2008 Audi RS6 Avant

Autor: Silviu Draganescu 01 oct. 2007 Prezentări

Piesa de rezistenţă a noului model este fără doar şi poate propulsorul său, care nu numai că este cel mai puternic din clasa sa, dar cu excepţia unor modele de curse precum Audi R10 TDI, este şi cel mai potent motor montant vreodată pe un Audi. Puterea uzinei de forţă este de 580 CP, mai impresionant fiind cuplul de 650 Nm disponibil pe o gamă de turaţii imensă: 1500 – 6250 rpm.

Cum s-a ajuns la această performanţă? Ei bine inginerii Audi au luat motorul V10 disponibil pe S6 şi S8, l-au redesenat aproape în totalitate şi i-au adăugat şi două turbine pe care le-au setat astfel încât să se obţină acel cuplu constant şi o putere care să-l impună într-un mod categoric în fata concurenţei. Cu o acceleraţie până la prima sută de km în doar 4,6 secunde şi până la a doua sută de km în 14,6 secunde, RS 6 Avant intră practic pe teritoriul supercarurilor. Acolo unde nu se va face de ruşine. Pentru că inginerii germani au avut grijă să aduca restul maşinii la nivelul performanţelor motoruui. Chiar dacă viteza maximă de 250 km/h, limitată evident, sau greutatea de 2025 kg nu fac cinste motorului, acesta din urma are grijă totuşi ca raportul kilograme pe cai putere să fie excelent: 3,5.

Tehnologia TFSI, ce combină injecţia directă de combustibil şi supra alimentarea, împreună cu greutatea scăzută a uzinei de forţă, de doar 278 de kilograme, sunt dovezi ale experienţei producătorului german acumulată în competiţii. Consumul mixt de 13,9 litri nici măcar nu îl mai amintim. Şi pentru că un cuplu atât de mare trebuie pus pe şosea corect, Audi a echipat noul model cu o transmisie integrală cuplată la o cutie de viteze tiptronic automată cu şase trepte. În mod normal puterea motorului este transmisă în proporţie de 40% punţii fata, dar diferenţialul central poate să varieze acest raport în funcţie de cerinţele drumului.

Sistemul de suspensie independentă la toate roţile a fost îmbunătăţit iar direcţia oferă un maxim de răspuns, fiind de altfel foarte sensibilă la comenzile şoferului. Amortizoarele folosesc o nouă tehnologie prin care cu ajutorul dinamicii fluidelor, fără intervenţia eletronicii, reuşesc sa micşoreze balansul pe axele longitudinale şi transversale. Sistemul ESP, complet decuplabil face casă bună cu frânele ceramice, disponibile chiar şi la o asemenea maşină, doar opţional. Jantele standard de 19 inch sunt încălţate de pneuri 255/40, clientul putând beneficia de roţi cu dimensiunile de 275/35 R 20 atunci când este prezent şi sistemul de frânare performant amintit mai sus.

În privinţa exteriorului, descrierile sunt aproape de prisos, putându-vă delecta cu o galerie foto completă dar şi cu două clipuri video.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide