TEST: 5 calde şi reci cu Mercedes-Benz E-Class

E-Class este unul dintre reprezentanţii vechii gărzi din gama Mercedes-Benz. În aşteparea noii generaţii, am făcut o listă cu ce ne-a plăcut şi ce nu ne-a plăcut la E-Class.

TEST: 5 calde şi reci cu Mercedes-Benz E-Class TEST: 5 calde şi reci cu Mercedes-Benz E-Class

E-Class (chiar şi versiunea cu facelift) se află de atât de mult timp printre noi încât unii chiar spun despre el că „e vechi”. Lucru, de altfel, parţial adevărat. Formele acestui E-Class au fost văzute pentru prima dată în 2009, patru ani mai târziu fiind reactualizate cu versiunea pe care o vezi în imaginile de mai sus. 

Este, totuşi, un pic deplasat să spui despre E-Class că „este vechi”. Pentru procesul de modernizare s-au cheltuit un miliard de euro, o mare parte din investiţii ducându-se în implementarea de tehnologii. Practic, E-Class este - dacă vrei să pui problema aşa - antemergătorul lui S-Class. Aşadar, începem cu...

1. CALDĂ: O parte din tehnologiile de pe E-Class au fost preluate de S-Class

Collision Prevention Assist, Attention Assist, Distronic Plus, BAS Plus, Adaptive Highbeam Assist Plus, Active Parking Assist - şi lista Intelligent Drive poate să continue. Probabil că ai văzut deja clipul acela în care un S-Class devine autonom cu ajutorul unei doze de băutură. Ei bine, cu un an înainte ca cineva să devină stupid (de ingenios), eu mă scărpinam în cap cu ambele mâini (la propriu), în timp ce E-ul la volanul căruia eram îşi vedea de banda lui, singurel, pe autostradă. 

2. RECE: Interiorul are tot ce vrei tu, mai puţin fineţe

OK, aici vine partea în care „vechi” - ca percepţie a trecerii timpului - poate fi folosit fără ca nimeni să se supere. Modelele mai mici şi mai recente din familia Mercedes-Benz au primit, mai toate, tablete pe bord (în conformitate cu noul trend de interioare) şi au încorporat cât mai eficient şi elegant funcţiile maşinii. E-Class este elegant - ceasul analogic de pe bord e un undiciu, nu? - şi are materiale frumoase, însă are şi unele scăpări la capitolul ergonomie, cum ar fi controalele pentru scaunele multicontur. 

3. CALDĂ: Nu ai cum să te simţi aiurea într-un E-Class

Indiferent pe care loc din maşină te afli, dacă ai cel mult trei companioni de habitaclu, nu te poţi plânge de lipsă de confort. Chiar şi dacă nu dispui de Airmatic, tot te bucuri de un confort regesc la rulare. Versiunea testată aici a fost un 250 BlueTec 4MATIC, cu care n-am avut nicio intenţie de tăvăleală. Oare mai face cineva aşa ceva cu un E-Class diesel...?

Pe lângă confortul fizic, dispui şi de confortul aparte în a te afla într-un E-Class. S-ar putea să fiu singurul care a simţit asta - aşa că nu o lua ca pe o regulă generală - însă nu-mi amintesc să mă mai fi simţit atât de liniştit cum m-am simţit conducând E-Class. Nu am avut nicio dorinţă de a mă afirma. Eram, pur şi simplu, într-un E-Class şi asta era tot. Nu trebuia să explic nimănui ce caut acolo. Probabil că, pentru scurt timp, m-am simţit proprietar de E-Class. Se simte bine.

4. RECE: Motoarele diesel nu sunt chiar... elegante

Mercedes-Benz, îţi transmite, în general, ideea de mix între rigiditate şi eleganţă - citeşte punctul 2. Acum, când vorbeşti de motorul diesel de 2,2 litri, nu-ţi vine alt cuvânt în minte decât rigiditate. Insonorizarea în E-Class este rezonabilă, însă, de fiecare dată când intri în maşină şi porneşti motorul, fără niciun fundal sonor în spate, îţi vei aminti ce ai citit aici.

5. CALDĂ: 6 l/100 km de la o limuzină de clasă medie, cu tracţiune integrală...?

Recunosc, se poate şi mai mult. Bucureşti-Constanţa, patru oameni în maşină, portbagajul de 540 de litri ocupat doar pe jumătate cu bagaje, şi o viteză medie undeva la 110 km/h. Probabil că se poate şi mai bine, însă n-am avut răbdare, la întoarcere, să experimentez.

La întoarcere, am avut inspiraţia să plec către Bucureşti odată cu restul de zeci de mii de maşini. În cel mai aglomerat week-end al anului. Niciodată n-am călătorit mai zbuciumat pe autostradă - sunt genul de om calm, dar sunt şi genul de om căruia îi sare ţandăra, fix pe pedala de acceleraţie. 8.5 l/100 km, la întoarcerea în Bucureşti.

În cazul în care nu-ţi porţi maşinile cum îţi porţi accesoriile - cât mai de ultimul răcnet - atunci vei găsi în E-Class un partener premium serios, de încredere, pentru o relaţie de lungă durată. Îmi imaginez clienţii de E-Class zâmbind ştrengăreşte acum, pentru că înţeleg cel mai bine cât de mulţumit de tine te face maşina asta să te simţi. Pentru ceilalţi există test driveuri. 

Citeşte mai departe în pagina următoare »