Cum s-au copiat unii pe alţii publicitarii pentru clienţii auto

Şi publicitarii din lumea auto ştiu foarte bine să aibă idei foarte inspirate, dar nu din mintea lor, ci din a altora. Dovada, într-un comparativ mai altfel, puţin mai jos...

Cum s-au copiat unii pe alţii publicitarii pentru clienţii auto Cum s-au copiat unii pe alţii publicitarii pentru clienţii auto

„S-a mai făcut” - nu există altă propoziţie mai enervantă pentru un publicitar atunci când vine cu o idee nemaipomenită pentru o reclamă, una care i-ar putea aduce bani frumoşi agenţiei sale de publicitate. Totuşi, de prea multe ori această expresie este pur şi simplu adevărată. Iar dacă în foarte puţine cazuri am putea suspecta o simplă coincidenţă, în cazurile de mai jos... judecaţi voi înşivă!

1. Aceşti copii nesuferiţi de pe bancheta din spate

Nesuferiţi, clar, dar chiar aşa, Doritos, să accepţi în finala unui concurs de reclame una „inspirată”, nu se face!

Drama Queen - TBWA/PHS Helsinki, 2010

Doritos - finalist în Superbowl Competition, 2015, via JoelaPompe

2. Putere mare, consum mic, plagiat mic-micuţ, micuţ!

Mesajul e clar: avem maşini puternice, care consumă foarte puţin. Păcat că a doua reclamă apare la un an diferenţă faţă de cea de la Volkswagen. Cei de la BMW au fost, fără îndoială, mulţumiţi de munca agenţiei lor...

Sunt puternic, dar mănânc puţin. Şi original. Volkswagen, DDB, Suedia, 2006

Sunt mare şi mănânc puţin, dar copiat. BMW, King Helsinki, Finlanda, 2007

3. BMW şi Mercedes ne aduc aminte că au agenţii de publicitate la fel de sexiste

Noroc cu cei de la BMW şi Mercedes, că au reuşit să scoată în acelaşi an două reclame cu aceeaşi idee, la fel de sexistă: vezi o femeie frumoasă, vrei s-o ai, nu mai contează că nu eşti primul...

Nu-i bai că nu eşti primul, important e să nu fiţi amândoi deodată... Mercedes-Benz, Bates, Belgia, 2008

BMW nu rămâne mai prejos. Sau se coboară la fel de jos. BBDO Atena, 2008

4. Nu contează ce maşină e, important e să fie IUTE!

Maşină roşie şi mică. Şi iute. Ce-i mai trebuie? Desigur, o coadă de ardei iute în ţeava de eşapament... Vai, ce idee bună!

Originalul mic şi iute, MINI, BBDO Milano, 2004

Copia mică şi nu la fel de iute: Peugeot 207, McCann Erikson Dakar, Senegal, 2008 (via joelapompe)

5. Dacă are airbaguri, pluteşte. Indiferent de marcă

A fost o vreme când o maşină cu mai multe airbaguri era o mare chestie. Dar unii s-au mişcat mai târziu decât alţii...

Are 4 airbaguri? Pluteşte. Fiat, Leo Burnett, Franţa, 2001

Are 6 airbaguri? Pluteşte. Volkswagen, DDB, Londra, 2004

6. Momentul ăla în care Mercedes a copiat Peugeot

Sau, mă rog, agenţia celor de la Mercedes-Benz a copiat agenţia celor de la Peugeot, încercând să facă valuri...

Peugeot făcea valuri în asfalt în 1998, graţie EuroRSCG BETC, Franţa

Mercedes-Benz făcea şi el valuri în asfalt, graţie copiei celor de la H2E, Germania, în 2002

7. Toată lumea, în iglu!

Audi n-ar copia niciodată de la Mercedes-Benz, iar de Toyota ce să mai zicem... Dar dacă e frig afară, atunci...

Mercedes E-Class în iglu, The Martin Agency, Richmond, SUA, 1997

Audi Quattro în iglu, Verba SRL, Milano, 2002

Toyota Land Cruiser la iglu, Saatchi & Saatchi, Polonia, 2006

8. Mercedes 4Matic e la fel de lipicios precum Syncro 4x4 de la Volkswagen

Alt moment în care agenţiile Mercedes-Benz nu s-au ridicat la înălţimea inovaţiilor mărcii şi li s-a lipit de mânuţe ideea altora...

Volkswagen Golf Syncro 4x4, GGK, Elveţia, 1994. Lipicios

Mercedes-Benz 4MATIC, BBDO, Canada, 2010. Şi mai lipicios

9. Tentaţia tentaculelor

Tentaţie mare să pui nişte tentacule pe asfalt, pentru a sublinia aderenţa formidabilă. Mai ales dacă a mai făcut-o altcineva înaintea ta...

Anvelopele Toyo, GMASCO, Dubai, 2008. Caracatiţa aderenţei pe asfalt

Ford, Dedicate Gothenburg, Suedia, 2011. Copia caracatiţei aderenţei pe asfalt

10. Toată lumea zboară după Land Rover Freelander

Probabil cea mai plagiată reclamă auto din lume, dacă e să ne luăm după numărul impresionant de fabricanţi auto care au acceptat voioşi reclame copiate după originalul cu Land Rover Freelander...

Land Rover Freelander zbura în stol prin 2002. Young & Rubicam, Franţa

Unde ajunge un Land Rover, ajunge şi un Jeep, nu? Chiar dacă un an mai târziu. Matter & Partner, Zurich, Elveţia, 2003

Hai şi Toyota, doar are aceleaşi capacităţi off-road, nu? FCB Johannesburg, Africa de Sud, 2003

Uite, o putem copia şi din alt unghi! Renault Megane CC, Saatchi & Saatchi, Milano, Italia, 2004

Nu contează că eşti ultimul, contează că poţi copia aceeaşi idee. La nesfârşit. Peugeot, Euro RSCG, Paris, Franţa, 2005

Mai sunt zeci de astfel de exemple, nu doar din industria auto, iar dacă vă pasionează, avem două surse interesante pentru voi: Joelapompe.net şi Coloribus.com! Enjoy!

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.