BMW EfficientDynamics

Sub titulatura BMW EfficientDynamics, compania bavareză a pregătit un pachet de inovaţii tehnice inedite, care se vor regăsi pe toate modelele BMW. Promotor.ro vă oferă 10 clipuri prin care sunt explicate o parte din aceste tehnologi.

Conceptul tehnologic BMW EfficientDynamics promite o scădere cu 24% a consumului şi de 19% a emisiilor de CO2. În acelaşi timp, termenul "Dynamics" înseamnă şi o creştere a puterii şi performanţelor acestor modele.

Principalele caracteristici ale conceptului BMW EfficientDynamics sunt:

BMW EfficientDynamics - High Precision Injection 1. High Precision Injection - a doua generaţie a sistemului de injecţie directă de mare precizie beneficiază de injectoare piezoelectrice noi, poziţionate foarte aproape de bujie, iar procesul de ardere este optimizat, obţinându-se un randament crescut la sarcini mici şi mijlocii. În plus, în construcţia motoarelor sunt folosite aliaje foarte uşoare, conferind o masă mai redusă cu 4 kg în medie faţă de motorizările echivalente anterioare. De asemenea, arborele cotit este realizat printr-un nou proces de hidroformare, iar carcasa sistemului de admisie variabilă (DISA) este dintr-un material sintetic special.

Sistemul de distribuţie renunţă la originalul VALVETRONIC, adoptând un sistem dublu-VANOS optimizat şi beneficiind de un tratament al suprafeţelor în contact care inimizează cât mai mult frecarea. Motorul de 2,0 litri dezvoltă, pe modelul BMW 120i, 170 CP şi consumă doar 6,4 litri/100 km în ciclu mixt, în timp ce pe modelul 118i, motorul dezvoltă 143 CP şi are un consum mediu de 5,9 litri/100 km, precum şi emisii CO2 de numai 140 g/km. La aceste valori reduse contribuie şi catalizatorul de noxe, al cărui randament este maxim în condiţiile utilizării benzinei fără sulf.

2. Variable Twin Turbo - tehnologia dublu-turbo (cu funcţionare în două stagii) aplicată pe motoarele diesel BMW conduce la performanţe excelente: motorul de 2,0 litri este capabil să dezvolte 204 CP pe BMW 123d, fiind astfel primul motor diesel din aluminiu care depăşeşte bariera celor 100 CP/litru. De asemenea, consumul scade simţitor: motorul de 2,0 litri şi 143 CP de pe 118d ajunge la un consum mediu de numai 4,7 litri/100 km şi emisii de CO2 de numai 119g/km (în condiţiile în care puterea este mai mare cu 20 CP faţă de motorul echivalent anterior. Versiunea de 177 CP, de pe 120d, consumă 4,9 litri/100 km în medie, având emisii CO2 de numai 128 g/km.

BMW EfficientDynamics - Variable Twin Turbo Datorită utilizării intensive a aliajelor uşoare, noua generaţie de motoare diesel în patru cilindri este mai uşoară în medie cu 17 kg faţă de motoarele precedente, dar este şi mai rigidă - ceea ce permite o creştere cu 10% a intervalului de rotaţii pe minut, precum şi creşterea cuplului motor cu aproximativ 20%. Designul interior spiralat al conductelor de admisie şi al canalizaţiilor din capul cilindrului contribuie la optimizarea amestecului şi a arderii, iar injectoarele piezoelectrice de a treua generaţie lucrează la o presiune de până la 2.000 bar.

Pentru obţinerea unui nivel cât mai scăzut al emisiilor, noile motoare diesel beneficiază de un filtru de particule cu regenerare de 99%, iar sistemul EGR (pentru recircularea gazelor de evacuare) este optimizat şi extrem de compact. În plus, în ciclul de ardere se poate ajunge până la cinci injecţii separate, arderea fiind foarte precisă şi mult mai completă.

3. Funcţia Auto Start Stop - această funcţie opreşte motorul în cazul în care automobilul se opreşte (de exemplu, la semafoare), iar şoferul aduce maneta schimbătorului de viteze în punctul mort şi ia piciorul de pe ambreiaj. Motorul reporneşte automat o dată ce pedala de ambreiaj este apăsată. Sistemul conţine, în principal, un starter electric, iar bateria este concepută pentru a face faţă deselor reporniri ale motorului. Sistemul poate fi dezactivat de la un buton, în cazul în care şoferul consideră obositoare intervenţia acestuia - deşi este vorba doar de acomodarea cu funcţionarea acestui sistem.

4. Gearshift Point Indication - tot legat de funcţia Auto Start Stop este şi ledul care indică momentele optime pentru schimbarea treptelor de viteză, dictate de unitatea electronică centrală, în funcţie de foarte mulţi factori şi care este concepută pentru a obţine un randament cât mai bun şi un consum cât mai scăzut.

5. Brake Energy Regeneration - bazându-se pe un alternator controlat electronic, această tehnologie stochează energia produsă la frânare sau la rularea în frână de motor. Acest surplus de energie este utilizat pentru celelalte sisteme electrice din maşină în situaţiile de accelerare, pentru a evita suprasolicitarea alternatorului şi a beneficia de toate resursele motorului. De asemenea, computerul central sesizează momentele în care capacitatea bateriei scade sub nivelul acceptat, comandând automat alternatorului încărcarea acesteia. Oricum, bateriile beneficiază de o nouă soluţie AGM (absorbent glass mat), în care, spre deosebire de bateriile normale, acidul este ţinut în micro-celule din fibră de sticlă, ceea ce creşte capacitatea de stocare a energiei, indiferent de numărul de cicluri de încărcare/descărcare.

BMW EfficientDynamics 6. Electric Power Steering (EPS)
- direcţie asistată electrohidraulic, pompa servodirecţiei fiind controlată de un mic motor electric. Faţă de o servodirecţie convenţională, unde presiunea uleiului în pompă este menţinută constantă prin consumarea unui procent din puterea motorului, sistemul EPS este independent de motor, deci nu afectează resursele acestuia. Motorul electric pune în funcţiune pompa doar atunci când este nevoie ca roţile să fie virate, eficienţa acestui sistem fiind foarte crescută.

7. Compresorul instalaţiei de climatizare este dotat cu un ambreiaj magnetic - atunci când instalaţia de aer condiţionat nu este folosită, compresorul poate fi separat de cureaua de transmisie a motorului, ceea ce înseamnă o economie în ce priveşte resursele propulsorulu, prin urmare performanţe crescute şi consum mai mic.

8. Pompa lichidului de răcire este controlată electric, intrând în funcţiune doar când este nevoie. Pompa de apă este concepută ca un mini-modul în sine, ajustând debitul de apă necesar sistemului de răcire, independent de turaţia motorului - ceea ce înseamnă o economie a energiei de 90% (sau circa 200 Watt). În plus, când se porneşte motorul rece, sistemul de răcire nu funcţionează, pentru a permite încălzirea mai rapidă a motorului, iar căldura reziduală este utilizată pentru încălzirea interiorului, dacă este necesar.

Prin BMW EfficientDynamics, firma bavareză demonstrează că este posibilă conservarea şi chiar îmbunătăţirea performanţelor maşinilor BMW concomitent cu reducerea consumului şi a emisiilor poluante la un nivel de neimaginat pentru motoarele cu ardere internă. Nu este de mirare că modele dotate cu acest concept tehnologic au primit numeroase premii, dintre care cel mai important este desemnarea modelului 118d drept "World Car of the Year, la Salonul Auto New York 2008.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.