Nu scăpăm de combustibilii fosili, conform petroliştilor. Până când?

Shell a realizat un raport privind viitorul motoarelor cu ardere internă, iar concluziile lor le vor da dureri de cap ecologiştilor şi fanilor maşinilor nepoluante. Pentru că benzina şi motorina vor rămâne încă mult timp de bază în alimentarea maşinilor. Totuşi, să nu uităm că e un studiu realizat de o companie petrolieră...

Prognozele privind epuizarea resurselor petroliere, precum şi creşterea accentuată a preţurilor la combustibilii fosili, în principal benzină şi motorină, sunt pesimiste. Aşa încât mulţi speră că vom scăpa de petrol cât mai repede.

Nu şi companiile petroliere (evident!). Una dintre cele mai mari dintre acestea, Shell, a realizat recent studiul New Lens Scenarios privind viitorul maşinilor cu ardere internă, iar concluziile lor sunt pesimiste din punctul de vedere al ecologiştilor. Pentru că Shell ne avertizează că vom rămâne dependenţi de petrol câteva decenii de acum încolo.

Benzinăriile nu vor dispărea din peisaj până în 2070. Mulţi vom fi oale şi ulcele până atunci...

Mai exact, specialiştii Shell afirmă că de-abia în jurul anului 2070 maşinile cu motoare cu ardere internă vor fi pe cale de dispariţie. Conform estimărilor lor, cererea de petrol va continua să crească până în jurul anului 2035, după care va începe să scadă.

Adică de-abia peste 20 de ani consideră cei de la Shell că maşinile cu propulsie curată vor începe să aibă o cotă de piaţă mai importantă. Iar pariul lor se îndreaptă spre propulsia cu hidrogen, care ar trebui să înlocuiască motoarele diesel folosite actualmente în domeniul transporturilor de mărfuri şi transporturi.

În sprijinul celor de la Shell vine şi un studiu realizat de Bosch, care estimează că în 2020 omenirea va rămâne puternic dependentă de petrol în ce priveşte transporturile.

Maşinile curate? Cantitate neglijabilă până la finalul acestui deceniu, deci obişnuiţi-vă cu poluarea

Conform specialiştilor Bosch, în 2020 cota de piaţă a hibridelor va fi de circa 8%, în timp ce maşinile electrice vor ajunge în cel mai bun caz la 2%. Maşinile cu hidrogen vor fi aproape inexistente până la finalul deceniului, doar după 2020 putând vorbi de o evoluţie foarte lentă a acestui domeniu.

Dat fiind că, până în 2020, analiştii consideră că va fi depăşită producţia de 100 de milioane de maşini anual, devine un fapt îngrijorător că 90% dintre acestea vor continua să ”ardă” combustibili fosili, în ciuda eficientizării motoarelor cu ardere internă pericolele poluării devenind din ce în ce mai ameninţătoare pe termen mediu.

Rămâne de văzut dacă autorităţile vor avea curajul să propună măsuri radicale pentru reducerea consumului de combustibili fosili şi să încurajeze tehnologiile non-poluante. Pe de o parte, este vorba despre planurile de investiţii ale marilor constructori şi ale companiilor din domeniul auto. Pe de altă parte, vorbim de reticenţa publicului, prea puţin dispus să plătească pentru non-poluare.

Voi ce părere aveţi:

CÂND VOR DISPĂREA MAŞINILE CU MOTOARE CU ARDERE INTERNĂ?

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.