BMW MegaCity Vehicle

Viitorul este electric. Cel puţin pentru maşini de oraş, spune BMW. A început cu MINI E, va continua cu BMW ActiveE bazat pe seria 1 şi apoi produsul de serie botezat deocamdata MegaCity Vehicle.

BMW MegaCity Vehicle BMW MegaCity Vehicle

Caroseria de carbon folosită la testele de impact pentru MCVPentru a vedea despre ce este vorba am fost la Munchen. Acasa la BMW, unul din constructorii care investesc mult în tehnologia electrică. BMW vrea un automobil de oraş cu emisii zero poluante şi îl vrea până în 2013. Constructorul din Munchen a ales soluţia electrică pentru automobilul de oraş al viitorului însă are de gând să facă lucurile pe rând şi aşa cum trebuie. German style.

De ce electric? Este soluţia cu emisii zero cu cea mai rapidă dezvoltare tehnologică. Energia folosită poate proveni din surse regenerative ca puterea vântului sau hidrocentrale. În plus automobilul electric este fun. Este rapid, cu suficient cuplu şi poate oferi satisfacţia condusului. Vehiculele electrice sunt aproape în totalitate silenţioase iar cuplul disponibil de la zero fac maşina foarte agilă.

Există însă şi limite. Electromobilitatea este la început şi mai sunt lucruri ce trebuie dezvoltate. Cea mai mare problemă este stocarea energiei electrice. Acumulatorii pot stoca o cantitate limitată de energie dar dezvoltarea acestui domeniu a fost extrem de puternică în ultimul timp. În ziua de azi, tehnologia Li-Ion permite stocarea unei cantităţi Acumulatori, motor electric şi unitatea de control.acceptabile de curent dar trebuiesc încă făcute progrese. A doua problemă este autonomia unui automobil electric. Aceasta nu se poate încă compara cu ce a unei maşini cu motor termic. Autonomia automobilului electric va creşte însă semnificativ în viitorul apropiat. Greutatea unităţilor de stocarea a energiei electrice este altă problemă. Bateriile sunt grele oricât de avansată ar fi tehnologia. BMW a decis să ajusteze această problemă folosind materiale uşoare pentru construcţia automobilului compensând în acest mod greutatea mare a acumulatorilor. De asemenea, timpul necesat încărcării acumulatorilor trebuie scurtat. În momentul de faţă sunt necesare câteva ore bune pentru un ciclu complet de încărcare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.