De ce e mai interesant Marocul decât România pentru Dacia

Autor: Oraan Mărculescu 28 ian. 2014 Dosar & Analize

2013 a fost un an foarte bun pentru Dacia din punct de vedere al vânzărilor globale. Dar tot în 2013 au apărut şi nemulţumiri, comunicate mai voalat, ale conducerii Renault privind condiţiile de business din România. Iar o parte a presei s-a grăbit să lanseze ipoteza că Dacia ar putea părăsi România, mutându-se în… Maroc.

Idee de coşmar: brandul românesc să devină marocan. Nu prea vrem aşa ceva. Sau?…

Un lucru care, sincer vorbind, nu e imposibil, însă e puţin probabil să se întâmple. Pentru moment. Însă adevărul este că ţările din nordul Africii, în care Dacia comercializează maşini, sunt în plină dezvoltare şi sunt foarte tentante pentru investiţiile ulterioare ale Renault – să nu uităm că Lodgy şi Dokker sunt fabricate în uzina din Tanger.

Deşi în 2013 piaţa auto marocană a înregistrat o scădere de 7,3%, fiind vândute 120.766 de maşini noi, pentru Dacia a fost un an foarte bun. Cu 30.387 unităţi comercializate anul trecut, Dacia este cea mai bine vândută marcă din Maroc şi are o cotă de piaţă de 25%, în timp ce creşterea vânzărilor faţă de 2012 se cifrează la un excelent 37%.

Să ne bucurăm în marocană: asta e cea mai vândută maşină la ei! Ca la noi…

Prin comparaţie, deşi în România cota de piaţă a Dacia este de 31%, vorbim de un volum total de circa 60.000 de maşini noi comercializate la noi, deci jumătate din numărul total de maşini noi vândute în Maroc. În plus, în România au foct comercializate în 2013 aproape 25.000 de unităţi, cu 5.000 mai puţin decât în Maroc, unde Dacia e foarte nouă.

Succesul Dacia în Maroc este cu atât mai bun cu cât următoarele cele mai bine vândute mărci au volume de vânzări mult sub nivelul Dacia: Renault a vândut 16.650 de maşini, Ford 10.305, Peugeot 9.691, iar Hyundai 9.498.

În topul celor mai bine vândute modele din Maroc se situează pe primele poziţii trei modele Dacia: Logan (10.701 maşini), Sandero (6.727) şi Duster (5.461). Lodgy şi Dokker au avut volume modice de vânzări, dar reducerea preţurilor îi face pe oficiali să spere la o creştere serioasă a vânzărilor acestor modele asamblate în Maroc.

Mai mult de jumătate din Daciile vândute în Maroc în 2013 au fost produse pe plan local. La ei, nu la noi

Comparând podiumul marocan cu cel românesc, se observă că vânzările lui Logan, Sandero şi Duster sunt uşor mai bune în Maroc: în România, Logan s-a vândut în 10.101 exemplare, Sandero în 4.707 exemplare, iar Duster în 4.647 exemplare.

O ultimă menţiune privind vânzările de maşini Dacia în Maroc: din cele 30.387 de unităţi comercializate pe piaţa marocană, aproape 13.000 (deci mai puţin de jumătate) au fost importate din România, restul fiind produse pe plan local.

Aşa încât, dat fiind potenţialul excelent al acestei ţări, este de aştepat ca, în 2014, Maroc să urce de pe locul 6 al celor mai mari pieţe pentru Dacia între primele 4 sau chiar primele trei (momentan, Algeria este pe locul trei, după Franţa şi Germania). Ceea ce ar trebui să fie un semnal pentru autorităţile române. Sau nu?

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide