Maşini 4x4 2010 - berline şi limuzine cu tracţiune integrală

Deşi tracţiunea integrală este asociată de cei mai mulţi cu maşinile de teren, sistemele 4x4 au intrat deja în pachetul tehnic al maşinilor normale de şosea, indiferent că vorbim de maşini de oraş sau de limuzine de lux.

Maşini 4x4 2010 - berline şi limuzine cu tracţiune integrală Maşini 4x4 2010 - berline şi limuzine cu tracţiune integrală

Modelele cu tracţiune integrală din clasa compactă pe piaţa românească sunt următoarele:

Modelele cu tractiune integrala din clasa compacta pe piata romaneasca

În clasa berlinelor compacte găsim foarte puţini producători care oferă maşini 4x4. Volkswagen şi Subaru se remarcă, datorită modelelor VW Golf, respectiv Impreza.

Golf si Impreza ofera dieselÎn cazul lui Volkswagen, modelul Golf este dotat cu sistemul simplificat 4MOTION, combinaţia cu motorul 2.0 TDI conferindu-i modelului un preţ de pornire sub 20.000 euro. Japonezii oferă pe Impreza un sistem foarte lăudat, mai complex, însă preţul similar este oferit cu o motorizare de bază pe benzină, mult mai puţin performandă decât TDI-ul de la VW.

Atât Audi şi VW, cât şi Subaru, oferă modele 4x4 împreună cu motorizări diesel potente, amatorii care vor să combine economia cu siguranţa, într-un pachet pentru utilizarea cotidiană, fiind obligaţi să scoată din buzunar sume în jurul a 20.000 euro.

Sportivele - de la 40.000 euroLa polul opus avem combinaţia sportivitate şi tracţiune integrală, valabilă pentru vârfurile de gamă. Se detaşează Subaru Impreza STi (cea mai scumpă compactă 4x4) şi Mitsubishi Lancer Evolution, cel din urmă beneficiind de un sofisticat sistem de control S-AWD, cu trei programe de funcţionare.

Totuşi, performanţele unor integrale cu rădăcini în WRC costă în jur de 40.000 euro, fiind vizată o clientelă foarte restrânsă. Însă performanţele bune asociate cu tracţiunea integrală nu lipsesc: la 30.000 euro (preţ de bază), amatorii pot opta pentru noul VW Golf R20, de 270 CP, sau pentru mai spaţiosul Volvo S40 T5, cu "doar" 230 CP.

Per total, oferta de maşini 4x4 din domeniul berlinelor compacte este foarte redusă, acest segment fiind influenţat în mod hotărâtor de factorul preţ - iar tracţiunea integrală este, încă, un lucru scump. Mai ales că nu în acest segment găsim cele mai ieftine maşini dotate cu tracţiune integrală.

Pagina 2: maşini 4x4 clasa medie

VEZI TOT DOSARUL PROMOTOR.RO MAŞINI 4x4 2010

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.