Hot  Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. II

Anul 2000 este primul an în care se văd roadele colaborării dintre Dacia şi Renault, fiind lansat primul model cu "gene franţuzeşti", dar asta nu a salvat situaţia.

Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. II Dacia 10 ani împreună cu Renault Ep. II

Anul 2000 a adus primul hibrid Renault/Dacia sub forma modelului Dacia SuperNova. Aşa cum îi spune şi numele, acest model a fost o evoluţie estetică şi tehnologică a lui Dacia Nova. La acest proiect au lucrat 300 de specialişti, români şi francezi, şi modelul a fost lansat pe piaţă în noiembrie 2000. Principalul atu al acestui model a fost reprezentat de grupul motopropulsor preluat de la Renault Clio. Motorul 1.4 de 75 CP, era cuplat la o cutie cu 5 viteze, ambele de provenienţă franţuzească.  Disponibilă în trei versiuni, Confort, Rapsodie şi Clima, acest model oferea dotări de lux, pentru un model Dacia la acea vreme, precum radio CD, aer condiţionat şi închidere centralizată, plus jante de aliaj. 

Oficialii Dacia erau foarte încântaţi de acest model: "Am avut trei priorităţi în caietul de sarcini. Prima a fost fiabilitatea şi calitatea, a doua, preţul, consumul şi costul de întreţinere şi a treia, varietatea de opţiuni. Noua masină este net superioară produselor tipic urbane ale concurenţei", declara pentru Ziua Patrick Vergelas, director de marcă şi marketing  la Dacia Piteşti.

Varianta SupeNova Confort avea un preţ de vânzare de 89.476.800 lei (4.200 euro), iar Raspodie era comercializată la un preţ de 95.868.000 lei (4.500 euro). Vârful de gamă Clima, cu aer condiţionat, sistem antifurt şi sistem audio, era cotată 117 milioane de lei (5.500 euro). Cadenţa de producţie a acestui model ar fi trebuit să crească progresiv în primele de la 1.000 în octombrie la 4.000 în ianuarie 2001

Deşi lansat târziu, acest model a avut un succes imediat, fiind comercializat în 2164 de exemplare în doar 2 luni. Modelele cele mai vândute au rămas cele din gama 1300 cu 32.422 unităţi. Cu toate astea vânzările Dacia erau în picaj liber diminuându-se cu 42.5% până la 39.401, conform statisticilor APIA din acea perioadă.

La ora 11 veţi vedea dacă 2001 a fost un an mai bun pentru Dacia sub umbrela Renault

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.