate.
  • Acoperişul panoramic face maşina să arate mai bine. Totodată, înseamnă un surplus de greutate, dar şi neplăceri mai mari, în cazul soarelui puternic. Noi, cei din echipa promotor.ro, am rezistat cu stoicism tentaţiei de a folosi aerul condiţionat, în ciuda faptului că unii ar putea să ne acuze că ne-a bătut soarele în cap.
  • Gerhard Plattner a obţinut 4,5 litri/100 km, mergând cu aerul condiţionat şi având în maşină trei manechine cu apă, pentru simularea unei familii. Noi am fost câte patru persoane în maşini şi nu am utilizat aerul condiţionat, rezultatul fiind 4,24, respectiv 4,35 litri/100 km.
  • Pentru masa şi gabaritul maşinii s-ar potrivi mai bine TDI-ul de 1,9 litri şi 105 CP, însă nu credem că am fi reuşit să obţinem un consum mediu sub 4,5 litri/100 km. În plus, Roomster 1,4 TDI este mai ieftin.
  • Skoda Roomster - testul de consum (I)
1/1
Skoda Roomster - testul de consum (I)