Comunitatea Renault despre Clio 3

Comunitatea Renault despre Clio 3

Autor: Andrei Nan acum 10 ani Renault

Eu nu am Clio 3, dar am studiat-o foarte mult inainte de a
cumpara Megane-ul, intrucat mi s-ar fi potrivit foarte bine, cel
putin in privinta dimensiunilor exterioare (sunt mai practic de
felul meu, nu ma intereseaza vapoarele). Am renuntat la achizitia
ei, deoarece s-a dovedit a fi foarte scumpa, la o echipare decenta
pentru mine sarea de 12000 de euro (Megane-ul a fost 14800, model
abia aparut si mult mai bine dotat), in plus, era PH2, model mai
nereusit la design fata de PH1. Daca farurile fata sunt cat de cat
decente la PH2, stopurile spate lasa de dorit.

Din ce am mai observat, Clio 3-urile sunt masini foarte
fiabile, fara probleme, se preteaza intr-adevar soferitelor care
trebuie sa stie doar pe unde se pune benzina si lichidul de
parbriz. Pacat insa ca, in caz de pana de cauciuc, o fata trebuie
sa cheme asistenta, roata de rezerva are un sistem extrem de cretin
de prindere, mi-a luat mai bine de o jumatate de ora pana m-am
prins de sistem, sa dau jos si sa pun la loc o roata acolo, asta in
conditiile in care nu-s chiar cofetar de meserie.

Costurile de revizie sunt in linia generala a Renault,
masina nefiind pretentioasa la acest capitol. Un minus ar mai fi
anvelopele de 175/65 R 15, o dimensiune destul de rara la noi pe
piata si, ca urmare, si anvelopele sunt mai scumpe. Multi au trecut
la 185/65 R 15, anvelope de Logan adica, achizitionand si jante de
tabla de Logan, mult mai ieftine per total, si au rezolvat aceasta
problema.

Multi apreciaza negativ pozitia de condus inalta si
stabilitatea relativ scazuta, ceva mai scazuta decat la modelul
anterior, sa nu uitam insa ca este o masina de oras, la care ai
nevoie sa apreciezi cat mai bine dimensiunile exterioare si cat mai
ai pana in masina celui din fata, mai greu de realizat la masinile
la care stai „cu fundul pe asfalt”.

Nu am apucat sa conduc cine stie ce aceasta masina, ca sa-mi
dau o parere despre agilitatea ei, insa nici nu am fost nemultumit,
cativa km cat am condus-o prin oras. Era cu motorul 1.4 16V,
dieselul oricum nu m-a interesat, nu am pamant de arat la tara ca
sa-mi trebuiasca tractor cu cuplu mare. Altii apreciaza in mod
negativ directia asistata electric, prin faptul ca nu simti chiar
asa bine masina comparativ cu o directie clasica, insa per total e
mai bine, mai ales in urban, cu aceasta directie si cu modul extrem
de lejer in care lucreaza toate comenzile, conducerea masinii
devine o joaca. Un minus ar fi comenzile de iluminat si
semnalizare, usor atipice fata de restul gamei, dar probabil e
chestie de obisnuinta.

Per total, e o masina pentru o persoana sau un cuplu tanar, pana in
30-35 de ani, ideala pentru nevoile zilnice, naveta, cumparaturi,
etc, cu care sa plece eventual in excursii in tara sau in Europa.
Imi mai place si faptul ca e o masina unisex, pe care o poate
conduce atat un barbat, cat si o femeie, fara ca primul sa se simta
aiurea la volanul ei, cum s-ar simti intr-un Beetle roz. Chiar si
acum, de exemplu, dupa ce mi-am luat Megane-ul, tot mi-ar place un
Clio 3 ph1, preferabil in 3 usi, fie si numai pentru design-ul
exterior. RS, daca se poate.

Pagini: 1 2 3 4 5 6 7

Citește și...


Comentarii
Inchide