Ford Transit Connect vs concurenţa

Începutul lui 2008 pare să fie sub semnul vehiculelor comerciale: Dacia a readus "papucul" în viaţa şi curtea întreprinzătorilor români, iar Ford ne-a liniştit, anunţând că, în loc de cocheta Fiesta, ne dă să construim "muncitorescul" Ford Transit Connect.

Ford Transit Connect vs concurenţa Ford Transit Connect vs concurenţa
Piaţa vehiculelor comerciale în RomâniaÎn 2008, două dintre cele mai importante ştiri automobilistice, ce vizau publicul român, au avut ca subiect vehiculele comerciale. Prima ştire se referă la fabricarea modelului Ford Transit Connect la Craiova. În al doilea rând s-a lansat Dacia Logan Pick-Up, un model pe care intreprinzătorii români îl aşteptau cu nerăbdare, de când "papucul" a ieşit din producţie.

Ford Transit Connect nu este o noutate pe piaţa românească, modelul având ceva vechime la nivel continental şi naţional. Anul trecut, pentru acest model s-au onorat 506 comenzi, o valoare care respectă media pieţei pentru furgoanele mici de import, dar care, cu siguranţă, va creşte îndată ce modelul va avea certificat de naştere oltenesc. Însă Ford nu va asambla vehicule comerciale doar pentru români, deoarece principala ţintă este exportul.

Acest model va fi, astfel, primul furgon, în adevăratul sens al cuvântului, asamblat în România după anii '90. Aţi putea spune că şi Dacia Logan VAN este un vehicul ce aspiră la această titulatură, dar modelul românesc este unul de tranziţie, fiind mai degrabă un break pus la munca de jos. Lipsa uşilor glisante, substituite de portierele convenţionale, nu îl recomandă ca foarte practic, iar capactitatea de încărcare este penalizată de înălţimea redusă.

Ford Transit Connect depăşeşte aceste neajunsuri, fiind un produs proiectat din start pentru o astfel de exploatare. Cum vehiculele comerciale se achiziţionează, de obicei, sub formă de flote, iar Ford a primit un lobby din partea statului român, este de aşteptat ca succesul lui Transit Connect să vină rapid şi să vedem multe astfel de utilitare pe străzile româneşti.

Ford Transit Connect are şi un alt rol în expansiunea industrială Ford în România. Deoarece investiţiile pentru producţia unui model nou sunt mult mai mari, compania a preferat un produs mai puţin pretenţios şi pe viitor va veni şi mult aşteptatul model de clasă mică. Până atunci, muncitorii olteni îşi vor face mâna pe un vehicul care nu trebuie să exceleze la capitolul finisaje sau tehnologii high-tech, iar investiţiile vor fi dozate gradual, mergând în acelaşi timp şi cu amortizarea lor.

FORD TRANSIT CONNECT VS  ConcurenţaReapariţia "papucului" argeşean în peisajul autohton reprezintă o altă noutate, cu incidenţă asupra structurii segmentului vehiculelor comeciale. Precursorul actualei utilitare, celebra Dacia Pick-Up, a avut o mare priză în rândul micilor întreprinzători români. Acest model are marele avantaj că poate fi carosat şi va câştiga la capitolul spaţiu în faţa modelului Dacia Logan VAN, dar va fi cu siguranţă mai ieftin decât Ford Transit Connect.

Chiar dacă suntem încă departe de a ajunge un pol zonal al industriei auto, faptul că tot mai mulţi constructori îşi trimit emisarii pentru a prospecta terenul nu poate fi decât un lucru benefic. Fabricarea de modele low-cost şi comerciale, modele ce se dovedesc tot mai profitabile în ultimii ani, nu poate fi decât un lucru pozitiv pentru această ramură industrială ce va câştiga ca amploare în viitorii ani.


Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.