Test de consum: hibrid vs. diesel



Rivalitatea dintre motoarele pe benzină şi cele diesel începe să fie înlocuită de cea dintre motoarele clasice alimentate cu motorină şi sistemele de propulsie neconvenţionale. Am vrut să vedem ce maşină merită, în condiţii reale, în România: cu motor diesel sau hibrid pe benzină? Iată şi concluziile ProMotor.

Viitorul: masinile hibridSuntem la finalul lui 2010. Ultimul an al primului deceniu din primul secol al celui de-al treilea mileniu... 2010 este, de altfel, şi anul în care ecologia a început să însemne foarte mult în domeniul auto. Ceea ce a însemnat lansarea a foarte multe maşini cu propulsie hibridă.

De fapt, deceniul în care intrăm, o dată cu începutul anului 2011, se pare că va fi dominat de maşinile hibrid. Sau nu? Analiştii estimează că în următorii 10 ani se va înregistra o creştere explozivă a vânzărilor de maşini hibrid, acestea reprezentând, practic, trecerea la maşinile propulsate strict electric.

Trecând peste situaţia deplorabilă a vânzărilor de maşini noi în România, şi la noi putem spune că se face simţit interesul pentru maşinile hibrid, chiar dacă la cote aproape microscopice. Mulţi oameni încep să fie conştienţi de necesitatea de a acorda o atenţie sporită ecologiei, prin urmare se vând maşini hibrid şi în România.

Honda InsightDe aceea am încercat să vedem cât de mult merită să îţi cumperi o astfel de maşină în România. Pentru că, să recunoaştem, bunele intenţii trec, totuşi, prin buzunar, iar majoritatea covârşitoare a clienţilor români optează, până la urmă, pentru oferta care e cea mai convenabilă din punct de vedere al bugetului, nu al emisiilor nocive.

Deşi cea mai cunoscută maşină hibrid este Toyota Prius, am optat pentru un model Honda Insight, mai puţin cunoscut la noi. Dar şi mai ieftin: preţul de bază pentru Honda Insight este de 20.435 euro cu TVA (16.480 euro fără TVA), ceea ce recomandă modelul japonezilor drept cea mai atractivă ofertă de maşină hibrid de pe piaţa noastră.

Ce maşină cu motor diesel găsim la circa 20.000 euro? Ei bine, maşini de familie de categorie compactă, cu motorizare diesel şi nivel de echipare cel puţin satisfăcător sunt destul de multe, ba chiar cu preţuri mai mici.

Chevrolet Cruze 2.0 DAm ales un model căruia anul 2010 i-a adus un cadou surprinzăto: câştigarea titlurilor la constructori şi piloţi în cursele de WTCC. Este vorba despre Chevrolet Cruze 2.0 D 150 CP, care ajunge la 20.000 euro în nivelul de echipare de top LT şi cu dotări opţionale precum vopsea metalizată, tapiţerie din piele şi trapă electrică. Adică un preţ similar cu al lui Honda Insight, în condiţiile unei echipări mai bogate şi a unui motor mai puternic.

Aşadar, o nouă rivalitate pe şoselele din România, pe un traseu de câteva mii de kilometri, care a inclus şi autostrăzile de la noi - vezi aici materialul despre autostrăzile româneşti în 2010.

Să vedem pe paginile următoare cum se comportă cele două sisteme de propulsie.

Citeşte mai departe în pagina următoare »