Test cu bicicleta electrică BMW Cruise E-bike. Hot rod cu pedale

După nenumărate maşini testate, a venit vremea pentru o premieră personală: un test cu o bicicletă. Dar nu orice bicicletă, ci una electrică. Detalii în continuare.

Test cu bicicleta electrică BMW Cruise E-bike. Hot rod cu pedale Test cu bicicleta electrică BMW Cruise E-bike. Hot rod cu pedale

Vreme de un weekend am încercat să nu mor pe străzile din Bucureşti pe şaua unei biciclete. Dar nu orice bicicletă, ci una electrică de la BMW. Mai exact, cea mai nouă generaţie a modelului BMW Cruise E-bike.

De fapt, a fost pentru prima dată când am mers cu o bicicletă pe drumurile publice din Bucureşti, aşa că m-am aşteptat la tot ce era mai rău. Mi-am imaginat că odată ce o să fac primul metru cu bicicleta o să apară o maşină de nicăieri şi o să aud sunetul atât de dulce al claxonului, în vreme ce şoferul ţipă la mine „săracule! N-ai bani de maşină!”. Dar o să las povestea asta pentru mai târziu. Acum să vedem ce e chestia asta pe două roţi pe care scrie BMW.

Pe scurt, este o simplă bicicletă pe care a fost montat un motor electric de 250 W şi o baterie de 400 Wh de la Bosch. Motorul e încorporat în angrenajul pedalelor, iar bateria este montată în partea de jos a cadrului. Din motive legale, BMW Cruise E-bike nu poate fi folosită ca un scuter electric (fiindcă ar trebui înmatriculat). În schimb, sistemul electric „simte” când pedalezi şi îţi uşurează munca prin sincronizarea vitezei motorului cu viteza pedalatului.

Acum să vedem ce ştie şi ce nu ştie să facă bicicleta asta.

Puncte tari:

1. Chiar funcţionează! La început am fost puţin sceptic, dar după câţiva kilometri parcurşi mi-am dat seama că acest sistem chiar e bine pus la punct. Există patru moduri de funcţionare pe care le alegi cu ajutorul unor butoane de pe ghidon – Eco, Tour, Sport şi Turbo. Eco e cel mai „puturos” şi nu prea simţi ajutorul motorului electric, în timp ce Turbo e chiar… turbo. Trebuie doar să apeşi uşor pe pedale, iar motorul o să intre imediat în funcţiune şi o să simţi cum îţi uşurează toată munca.

Dacă e turbo e bine. Întotdeauna

Evident, un program mai puternic o să consume mai rapid bateria, însă nu trebuie să-ţi faci prea multe griji. Motivul, în continuare.

2. Autonomia este foarte bună. Încărcarea completă a bateriei durează doar trei ore şi jumătate la priza din casă, iar autonomia reală este de aproximativ 100 km, ceea ce e foarte bine.

După două zile de pedalat, am parcurs 50 de kilometri, aproape toţi cu ajutorul programului Turbo, iar indicatorul bateriei mai avea încă patru liniuţe din cinci.

După aproape 50 de kilometri, autonomia era încă foarte bună

3. Este foarte rapidă la start – de unde şi titlul articolului. Un motor electric dezvoltă cuplul maxim de la turaţii foarte joase, aşa că e suficient să alegi Turbo când aştepţi la semafor, iar când se face verde să începi să pedalezi rapid. O să laşi în urmă toate celelalte biciclete şi chiar câteva maşini.

4. Bateria poate fi scoasă şi are sistem de siguranţă cu cheie. Ca să nu fii nevoit să urci cu bicicleta în casă sau la birou, bateria poate scoasă de pe cadru pentru a fi încărcată. Odată ajuns la o priză, o să foloseşti un cablu special care vine la pachet, asemănător cu cele de la laptopuri.

5. Dacă rămâi fără baterie, poţi să pedalezi în continuare, ca la oricare altă bicicletă. Totodată, poţi să opreşti sistemul dacă nu ai nevoie de el.

6. Are suspensie pentru roata din faţă şi frâne cu lichid (pe discuri) pentru ambele roţi. Altfel spus, o să te opreşti atunci când trebuie, iar braţele tale nu o să joace rolul de amortizoare.

Punctele slabe şi concluziile, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »