PARIS 2008 - rezumat

Această ediție a Salonului Auto Paris 2008 este una foarte reușită și este mai mult decât probabil să doboare recordul în ce privește numărul de vizitatori. Un scurt tur al standurilor producătorilor prezenți aici nu este deloc scurt, după cum veți vedea.

PARIS 2008 - rezumat PARIS 2008 - rezumat

ALFA ROMEO

Standul italienilor a fost destul de aglomerat, principalul punct de interes fiind Alfa Romeo Mito (practic un Fiat Grande Punto mult mai sexy), dar și versiunile mai sportive Alfa Romeo 159 Ti și Alfa Romeo Brera Ti. În rest, doar hostessele, Alfa Romeo 8C și atmosfera latină te fac să pierzi mai mult timp în standul Alfa Romeo.

ASTON MARTIN

Constructorul britanic exclusivist a fost plasat într-un loc destul de ferit și nu a frapat prin numărul mare de exponate. În schimb, conceptul Aston Martin One-77 a suscitat un interes destul de mare, fiind o propunere de design pe care s-ar putea să o regăsim și în realitate, ca un kit exterior puternic personalizat. Interesantă și modalitatea de prezentare: doar două colțuri ale mașinii sunt expuse privitorilor, de sub prelată.

Audi A1 SportbackAUDI

Germanii sunt destul de prolifici, venind cu un concept foarte așteptat: Audi A1 Sportback Concept, care prefigurează, cu destul de mare acuratețe, viitorul Audi A1, rival pentru Mini. Audi Q5 stă la loc de cinste, constructorul punându-și mari speranțe în acest SUV compact, iar Audi S4 a fost prezentat în premieră mondială, atât în versiune sedan, cât și Avant. La capitolul concepte de propulsie putem trece Audi A4 Concept e, un nou pas în privința reducerii poluării. Audi Q7 V12 TDI, cel mai puternic SUV diesel din lume, a lipsit, însă puterea a fost reprezentată de Audi RS6.

BENTLEY

Britanicii care țin de grupul VAG nu au adus nimic nou care să rețină cu adevărat atenția - doar Bentley Arnage Final Series face discordanță, fiind un dinozaur în peisaj.

BMW Seria 7BMW

Bavarezii au preferat un mod inedit de expunere: standul lor este înconjurat de armata de modele EfficientDynamics. În premieră mondială a fost prezentată limuzina BMW Seria 7, care a mai avut expusă și o versiune ActiveHybrid. Alt punct de interes al standului bavarez a fost conceptul BMW X1, care prefigurează iminentul SUV derivat din BMW Seria 1, concept care, din punct de vedere dimensional, se situează imediat sub actualul BMW X3. Și BMW Seria 3 facelift a beneficiat de inaugurarea mondială la acest salon.

BUGATTI

Spre stupefacția noastră, standul Bugatti a lipsit cu desăvârșire, deși exclusivisul Bugatti Veyron GT sigur ar fi polarizat atenția tuturor, în primul rând datorită prețului superexclusivist. Rămâne să întâlnim aceste mașini pe șosele...

BRILLIANCE

Constructorul chinez are o plasare destul de bună în cadrul salonului parizian, fiind prezent cu toată gama, însă nu are nimic nou sub soare de arătat. Trecem mai departe.

Chevrolet CamaroCHEVROLET

Cei de la Cehvrolet ne-au oferit un melanj asiatico-american. În prim plan s-a aflat noua sportivă Chevrolet Camaro, un rival clar pentru Ford Mustang și Dodge Challenger. Mai aproape de cerințele clientelei pragmatice se află berlina Chevrolet Cruze, un posibil succesor al lui Chevrolet Evanda și care atacă segmentul berlinelor medii familiste. Nu a lipsit noul concept Chevrolet Orlando, o încrucișare între un monovolum și un crossover, care prefigurează un model de serie interesant.

Foarte important pentru cei de la GM este noul Chevrolet Volt, o mașină care, și în realitate, arată foarte bine pentru o mașină electrică.

CHRYSLER

Deși standul a fost destul de întins ca suprafață, doar Chrysler Voyager poate fi considerat un fel de premieră europeană, fiind un monovolum foarte confortabil și încăpător.

Citroen GT ConceptCITROEN

Fără îndoială, Citroen primește premiul pentru cel mai tare concept al salonului: Citroen GT Concept, o mașină dezvoltată în colaborare cu Polyphony, lider în domeniul jocurilor pe console - conceptul chiar poate fi "testat" pe consolele Playstation 3, în jocul Granturismo Prologue 5. Citroen a mai adus și al doilea concept, Citroen Hypnos, prezentat într-o ambianță în același ton cu numele - hipnotică, la fel ca interiorul foarte artistic.

Între premierele mondiale se situează Citroen C3 Picasso, mult mai puțin extravagant, dar suficient de atractiv. Tot la capitolul premiere mondiale bifăm și Citroen C4 Facelift, iar standul generos ne mai gratulează cu multe modele ecologice, care beneficiază de tehnologia Start&Stop.

Dacia Logan MCV faceliftDACIA

Așteptări mari de la Dacia la Paris 2008, însă prezență relativ modestă: punctul de atracție al constructorului authton este Dacia Logan MCV facelift, prezentat în premieră mondială. De asemenea, motorizare 1,5 dCi face acum parte din meniul lui Dacia Logan facelift și Dacia Sandero. În standul românilor mai putem găsi Dacia Logan eco2 concept, ceea ce mai "înverzește" puțin atmosfera. În afara salonului, Dacia este prezentă pe Champs Elysee, în Atelier Renault, într-o expoziție specială "Saga Logan", care sărbătorește un milion de Loganuri vândute în întreaga lume - dar despre acest lucru într-un alt material.

DAIHATSU

Micul constructor japonez, "aruncat" într-un colț al salonului, nu ne-a gratulat cu noutăți ieșite din comun, ci cu mașinuțe personalizate într-un stil artistic mai aparte. Ca o relativă noutate menționăm Daihatsu Materia, o mașină de oraș la prima vedere foarte normală, dar cu un stil destul de diferit de al altor citadine.

DODGE

Act de prezență destul de nebăgat în seamă al constructorului american, în principal datorită lipsei de noutăți.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.