Goodwood Festival of Speed 2014: cronica plină cu benzină, fum şi viteză

Autor: Andrei Ştirbu 05 iul. 2014 Dosar & Analize

Ne apropiam de domeniul Goodwood din Marea Britanie, acolo unde, vreme de 21 de ani, Lordul de March şi Kinrara organizează anual ceea ce se numeşte festivalul vitezei. Coada de maşini avansa greu, dar cu fiecare rotaţie a anvelopei pe asfalt eram mai aproape de nebunia ascunsă adânc în pădurea lordului. O nebunie care scoate fum şi urlă atât de tare, încât sunetul se aude de la câţiva kilometri depărtare.

Goodwood Festival of Speed e evenimentul la care trebuie să participi cel puţin o dată în viaţă, indiferent dacă eşti sau nu pasionat de maşini. Iar motivul e simplu: aici dai nas în nas cu oamenii şi maşinile despre care ai citit în copilărie. Aici te întâlneşti cu eroii motorizaţi ai copilăriei tale, indiferent de anul în care te-ai născut.

În 2014, lumea întreagă a putut urmări spectacolul celor patru zile prin intermediul unor live stream-uri puse la dispoziţie de organizatori. Dar nimic nu se compară cu experienţa pe viu.

Exemplul numărul 1: Lancia Delta S4

Sébastien Loeb, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, Jenson Button, Pedro de la Rosa, Damon Hill, Mark Webber, Jackie Stewart şi Sir Stirling Moss sunt doar câteva dintre marile nume prezente pe domeniul Goodwood. Şi nu doar că au fost prezenţi, ci au dat din nou viaţă unor maşini gândite în urmă cu mulţi ani pentru a fi cele mai rapide din lume.

Şi cum spiritul de competiţie al omului nu dispare niciodată, toate cele patru mari hipermaşini ale deceniului – adică Porsche 918 Spyder, LaFerrari, Koenigsegg One:1 şi McLaren P1 – şi-au făcut de cap pe traseul de viteză în coastă situat chiar pe proprietatea Lordului March. Din păcate, însă, McLaren-ul a avut parte de un accident destul de neplăcut la una dintre urcări, ceea ce va duce, cu siguranţă, la o factură imensă.

De fapt, au fost nu mai puţin de trei exemplare LaFerrari. Ca să fie treaba bună…

Dacă în 2013, festivalul vitezei a sărbătorit 50 de ani de Porsche 911 cu o piesă arhitectonică impresionantă, anul acesta britanicii s-au întrecut pe ei înşişi cu piesa centrală dedicată celor 120 de ani de implicare în sporturile cu motor a celor de la Mercedes-Benz. De fapt, piesa din 2014 a fost cea mai mare din toată istoria evenimentului, fiind aşezată peste casa Goodwood.

La mulţi ani, Mercedes-Benz! După cum evoluează în Formula 1 anul acesta, se pare că nemţii nu şi-au pierdut talentul

Totodată, Maserati a aniversat un secol de existenţă, iar francezii de la Peugeot au sărbătorit 30 de ani de GTi cu ediţia specială 208 GTi 30th Anniversary.

Sébastien Loeb a venit în Marea Britanie alături de Peugeot-ul 208 T16 care i-a adus victoria la Pikes Peak 2013. Şi a venit cu un singur gând: să scoată cel mai rapid timp pe traseul de 1,16 mile (1,87 km) de pe domeniul Goodwood. Şi, ce să vezi, chiar a reuşit, deşi în penultima zi timpul său fusese bătut de un Maserati MC12 de curse îmbrăcat într-o vopsea specială „Goodwood Cent 100”. Loeb a scos un timp de 44,6 secunde, în vreme ce recordul absolut îi aparţine în continuare lui Nick Heidfeld – cel care a obţinut, în 1999, un timp de 41,6 secunde la volanul unui monpost de Formula 1 McLaren MP4/13.

Da, se aude ca şi cum Iadul s-ar ridica la suprafaţă (foto: Goodwood.co.uk)

De-a lungul timpului, Goodwood Festival of Speed a devenit salonul auto de casă al britanicilor. Anul acesta, printre premierele mondiale s-au numărat Ford Focus ST facelift, Jaguar F-Type Project 7 şi Range Rover Sport SVR.

Cum a început totul

Goodwood Festival of Speed a avut prima ediţie în 1993 şi a devenit cea mai mare celebrare a culturii auto din lume. La festivalul din 1993, 25.000 de vizitatori au admirat cele câteva maşini expuse atunci, deşi în aceeaşi zi se desfăşura cursa de 24 de ore de la Le Mans. În al doilea an, festivalul a durat două zile, iar în 1996 – trei. În 2014, Goodwood Festival of Speed a durat patru zile (26-29 iunie).

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide