Maşini electrice şi ecologice la Geneva 2011

La Salonul Auto Geneva 2011 producătorii au venit cu propuneri diverse pentru sisteme de propulsie cât mai ecologice. Iată cele mai interesante 10 maşini electrice şi ecologice de la salonul elveţian.

Maşini electrice şi ecologice la Geneva 2011 Maşini electrice şi ecologice la Geneva 2011

Încet-încet, cam toţi producătorii ne arată maşini electrice, măcar la nivel de concept. Accentul rămâne pe propulsia hibridă, dar nici motorizările convenţionale nu se fac de râs când vine vorba de emisii scăzute de CO2. Iată un TOP 10 ale celor mai importante maşini ecologice prezentate în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2011:

Locul 1: Rolls Royce 102EX

Dacă până şi cea mai luxoasă marcă din lume a ajuns să propună o maşină electrică, e clar că acesta e viitorul, nu? Rolls Royce 102 EX este, de fapt, un prototip de maşină de lux electrică fără un viitor cert, oficialii aşteptând feedback din partea publicului şi clienţilor pentru a lua o decizie privind viabilitatea unui Phantom electric. Inginerii anunţă o autonomie maximă de 200 km pentru limuzina de lux electrică RR 102EX.

Locul 2: BMW ActiveE

Este primul BMW electric de serie, chiar dacă vorbim de o serie redusă, iar maşinile vor fi, practic, nişte cobai testaţi de un public bine ales de către bavarezi. Prin modelul ActiveE, inginerii testează în condiţii reale o mare parte din tehnologia care va echipa noile maşini electrice i3 şi i8. Pentru moment, autonomia lui BMW ActiveE este anunţată ca fiind de 160 km, dar în viitor ni se promite o creştere a acestei valori.

Locul 3: Toyota iQ EV

La Geneva 2011, această maşină electrică de oraş a fost prezentată sub formă de concept, deşi e destul de clar că modelul de serie va fi 95% identic. Dezvoltat în colaborare cu Tesla, Toyota iQ EV este al doilea model cu propulsie strict electrică pe care japonezii îl prezintă publicului, momentan pachetul tehnic anunţând o autonomie de circa 100 km.

Locul 4: Volvo V60 diesel plug-in hybrid

Suedezii se mişcă repede, iar la Geneva 2011 aproape că au uimit asistenţa prin noua versiune diesel-hibrid plug-in, dezvoltată pe baza lui Volvo V60. Maşina este capabilă de un consum mediu de motorină de doar 1,9 litri/100 km, iar emisiile CO2 se cifrează la doar 49 g/km, dar există şi un mod de funcţionare în regim strict electric, autonomia maximă fiind de 50 km.

Locul 5: KIA Rio ISG

Proaspătul model de clasă compactă al coreenilor este fidel motorizărilor clasice, deocamdată, dar, graţie tehnologiei ISG, Rio devine o maşină foarte economică, nivelul minim al emisiilor de CO2 cifrându-se la 85 g/km, iar consumul minim fiind de 3,2 litri/100 km. Aşa încât coreenii reuşesc să ţină piept relativei crize a combustibilului care a început.

Locul 6: Range Rover e

Cel mai "verde" model Land Rover este această versiune Range Rover e, care, deşi pare greu de crezut, are emisii de CO2 de numai 89 g/km. Acest lucru este posibil datorită sistemului hibrid plug-in, care combină un motor V6 diesel de 3,0 litri cu un motor electric, existând posibilitatea de rulare în regim strict electric, pe o distanţă maximă de 32 km. Însă autonomia maximă a maşinii ajunge până la 1.100 km, dacă se utilizează şi motorul diesel.

Locul 7: Nissan Micra DIG-S

Japonezii oferă o motorizare nouă pentru citadina lor, care combină cilindreea redusă cu un compresor mecanic şi cu injecţia directă, astfel rezultând atât valori bune pentru putere şi cuplu, dar mai ales un nivel scăzut al emisiilor de CO2: doar 95 g/km.

Locul 8: Toyota Prius+

Corespondentul european al lui Prius V primeşte un mic "+" la indicativ, dar şi două locuri suplimentare, faţă de omologul său american. Are aceeaşi propulsie hibridă ca şi un Prius normal, dar, fiind mai mare, consumul creşte cu 20%, prin urmare emisiile CO2 se cifrează în jurul valorii de 106 g/km.

Locul 9: Mini Cooper SD

Mini primeşte un nou motor diesel, cu un foarte bun raport între performanţe şi consum. Astfel, vorbim de un diesel common-rail de 2,0 litri şi 143 CP, dar care are emisii CO2 de numai 114 g/km, o valoare foarte bună pentru un diesel de asemenea cilindree şi putere.

Locul 10: Porsche Panamera S Hybrid

Pentru maşinile de lux, versiunile de propulsie hibridă nu sunt cu mult mai scumpe, dar nivelul de poluare este mult mai scăzut: o demonstrează versiunea hibridă Porsche Panamera S Hybrid, care are emisii CO2 de 159 g/km, faţă de 265 g/km versiunea cu motor convenţional.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.