5 chestii auto pe care nu ţi le puteai imagina acum 15 ani

Autor: Andrei Ştirbu 22 dec. 2014 Dosar & Analize

Hypercaruri hibride

Să fim serioşi, în mod clar cineva se aştepta ca recordul stabilit de „maşinăria supremă” McLaren F1 să fie depăşit la un moment dat. Eventual, de cineva care are suficient de mulţi bani încât să-i arunce fără nicio ezitare pe dezvoltarea şi proiectarea unui hypercar. Vorbim de Volkswagen şi de al său Bugatti Veyron.

via

Şi am putea să-i amintim aici şi pe Shelby SuperCars cu al lor Aero, sau pe Koenigsegg, cu al lor [introdu aici modelul]. Însă, din nou, lumea se aştepta să vadă maşini mai puternice cu masă mai mică şi cu coeficient aerodinamic mai mare.

Ştii la ce nu se aştepta lumea? Să vadă hypercaruri care – Santa Cachucha! – să aibă atât motor termic, cât şi motor electric. Şi să se poată folosi de el atât pentru a distruge pneurile, cât şi pentru a se deplasa într-o linişte totală, înainte de a speria de moarte pe oricare din vecinătatea sa cu un răcnet de motor în V.

„Aah, scuze, te-am speriat…?”

Da, hypercarurile hibride chiar sunt o şmecherie şi încă una care ne arată că am schimbat macazul de la motoare termice stupid de puternice la motoare termice stupid de puternice PLUS motoare electrice stupid de eficiente. Ăsta e un alt nivel de nebunie.

Ferrari LaFerrari, Porsche 918, McLaren P1 sunt Cei Trei Care Au Speriat Vestul (glumim, americanii nu sunt chiar speriaţi, tocmai au băgat 716 cai într-o berlină), cu BMW i8 demonstrând că nu trebuie să prezinţi cifre de hypercar ca să faci senzaţie.

De fapt, poţi să faci senzaţie şi fără să scoţi un sunet, după cum ne demonstrează maşinile din capitolul următor.

Maşini electrice

Îl mai ţii minte pe băiatul ăla ciudat, din grupul tău de prieteni şi amici pasionaţi de maşini, care tot zicea că o să vină o zi în care vom avea maşini electrice? Ei bine, poţi să-l suni şi să-i dai o bere şi, cu ocazia asta, să-ţi ceri scuze că l-ai făcut nebun. Şi că ai făcut glume despre el. În mod repetat. Maşinile electrice sunt aici şi sunt cât se poate de reale.

Evident, primul exemplu care ne vine în minte este Tesla, produsul unui băiat despre care, probabil, prietenii făceau glume atunci când îl auzeau vorbind despre maşini electrice. Elon Musk vrea să încurajeze lumea să îmbrăţişeze ideea de maşină electrică şi a găsit, se pare, şi modul cel mai atractiv de a o face. Pardon, modurile cele mai atractive de a o face.

Mai întâi, a făcut o maşină care arată aşa:

Funda nu este inclusă în pachet (via)

Apoi a demonstrat că, dacă eşti cuminte, poţi să parcurgi până la 635 de kilometri cu un singur „plin”. Apoi ne-a arătat că, pe de altă parte, poţi să-ţi duci berlina electrică pe circuit de drag şi să faci de râs supercaruri convenţionale. Apoi s-a întors la aspecte serioase ne-a arătat că poţi să-ţi cumperi o maşină electrică liniştit, fără grija că va trebui să cauţi curent pe stradă mai abitir decât cauţi Wi-Fi gratuit în localuri. Şi, ca să înţelegi că vorbeşte serios, a zis că maşina lui electrică are garanţie infinită.

Apoi s-a gândit că n-ar fi rău să se mai joace un pic cu voltajul şi a venit cu Model S P85D, o berlină hibridă care dezvoltă o putere asemănătoare cu un Aventador. Şi un cuplu mult mai mare decât hypercarul italian.

LOL OIL – film inspirat dintr-o poveste reală (via)

Îngrijorat de siguranţă? Model S este cea mai sigură maşină testată vreodată în SUA (iar testele lor sunt chiar un pic mai exigente decât ale noastre). În mod normal, enumeraţia de mai sus a tuturor lucrurilor specifice Tesla ar trebui să fie suficientă, dar, desigur, Musk nu s-a oprit aici: el vrea să te ajute să-ţi faci „plinul” la maşina electrică doar în 90 de secunde, dacă eşti într-o aşa mare grabă.

Şi probabil că lucrul cu adevărat impresionant este că maşina-minune Tesla are un preţ de pornire – raportat la tot ce o reprezintă – absolut normal: 60.000 de euro.

Înainte să te gândeşti că poate Elon Musk a făcut un pact cu Cel-al-cărui-nume-nu-avem-voie-să-l-rostim şi a reuşit să întoarcă lumea pe dos cu produsul lui. Însă nu este vorba de Tesla. BMW îţi propune o maşină de oraş care se poate deplasa folosindu-se doar de motoare electrice pe baterii. Iar Renault îţi oferă, în schimbul a doar o optime din preţul unui Model S, un vehicul electric perfect pentru oraş (şi inutil pentru oriunde altundeva) care atrage privirile mai mult decât un Mégane RS. Apropo de Mégane RS…

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide