Ziua în care mi-am dorit ca pe Pământ să existăm doar eu şi Mercedes-AMG GT S

Într-un eveniment organizat de Mercedes-Benz pe Autodromul Titi Aur, m-am întâlnit faţă-în-faţă cu cel mai frumos Mercedes pe care l-au văzut ochii mei. Acum sunt îndrăgostit şi suferind.

Mercedes-Benz şi-a scos gama AMG la dezmorţit, într-o acţiune desfăşuarată de-a lungul a mai multor săptămâni, în cinci mari oraşe din ţară. Ultimul de pe listă a fost Bucureştiul, iar locul ales pentru reprezentaţie a fost circuitul de la Crevedia, acolo unde Titi Aur te învaţă cum să conduci mai eficient.

Atunci când te afli la un eveniment de acest gen, cea mai mare problemă a ta este timpul. Pentru că niciodată nu este de ajuns. Mai ales atunci când „încălzirea” se face cu compactele AMG pe circuit.

Programul a fost defalcat în trei module – circuit, taxi drive şi manevrabilitate – iar grupul din care am făcut parte le-a parcurs fix în această ordine. De regulă, există o parte bună şi o parte proastă atunci când începi cu turele de circuit. Partea bună este că primeşti din prima desertul, iar partea proastă este că primeşti din prima desertul, iar apoi niciun alt fel nu mai este la fel de bun şi vrei să tot mănânci desert până când simţi că inima ta o ia razna de la atâta dulce. De regulă. Aici lucrurile au stat diferit.

Pentru circuit, Mercedes a scos gama de compacte – A 45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG – unde puteai, urmând traseul tehnic, să-ţi dai seama în care dintre ele cei 360 de cai-putere îţi plac mai mult. În cazul meu, a fost CLA-ul, al cărui spate plonjat tinde să iasă în afară în viraje, iar tu nu poţi decât să te bucuri de asta, în timp ce-ţi pui toată încrederea în sistemul 4MATIC şi te bucuri că există şi că nu lasă spatele să ajungă înaintea feţei.

Da, îmi plac maşinile tail-happy, mai ales în mâinile celor care ştiu cum anume să le facă să dea din coadă. Cum ar fi, de exemplu, Titi Aur, care învârtea GT S-ul într-un rond acoperit cu suprafeţe de aderenţă diferită. Da, sună ca ceva foarte greu de parcurs în drift într-un GT brutal, cu 510 CP. Dar apoi, vorbim de Titi Aur aici. 

Există ceva magic în privinţa lui AMG GT. Vezi tu, în ciuda agresivităţii, nu este cel mai rapid model din gamă. Practic, există breakuri Mercedes-Benz mai rapide decât cea mai puternică versiune a lui GT. Însă arată ca o fantezie materializată în lumea reală şi, în ciuda motorului mai mic (decât, să zicem, al breakului E 63 AMG S), încă sună în stilul specific AMG. Adică atât de bine, încât ţi se ridică tot părul de pe tine. Ascultă-i bătăile inimii. Ascultă-i-le!

 

Da, sunt îndrăgostit de AMG GT S. O spun precum o spune un tânăr îndrăgostit, care a avut ocazia să stea lângă tipa după care-i curg balele, şi singurul lucru pe care a putut să-l facă a fost să-i dea cu capul.

 

Nu, nu l-am condus, pentru că program. Am plecat de acolo cu buza umflată, îndrăgostit de cea mai frumoasă maşină de pe Pământ, cu care probabil că nu voi avea ocazia să mă plimb vreodată. Uitându-mă înapoi, mi-aş fi dorit să nu mă fi putut apropia niciodată atât de mult de ea. Ceea ce ştiu sigur este că nici tu nu vei putea să nu te apropii de ea când vei avea ocazia. Ai grijă. She's a heartbreaker.