Test de consum: hibrid vs. diesel

Rivalitatea dintre motoarele pe benzină şi cele diesel începe să fie înlocuită de cea dintre motoarele clasice alimentate cu motorină şi sistemele de propulsie neconvenţionale. Am vrut să vedem ce maşină merită, în condiţii reale, în România: cu motor diesel sau hibrid pe benzină? Iată şi concluziile ProMotor.

Viitorul: masinile hibridSuntem la finalul lui 2010.Ultimul an al primului deceniu din primul secol al celui de-altreilea mileniu... 2010 este, de altfel, şi anul în careecologia a început să însemne foarte mult în domeniulauto. Ceea ce a însemnat lansarea a foarte multe maşini cupropulsie hibridă.

De fapt, deceniul în care intrăm, o dată cu începutul anului2011, se pare că va fi dominat de maşinile hibrid. Sau nu?Analiştii estimează că în următorii 10 ani se va înregistrao creştere explozivă a vânzărilor de maşini hibrid,acestea reprezentând, practic, trecerea la maşinile propulsatestrict electric.

Trecând peste situaţia deplorabilă a vânzărilor de maşini noi înRomânia, şi la noi putem spune că se face simţit interesulpentru maşinile hibrid, chiar dacă la cote aproapemicroscopice. Mulţi oameni încep să fie conştienţi de necesitateade a acorda o atenţie sporită ecologiei, prin urmare se vând maşinihibrid şi în România.

Honda InsightDe aceea am încercat să vedem cât demult merită să îţi cumperi o astfel de maşină în România.Pentru că, să recunoaştem, bunele intenţii trec, totuşi, prinbuzunar, iar majoritatea covârşitoare a clienţilor români optează,până la urmă, pentru oferta care e cea mai convenabilă din punct devedere al bugetului, nu al emisiilor nocive.

Deşi cea mai cunoscută maşină hibrid este Toyota Prius, am optatpentru un model Honda Insight, mai puţin cunoscut la noi. Darşi mai ieftin: preţul de bază pentru Honda Insight este de 20.435euro cu TVA (16.480 euro fără TVA), ceea ce recomandămodelul japonezilor drept cea mai atractivă ofertă de maşină hibridde pe piaţa noastră.

Ce maşină cu motor diesel găsim la circa 20.000 euro? Ei bine,maşini de familie de categorie compactă, cu motorizare diesel şinivel de echipare cel puţin satisfăcător sunt destul de multe, bachiar cu preţuri mai mici.

Chevrolet Cruze 2.0 DAm ales un model căruia anul 2010 i-aadus un cadou surprinzăto: câştigarea titlurilor la constructori şi piloţiîn cursele de WTCC. Este vorba despre Chevrolet Cruze 2.0 D 150 CP, care ajunge la20.000 euro în nivelul de echipare de top LT şi cu dotăriopţionale precum vopsea metalizată, tapiţerie din piele şi trapăelectrică. Adică un preţ similar cu al lui Honda Insight, încondiţiile unei echipări mai bogate şi a unui motor maiputernic.

Aşadar, o nouă rivalitate pe şoselele din România, pe un traseude câteva mii de kilometri, care a inclus şi autostrăzile de la noi- vezi aici materialul despre autostrăzileromâneşti în 2010.

Să vedem pe paginile următoare cum se comportă cele douăsisteme de propulsie.

Citeşte mai departe în pagina următoare »