Analiză: rivalitatea Audi - BMW - Mercedes-Benz în 2013

Cum stau cei trei grei germani înainte de Salonul Auto de la Frankfurt 2013, vedem în continuare. Plus cine are şanse să devină Number One la finalul anului în Europa.

Analiză: rivalitatea Audi - BMW - Mercedes-Benz în 2013 Analiză: rivalitatea Audi - BMW - Mercedes-Benz în 2013

De câţiva ani încoace, marii producători germani premium au început să atace segmentele inferioare, din raţiuni simple: creşterea vânzărilor şi maximizarea profiturilor. O mişcare văzută nu neapărat cu ochi buni de către fani şi cu siguranţă deloc bine de producătorii generalişti, care îşi văd ameninţate astfel vânzările.

CLASA MICĂ

În clasa mică, doar Audi este prezent direct, prin modelul Audi A1 (cu 3 şi cu 5 uşi), în timp ce BMW se bazează pe marca britanică Mini, deşi se pare că următoarea generaţie BMW Seria 1 va coborî o treaptă, urmând a deveni un model cu tracţiune faţă, dar nu mai devreme de 2016-2017.

Doar Audi este prezent în mod direct în clasa mică, prin Audi A1 (cu 3 uşi şi varianta Sportback)

Cei de la Mercedes-Benz rămân descoperiţi în acest domeniu, dar s-ar putea ca în următorii ani colaborarea cu Renault să ducă ori la un model smart de clasă mică, ori la un model Mercedes frate al lui Clio.

CLASA COMPACTĂ

În clasa compactă, lupta pare mai acerbă ca niciodată. Audi A3 a ajuns la a treia generaţie şi deja pe piaţă sunt trei versiuni de caroserie: cea în trei uşi, cea în 5 uşi A3 Sportback şi proaspătul A3 Sedan. Probabil la Frankfurt 2013 urmează să vedem şi cabrioletul A3, sau cel mai târziu la Detroit 2014.

Doar Audi A3 şi BMW Seria 1 au versiuni în 3 uşi de serie. Mercedes-Benz A-Class în 3 uşi rămâne doar la rangul de concept-car

BMW Seria 1 a ajuns la a doua generaţie, rămânând fidel tracţiunii pe puntea spate. Gama este formată din hatchback-ul în trei şi cinci uşi, dar în paralel se pregăteşte aşa-numita Seria 2, care desemnează modelele life-style derivate din Seria 1. Adică un coupe şi un cabrio, dar şi un viitor coupe cu 4 uşi ori un frăţior al lui Seria 3 GT.

Luptă teribilă în clasa compactă între versiunile în 5 uşi: Audi A3 Sportback e mai spaţios, BMW Seria 1 rămâne fidel tracţiunii spate, iar noul Mercedes-Benz A-Class mizează pe un look mult mai fresh

Mercedes-Benz A-Class a schimbat foaia şi dintr-un monovolum inedit de clasă mică a devenit o compactă foarte arătoasă cu 5 uşi. Însă lovitura de graţie a venit la începutul acestui an, odată cu prezentarea micului coupe cu 4 uşi Mercedes-Benz CLA, acesta neavând nici un rival direct în clasa compactă - deşi unii consideră că A3 Sedan ar putea fi considerat concurent.

Mercedes-Benz a ”rupt gura târgului” clasei compacte prin coupe-ul cu patru uşi CLA. Cei de la Audi au un răspuns mult mai convenţional: A3 Sedan. BMW rămâne deocamdată... ”pe tuşă” în această nişă

O versiune A-Class cu doar 3 uşi se pare că rămâne doar la stadiul de concept-car, CLA-ul făcând inutil un astfel de hatch-coupe, dar în anii următori gama se va îmbogăţi cu un A-Class cabrio.

Doar Mercedes-Benz oferă un monovolum compact de serie: B-Class. Audi şi BMW tatonează terenul cu nişte concepte deocamdată: A2, respectiv Active Tourer

În schimb, cei de la Mercedes-Benz rămân fără răspuns din partea rivalilor pentru monovolumul compact B-Class, care contribuie destul de mult la vânzările generale ale fabricantului din Stuttgart. Cei de la BMW au prezentat recent conceptul Active Tourer, iar Audi încă mai tatoneză ideea unui nou A2, deci B-Class rămâne singur încă vreo doi ani.

Să vedem cum stau cei trei în segmentul maşinilor de clasă medie - PE URMĂTOAREA PAGINĂ

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.