Cauciucuri de iarnă – atenţie la ţepe dacă vă luaţi cauciucuri iarnă!

Autor: Loredana Voiculescu 19 oct. 2011 Dosar & Analize
Cauciucuri de iarnă – atenţie la ţepe dacă vă luaţi cauciucuri iarnă!

La ce ar trebui să fie atenţi proprietarii de maşini atunci când vor să îşi cumpere cauciucuri de iarnă, de unde ar fi mai bine să achiziţioneze cauciucuri iarnă şi care sunt motivele pentru care anvelopele ”la mâna a doua” (cauciucuri iarnă second hand) ar trebui evitate sunt doar câteva dintre întrebările la care ne propunem să răspundem în continuare.

Iată câteva sfaturi menite a vă feri de alegerile şi deciziile greşite, în cazul cumpărării de cauciucuri de iarnă.

1. Atenţie la momentul achiziţiei

Furnizorii de cauciucuri de iarnă au tendinţa de a majora preţul anvelopelor odată cu apropierea sezonului. Aceleaşi cauciucuri de iarnă cumpărate în luna august vor fi semnificativ mai ieftine faţă de cazul în care sunt achiziţionate în cursul lunii octombrie, avertizează reprezentanţii service-urilor auto.

„În cazul anvelopelor auto preţul reflectă, de cele mai multe ori, calitatea produsului. Producătorii consacraţi în fabricarea de cauciucuri iarnă investesc de mulţi ani în testarea produselor vândute, studiază comportamentul lor în diverse medii şi de la an la an îmbunătăţesc performanţele cauciucurilor. Sunt recomandaţi producătorii de anvelope de tradiţie”, susţine Cristian Muntean, directorul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI).

El consideră că producătorii auto pot recomanda clienţilor folosirea unei mărci de anvelope, iar acest lucru nu este ilegal, dar de cele mai multe ori în spatele recomandării se ascund acorduri între producătorul auto şi furnizorul de anvelope, care au la bază un interes comun, de ordin economic. În opinia specialiştilor, un producător auto poate face referire doar asupra dimensiunilor cauciucurilor pentru o funcţionare optimă a autovehiculului construit de el.

2. Riscul achiziţiei de pe internet

Şoferii care cumpără cauciucuri de iarnă de pe internet riscă să aibă probleme în ceea ce priveşte centrele-suport cărora clienţii li se pot adresa pentru eventuale probleme privind garanţia produsului. Recomandarea specialiştilor este ca anvelopele de iarnă să fie cumpărate de la un centru specializat în vânzarea şi montarea de anvelope.

De obicei, centrele specializate în vânzarea anvelopelor asigură şi montajul acestora, de cele mai multe ori, cu titlu gratuit în cazul în care clientul a apelat la oferta de cauciururi iarnă ale acestor centre. În plus, clientul are şi posibilitatea să îi contacteze în caz de probleme privind garanţia produselor.

3. Cauciucurile de iarnă reşapate, doar pentru circulaţia în oraş

Mulţi dintre cei care vor cauciucuri de iarnă ieftine apelează şi la anvelopele de iarnă reşapate, deşi acest lucru e de evitat. Cauciucurile de iarnă reşapate reprezintă o alternativă mai ieftină decât cele noi, însă trebuie ţinut cont de faptul că ele au performanţe mai scăzute. Anvelopele reşapate sunt în general recomandate pentru maşini cu performanţe mai reduse şi pentru o exploatare urbană, la viteze mici.

4. De ce nu sunt recomandate cauciucuri de iarnă second-hand

Iată trei motive pentru care reprezentanţii service-urilor îi sfătuiesc pe şoferi să nu opteze pentru cauciucurile de iarnă „la mâna a doua”:

  • Vechimea cauciucurilor de iarnă – de cele mai multe ori, cauciucurile de iarnă „la mâna a doua” sunt fabricate cu mult timp în urmă. O anvelopă cu vechime peste cinci ani are probleme în ceea ce priveşte calitatea cauciului, care suferă un proces de „îmbătrânire” ce îi afectează elasticitatea, aderenţa şi performanţele în exploatare. În Germania, de exemplu, pneurile de iarnă care au o vechime de peste trei ani, chiar dacă nu au fost folosite niciodată, sunt vândute la aproximativ jumătate din preţul celor de fabricaţie recentă.

  • Uzura cauciucurilor de iarnă – dacă anvelopele sunt prea uzate sau sunt uzate în mod neuniform, acestea reduc considerabil performanţele pentru care au fost proiectate. Cauciucurile de iarnă cu profilul mai mic de 5 mm devin ineficiente.

  • Mici umflături ale cauciucurilor de iarnă – acestea apar în urma unui şoc pe care l-a suferit anvelopa. În orice parte s-ar afla pe cauciuc, ele sunt periculoase, fiind şi locul care va ceda primul, în cazul unui viitor şoc. În cazul apariţiei acestor umflături, anvelopa de iarnă trebuie schimbată. Exploatarea unui astfel de cauciuc, mai ales în condiţii de drum cu opriri rare şi la viteze ridicate, prezintă un risc ridicat de explozie a anvelopei, situaţie care conduce de obicei la accidente grave.

5. Brandurile „no name” de cauciucuri

Fiecare producător şi furnizor de cauciucuri iarnă este obligat să ofere garanţie, aşadar, în principiu, şi cei ce oferă anvelope care nu sunt sub un brand anume ar trebui să asigure garanţie. Problema este timpul în care se rezolvă problemele de garanţie, reţeaua de parteneri care oferă aceste servicii pentru producătorii „no name” fiind una restrânsă şi greu accesibilă.

6. Atenţie la montarea anvelopelor

Un montaj de cauciucuri iarnă, inclusiv operaţia de echilibrare, costă în jur de 100 de lei, potrivit reprezentanţilor service-urilor. Aceştia spun că este dificil să ne putem da seama pe loc, cu „ochiul liber”, dacă un cauciuc de iarnă este montat corespunzător.

Clientul poate doar să verifice dacă este respectat sensul de rotaţie a anvelopelor montate, în condiţiile în care există săgeţi indicatoare pe suprafaţa cauciucurilor. O montare incorectă sau neechilibrată a roţii produce vibraţii la nivelul întregii maşini, vibraţii care încep să se manifeste mai puternic la peste 50 km/oră.

Recomandari pentru circulaţia pe timp de iarnă

Pe timp de iarnă este recomandat ca şoferii să aibă în portbagajul maşinii următoarele:

  • Lanţuri

  • Lopăţică

  • Un săculeţ de nisip

  • Spray pentru dezgheţarea încuietorilor

  • Cabluri de alimentare cu curent ( între două baterii auto )

  • Un cablu de remorcare

  • O pătură

Vezi aici mai multe sfaturi pentru mersul în condiţii de iarnă

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide