Maşini cu 7 locuri: SUV-uri mari

SUV-urile de categorie mare sunt perfecte pentru a oferi 7 locuri şi un spaţiu interior de invidiat. Dar sunt şi foarte scumpe. Hyundai Veracruz este un exemplu la limită, care se încadrează în marja de eroare de 10% faţă de bariera de 30.000 euro impusă.

Dacă nici un model din categoriile inferioare nu vă mulţumeşte, probabil sunteţi genul care doreşte un SUV cu 7 locuri mare, luxos şi foarte spaţios, dar care să nu depăşească exagerat bariera celor 30.000 euro.

Ei bine, Hyundai Veracruz (cunoscut ca ix55 pe alte pieţe din Europa) se încadrează în marja de 10%, având un preţ de pornire de 33.356 euro. Un preţ pentru care acest SUV impunător oferă un motor diesel V6 de 240 CP, cutie de viteze automată şi o dotare foarte bogată.

Există şi alternative: Mitsubishi Pajero, Nissan Pathfinder sau Toyota Land Cruiser 150 sunt SUV-uri puternice, cu un renume greu deja, oferind şi ele şapte locuri, însă vorbim de preţuri ceva mai mari, dat fiind accentul pus pe tehnologia offroad.

Hyundai Veracruz este cu adevărat un SUV de categorie mare: cu o lungime de peste 4,8 metri şi o înălţime de 1,8 metri, nu trece neobservat. Maşina mai beneficiază şi de un ampatament de 2,8 metri, ceea ce promite o habitabilitate foarte bună. Oare ce înseamnă acest lucru pentru scaunele din spate?

Hyundai Veracruz - SUV-uri mari cu 7 locuri de pe tare.ro

După cum ne aşteptam, şezutul scaunelor din spate este integrat în podeaua portbagajului, fiind foarte uşor de ridicat spătarul - ar fi de preferat, totuşi, ca mânerul pentru ridicarea spătarului să fie mai aproape de marginea portbagajului, ca să nu ne întindem aşa mult după el.

Acces mai restrans in spateFoarte interesant este faptul că vorbim de două locuri reale, care nu par mai prejos ca spaţiu şi confort decât bancheta de pe rândul al doilea. Nu par, dar diferenţele există. Dar, pentru a le vedea, trebuie mai întâi să ajungem la ele.

În teorie, lucrurile sunt simple: spătarul banchetei de pe rândul al doilea se rabate parţial, după care bancheta culisează cu totul, lăsând spaţiu de acces în spate. În practică, însă, vorbim de un SUV cu podeaua înaltă, ceea ce înseamnă nişte efort pentru ridicarea piciorului şi strecurarea pe locurile din spate - "strecuratul" este cauzat de spaţiul cam mic eliberat prin culisarea banchetei.

Am accentuat acest minus deoarece accesul la al treilea rând de scaune va fi ceva mai anevoios pentru persoanele adulte care nu fac sport. Păcat, deoarece pe locurile din spate chiar este loc pentru aproape oricine - excepţie fac jucătorii de baschet, care se vor simţi ca în Nissan Qashqai+2.

Locuri foarte spatioaseDupă ce iei loc în spate, simţi cu adevărat că Veracruz este o maşină mare, deoarece avem parte de două scaune bine concepute, cu şezuturi mari şi spătare late. Mai mult, spătarele pot fi înclinate la diverse unghiuri, pentru un confort cât mai bun (nefiind aproape verticale, ca la Captiva, de exemplu).

Spaţiul pentru genunchi este de la bun în sus, fiind de apreciat faptul că, şi în situaţia în care bancheta de pe al doilea rând este dată maxim în spate, acest lucru nu duce la presarea genunchilor. În mod normal, dacă avem pasageri adulţi de constituţie medie, bancheta va putea fi dată circa 5 cm în faţă, iar pe al treilea rând de scaune se poate sta foarte confortabil.

Cu 7 locuri, portbagajul are 200 litriGabaritul impozant al lui Veracruz nu înseamnă neapărat un spaţiu excedentar pentru cap - profilarea părţii din spate a acoperişului face distanţa de la creştet până la plafon să fie doar suficientă, persoanele mai înalte de 1,80 metri nesimţindu-se în largul lor. De asemenea, din raţiuni de design, geamurile laterale din spate sunt prea mici, ceea ce mai atenuează din senzaţia de spaţiu excedentar.

Pe de altă parte, lăţimea de aproape 2 metri a maşinii lasă mult loc pentru coate, deasupra pasajelor roţilor fiind concepute zone bune de sprijin, dotate şi cu suporţi pentru băuturi. Mai lipseşte doar o cotieră centrală pentru ca ocupanţii locurilor din al treilea rând de scaune să nu se simtă mai prejos decât cei de pe bancheta din al doilea rând.

Geamurile spate puteau fi mai mariÎn mers se observă că scaunele din spate au şezuturile şi spătarele mai tari decât bancheta, ceea ce scade nivelul confortului. Însă nu într-o măsură foarte mare, astfel că se pot parcurge kilometri mulţi fără a fi nevoie de pauze dese. Suspensia spate are o contribuţie interesantă, asigurând o trecere suficient de lină peste denivelări, şocurile făcându-se remarcate mai mult auditiv.

Pe drumuri mai desfundate (de exemplu, când inginerii şi bancherii sunt duşi pe un şantier), zdruncinăturile din spate nu sunt mai mari decât ceea ce resimt pasagerii de pe bancheta de pe rândul al doilea. Păcat doar că nu există nişte mânere de susţinere, pentru ca parcurgerea unui mic drum forestier să nu îi afecteze pe cei din spate.

În configuraţia cu 7 locuri, portbagajul pare cam mic, dar are o capacitate normală în aceste condiţii. Interesant, în realitate, cei aproximativ 200 de litri se dovedesc foarte utili, lăţimea mare a portbagajului permiţând încărcarea chiar şi a trei genţi medii de voiaj, puse pe verticală. Nu sunt suficiente pentru lucrurile a 7 persoane într-un voiaj lung, dar să nu uităm că Veracruz este conceput şi pentru a remorca facil o rulotă.

Pentru cazurile când vreţi neapărat să folosiţi Veracruzul la transportul obiectelor voluminoase, rabatarea scaunelor duce la obţinerea unui volum util de aproape 1.800 de litri, configuraţia interiorului asigurând o geometrie favorabilă.

Veracruz: de la 33.000 euroCONCLUZIE:

Hyundai Veracruz reuşeşte cu brio să devină un rival interesant pentru monovolumele mari, oferind două locuri suplimentare foarte spaţioase şi destul de comode. O mică umbră planează asupra accesului mai greoi, compromis dictat de înălţimea mai mare faţă de sol.

Ca preţ, Veracruz rivalizează chiar cu SUV-uri de categorie medie, în condiţiile unui nivel de echipare mai bogat şi a unui spaţiu interior mult mai mare. La care se mai adaugă confortul crescut şi capacităţile mai bune ale marelui diesel V6.

Dacă bugetul vă permite să depăşiţi puţin bariera celor 30.000 euro şi nu ţineţi neapărat ca SUV-ul să afişeze o siglă premium, Hyundai Veracruz merită luat în seamă, mai ales dacă locurile suplimentare şi confortul ridicat se numără printre lucrurile importante pe care le vreţi de la maşină.

VEZI TOATE EPISOADELE DOSARULUI "MAŞINI CU 7 LOCURI"

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.