9 lucruri pe care nu le ştiai despre modelele turbo Renault

Renault a avut şi are în continuare o relaţie foarte bună cu turbocompresoarele, aşa că ne-am gândit să îţi arătăm nouă lucruri pe care probabil nu le ştiai despre modelele Renault cu motoare turbo.

9 lucruri pe care nu le ştiai despre modelele turbo Renault 9 lucruri pe care nu le ştiai despre modelele turbo Renault

Francezii au obiceiul să facă lucrurile… diferit. Citroen a avut o relaţie intimă cu interioarele demente (şi acum se pare că se întorc la origini), iar Renault s-a înţeles foarte bine cu turbocompresoarele. Noi ne-am gândit să îţi arătăm nouă lucruri mai puţin cunoscute despre modelele Renault turbo.

1. În ciuda motorului bătrân, care îşi are originile în anii 1960, Renault 5 GT Turbo poate fi modificat destul de uşor pentru a putea ţine piept hot hatchurilor moderne. Cu câteva piese care pot fi instalate relativ rapid, puterea motoraşului de 1,4 litri poate creşte de la 115 CP la peste 200 CP. Cu o greutate de doar 850 kg, asta nu înseamnă decât un singur lucru: distracţie. Din păcate, au existat şi probleme: în formă standard, turbocompresorul intra destul de greu în acţiune.

2. Nebunie pe patru roţi: Renault 5 Turbo

A nu se confunda cu Renault 5 GT Turbo, 5-ul Turbo nu era altceva decât un hot hatch cu motor amplasat central-spate şi tracţiune spate. Motorul de 1,4 litri dezvoltă 160 CP, dar dacă ajunge pe nişte mâini iscusite poate să depăşească lejer 300 CP.

Renault 5 Turbo a ajuns şi în lumea raliurilor, unde a obţinut patru victorii, cea mai notabilă fiind cea din 1981, când Jean Ragnotti a câştigat Raliul Monte Carlo.

3. În 1982, un Renault 20 Turbo 4x4 a câştigat Raliul Paris-Dakar. Cuvântul cheie e „turbo”, fiindcă mulţi producători din acea perioadă alegeau motoarele aspirate natural pentru celebrul rally-raid internaţional.

4. Renault 9 şi Renault 11 puteau fi echipate cu acelaşi motor turbo de 1,4 litri de pe 5 GT Turbo. Cu alte cuvinte, primeai putere de hot hatch într-o maşină potrivită pentru o familie. Nu-i rău.

5. Renault nu a optat pentru motoare turbo doar pe maşini compacte şi subcompacte, ci şi pentru marile lor berline. Renault Safrane Biturbo avea un propulsor V6 de 3,0 litri care dezvolta 262 CP şi tracţiune integrală, în vreme ce bătrânul Renault 25 putea fi pus în mişcare de un V6 de 2,5 litri care producea 205 CP.

6. Renault 21 Turbo Quadra a fost un fel de BMW M5 francez al anilor 1980. Cu un motor turbo de 2,0 litri care dezvolta 175 CP şi tracţiune integrală, maşinuţa asta putea să accelereze de la zero până la 100 km/h în 7,5 secunde, iar viteza maximă era de peste 220 km/h.

7. În 1978, Renault a câştigat cursa de anduranţă de la Le Mans cu un Alpine A442B care era propulsat de un motor turbo de 2,0 litri cu peste 500 CP. După această victorie, obţinută în faţa nemţilor de la Porsche, Renault s-a retras din cursele de anduranţă şi şi-a îndreptat atenţia către Formula 1.

8. În octombrie 1982, Renault Fuego Turbo Diesel a devenit cea mai rapidă maşină diesel din lume, cu o viteză maximă de 180 km/h. Totodată, Fuego a fost prima maşină de serie dotată cu închidere centralizată cu telecomandă şi comenzi pe volan pentru casetofon.

9. Renault Alpine A610 trebuia să fie un concurent serios pentru modelele coupe Porsche, cu un V6 turbo de 3,0 litri care dezvolta 280 CP, montat în spate, tracţiune spate şi o viteză maximă de 290 km/h. Din păcate, însă, chiar dacă presa auto a vremii a lăudat maşina pentru sportivitatea de care dădea dovadă, vânzările au fost slabe, iar producţia s-a oprit în 1995, după patru ani de viaţă.

Tu ce zici: care Renault turbo are un loc special în sufletul tău?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.