Istorie centenar Chevrolet - cele mai importante momente şi modele Chevrolet

În data de 3 noiembrie 2011 se împlinesc 100 de ani de existenţă a brandului auto Chevrolet. Iată principalele momente din istoria acestei mărci americane, dar şi principalele modele care i-au adus faimă.

Istorie centenar Chevrolet - cele mai importante momente şi modele Chevrolet Istorie centenar Chevrolet - cele mai importante momente şi modele Chevrolet

Compania Chevrolet ia naştere în data de 3 noiembrie 1911, ca urmare a colaborării dintre Louis Chevrolet şi William C. Durant.

Louis Chevrolet s-a născut în Elveţia, dar s-a mutat în Franţa pe când era copil, iar, în 1900, a emigrat în Statele Unite ale Americii, unde şi-a început cariera în motorsport. În 1909 a intrat în echipa Buick Racing Team, deţinută de omul de afaceri William C. Durant, care, până la recesiunea din 1910, a făcut parte din acţionariatul General Motors.

În 1911, Louis Chevrolet a început să lucreze la prototipul primului automobil conceput de el, iar William C. Durant i-a propus să se asocieze pentru a crea o nouă marcă auto. Astfel, a apărut în 1912 prima maşină de serie Chevrolet Classic Six, un model luxos, cu un preţ de 2.150 dolari şi având un motor în şase cilindri.

Ulterior, din 1913 Louis Chevrolet s-a dedicat lumii motorsportului, făcând furori în cursele de la Indianapolis, în special la Indy 500. În 1916, Louis Chevrolet a condus în această cursă o maşină Fontenac modificată de el. Patru ani mai târziu, fratele său, Gaston Chevrolet, câştiga cursa la bordul unui astfel de model, ulterior pierzându-şi viaţa într-un accident pe pistă.

Louis Chevrolet i-a cedat lui Durant dreptul de a produce şi vinde maşini cu numele Chevrolet, iar în 1914 a fost schimbat şi logo-ul mărcii, acesta primind forma pe care o cunoaştem şi astăzi. În 1915 a apărut riavalul celebrului Ford Model T: având un preţ de 490 dolari, Chevrolet 490 a devenit rapid o maşină foarte cerută.

În 1918 a apărut precursorul modelelor utilitare Chevrolet de astăzi, "bunicul truck-urilor": având un şasiu derivat din cel al modelului ieftin Chevrolet 490, putea fi carosat în mai multe feluri, iar capacitatea maximă de transport se cifra la o tonă, foarte convenabil pentru preţul la care era afişat.

Tot în 1918, Chevrolet a fost achiziţionată, în mod oficial, de General Motors, iar William C. Durant a rămas preşedinte, până în 1920, când şi-a creat propria companie, Durant Motors, care a dat faliment în 1933, din cauza crizei economice de atunci.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.