Ford Transit Conect

Dacă în anii ’70 în uzina din Bănie se asamblau celebrele automobile marca Oltcit, în colaborare cu Citroën, iar la mijlocul anilor ’90 Daewoo, pe atunci un constructor coreean “pe val”, a decis să producă modelele Cielo şi chiar ceva mai luxosul Leganza, acum a venit rândul lui Ford să-şi încerce norocul la Craiova.

Ford Transit Conect Ford Transit Conect
Modelul pe care pariază Ford în ceea ce priveşte noua sa uzină de la Craiova nu este un autoturism, spre surprinderea românilor, după cum lăsase iniţial să se înţeleagă constructorul american. După cum a declarat în exclusivitate pentru Ziarul Financiar, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt John Fleming, CEO şi preşedinte al Ford of Europe, în Bănie se va asambla începînd cu vara anului viitor comerciala uşoară Transit Connect, produsă în prezent în Turcia.

De ce tocmai Transit Connect? Pentru că acesta va fi lansat la mijlocul anului viitor pe piaţa Statelor Unite, într-o nişă a utilitarelor încă neexploatată pe piaţa nord-americană. Iar producţia sa va ajunge la 60.000 de unităţi în 2010.
“Producţia modelului Transit Connect va fi de 30.000 de unităţi în 2009 şi de aproximativ 50-60.000 în 2010. Am anunţat de curînd că modelul Transit Connect urmează să fie comercializat pe anumite pieţe de pe continentul american începînd cu vara anului viitor. De aceea, am luat decizia de a folosi capacitatea uzinei din Craiova pentru a veni în întîmpinarea cererii crescute pentru Transit Connect”, a declarat John Fleming.

Şi nu trebuie uitat – Ford va asambla la Craiova la capacitate maximă în 2012 aproximativ 300.000 de autovehicule, dintre care 90% vor fi destinate exportului. De înţeles, avînd în vedere că vînzările lui Ford Connect în 2007 au fost de 506 de unităţi, pe o piaţă a comercialelor de aproape 33.000 de unităţi.

Preţul acestui model este, în România, cuprins între 11.850 de euro, fără TVA şi 12.974 de euro: în SUA, însă, ar putea ajunge la aproximativ 11.500 de dolari (adică 7.500 de euro). Iar pentru a susţine faptul că Transit Connect intră pe un nou segment pe piaţa nord-americană, amintim că Ford comercializează în America din segmentul utilitarelor numai camionete – de la “micuţul” Ranger la versiunea Super Duty a lui F450, şi monovolumul E-Series.

Un automobil de clasă mică va intra la Craiova în producţie începînd cu 2010, dar, spre surprinderea analiştilor mioritici, nu va fi Fiesta, model ce va fi asamblat în uzinele Ford din Germania şi Spania. Nimeni nu a negat însă că acesta ar putea fi pe platformă de Fiesta. Potrivit preşedintelui Ford Europa, acesta se va încadra într-un nou segment al pieţei. În acest segment de piaţă Ford deja mai deţine modelul Fusion, un Fiesta cu gardă la sol mai mare, iar la Salonul Auto de la Detroit a prezentat conceptul Verve Sedan – adică Fiesta Sedan – despre care nimeni nu a mai spus nimic în Europa.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.