Dacia Sandero – previziuni de piaţă

Autor: Alexandru Banu 07 mart. 2008 Dosar & Analize

Vestic auster sau Sandero „full” – este o întrebare care va răsări în mintea multor clienţi care sunt în căutarea unui automobil de oraş, care să nu coste mai mult de 10.000 de euro.

Per ansamblu, dacă facem abstracţie de imaginea de marcă sau calitatea, încă nedemonstrată, a modelului Dacia Sandero, balanţa ar cam înclina spre modelul românesc. Dar cum puterea de cumpărare a românilor creşte, argumentul preţ nu va mai fi primordial în alegerea unor modele cotate similar, dar diferenţiate prin percepţia asupra brandului.

Dacia Sandero - previziuni de piaţă

Cel mai vândut model de clasă mică în două volume al anului trecut şi cu o plasare fruntaşă şi în statisticile de început de 2008 este Ford Fiesta. Preţul de bază al variantei de intrare este de 9.990 de euro şi conţine ca ofertă o serie de dotări opţionale incluse în preţ.

Ford Fiesta oferă cam aceleaşi dotări ca şi Sandero: ABS+EBD, aer condiţionat, radio CD cu patru difuzoare, geamuri electrice şi lista poate continua. Sandero vine, însă, în plus cu 2 airbaguri laterale (nedisponibile pe Ford Fiesta), asistenţă la frânarea de urgenţă, un motor mai puternic şi spaţiu mai generos pentru bagaje.

Fiesta mizează pe promoţiile de sfârşit de carieră, dar şi pe capitalul de imagine generat de venirea Ford la Craiova.


Dacia Sandero - previziuni de piaţăPe locul secund la clasa mică s-a plasat anul trecut Volkswagen Polo, cu 6.316 comenzi. Modelul a avut un preţ de 8.900 de euro pentru varianta Happy prin programul “Rabla”, deci ar putea fi un posibil concurent low-cost pentru modelul Dacia Sandero.

Oferta este, însă, destul de spartană pentru aceşti bani, modelul fiind privat de multe dintre dotările de siguranţă şi confort de care hatchbackul românesc beneficiază. În pus, are un motor în doar 3 cilindri, cu o capacitate de 1,2 litri şi putere de 70 de cai.

Imaginea puterncă de automobil german, dublată de percepţia calităţii sunt atuurile care îl menţin pe Polo pe o piaţă cu afinităţi nemţeşti. Până la apariţia noii generaţii pe piaţă mai trebuie aşteptat un an, deci VW Polo va beneficia, cel mai probabil, de discounturi.

Dacia Sandero - previziuni de piaţă

Top 3 pe 2007 este încheiat de Opel Corsa. Preţul pentru varianta de intrare a citadinei Opel Corsa este de 10.300 de euro cu toate taxele şi este aferent nivelului promoţional de echipare Edition. Oferta constă într-un motor de 1,2 litri şi 80 de cai, aer condiţionat, ABS şi aibaguri frontale pentru şofer şi pasager.

Opel Corsa este modelul care se apropie cel mai mult de dimensiunile lui Sandero, având o lungime de 4 metri şi un portbagaj de 290 de litri. De asemenea, este şi cel mai modern faţă de ceilalţi concurenţi.

Model Motorizare de bază Preţ de bază Vânzări în 2007
FORD FIESTA 1,25 / 75 CP 9,990 € 6793
VOLKSWAGEN POLO 1,2 / 64 CP 8,900 € 6316
OPEL CORSA 1,2 / 80 CP 10,300 € 4304
PEUGEOT 207 1,4 / 75 CP 11,624 € 4207
PEUGEOT 206 1,4 / 75 CP 9,650 € 3199
RENAULT CLIO 1,2 / 75 CP 10,451 € 2746
SKODA FABIA 1,2 / 60 CP 10,831 € 2256
CHEVROLET AVEO 1,2 / 72 CP 8,300 € 1671
FIAT PUNTO 1,2 / 60 CP 8,754 € 1200

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide