Hyundai vs. Volkswagen - lupta giganţilor

Recent, boss-ul grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat că ar trebui să se teamă de Hyundai, nu de Toyota. O afirmaţie care ne face să analizăm concurenţa din acest moment între maşinile Hyundai şi cele produse de Volkswagen. Care pe care?

Hyundai vs. Volkswagen - lupta giganţilor Hyundai vs. Volkswagen - lupta giganţilor

Despre Volkswagen putem spune că este cea mai cunoscută marcă auto generalistă, fiind fondată în 1937 în perioada nazistă, iar prima "maşină a poporului" a fost VW Kaffer, un proiect de automobil ieftin comandat de... Hitler şi realizat de Ferdinand Porsche.

De atunci, grupul Volkswagen a evoluat sistematic, lăsând în istorie, pe lângă cunoscutul Beetle, şi nume precum Golf, Passat sau, mai recent, Touareg. Maşinile Volkswagen împart acum platforma tehnică şi motorizările cu modele ale mărcilor din grup: Skoda, Seat sau Audi. De asemenea, grupul Volkswagen deţine mărci de prestigiu precum Lamborghini, Bentley sau Bugatti, având legături strânse şi cu Porsche.

Prin urmare, un gigant cu renume mondial, pe care puţini grei l-ar putea contracara. Cu atât mai puţin o marcă mai tânără cu 30 de ani şi provenind din Coreea de Sud. Chiar şi numele Hyundai înseamnă "modern", neavând prea multe legături cu istoria.

Ei bine, deşi coreenii au început după o reţetă clasică (maşini simple, tehnică învechită şi parteneriate cu alţi constructori), iată că evoluţia lor a fost una foarte rapidă, în ton cu economia ultimelor decenii. Coreenii şi-au adaptat produsele, punând un mare accent pe maşini low-cost la început. Iar acum grupul Hyundai-KIA a ajuns în topul constructorilor mondiali. Şi nu la coadă, ci pe locul 5 în acest moment.

Adică sunt în postura de a începe să le sufle în ceafă celor de la Volkswagen... Să vedem, totuşi, cum stau lucrurile în realitate, în materie de concurenţă între modele.

Trebuie menţionat că vorbim de două grupuri auto gigantice, care oferă produse gândite pentru fiecare regiune majoră a lumii unde îşi vinde maşinile. Prin urmare, unele modele sunt vândute doar în USA sau Europa, iar altele sunt comercializate peste tot. Am luat în considerare pieţele auto din Europa, USA şi China în această analiză.

Analiză pe care o vom face pe fiecare segment important auto, în următoarele pagini. Iar la final, concluziile vă aparţin.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.