PARIS 2008 - Top 10 dueluri

Salonul Auto Paris 2008 este un bun prilej pentru a ne da seama care vor fi principalele dueluri ale lui 2009. Sau, pur şi simplu, ce au avut unii constructori în plus faţă de alţii la acest eveniment.

PARIS 2008 - Top 10 dueluri PARIS 2008 - Top 10 dueluri

1. VW Golf 6 vs. Renault Megane 3

Va fi duelul anului 2009 în segmentul cel mai important, al berlinelor compacte. Cine va fi mai tare: VW Golf 6, care este mai mult un facelift foarte pronunţat al lui VW Golf 5 sau Renault Megane 3, o maşină cu totul nouă, care impune în clasă un alt nivel de stil şi eleganţă?

VW Golf 6 vs. Renault Megane 3: 0-1?

Din primele impresii de la standurile celor doi constructori, Renault Megane 3 este creditat cu un scor mai bun, datorită designului reuşit şi al interiorului foarte stilat şi atractiv. VW Golf 6 are un avantaj foarte mic în ce priveşte calitatea fabricaţiei şi nu îţi conferă acea senzaţie de nou pe care ţi-o inspiră exteriorul. În plus, Renault Megane Coupe atacă fără menajamente atât VW Scirocco, cât şi proaspătul VW Golf 6 GTI.

În România, VW Golf 6 va avea un avans de aproape un an faţă de Renault, iar despre preţuri încă nu se ştie nimic.

2. Ford Ka vs. Toyota iQ

Cele două maşini, cu denumirile cele mai scurte dintre toate mini-urile actuale, vor să facă vâlvă într-un segment dominat de imaginea lui Fiat 500. Vărul acestuia, Ford Ka, mizează pe parteneriatul cu James Bond pentru a sensibiliza clientela, în timp ce maşina japoneză se dovedeşte o alternativă foarte inspirată la cunoscutul smart ForTwo - faţă de acesta este mai mare cu numai 30 cm, dar oferă 4 locuri în aglomeraţia urbană.

Ford Ka vs. Toyota iQ - cele mai scurte nume mini!

Cel mai probabil pe şoselele româneşti cele două vor fi aproape inexistente, în principal datorită fraţilor mai mari, Ford Fiesta, respectiv Toyota Aygo.

3. Mercedes SLR McLaren 722 S vs. Ferrari GT California

Mercedes SLR McLaren 722 S vs. Ferrari GT California - meci de grei

O alegere destul de grea, deşi ar putea părea că SLR 722 S este de preferat, datorită celor 190 CP în plus şi a cadenţei de numai 150 de exemplare, fiecare valorând aproape două treimi din preţul unui Bugatti Veyron. Totuşi, atenţia celor de la salonul parizian s-a îndreptat către cel mai accesibil Ferrari decapotabil, Ferrari GT California fiind un magnet. Pasiunea încă mai contează în faţa preciziei germane.

4. Opel Insignia Sports Tourer vs. Toyota Avensis Cross Sport

Variantele de caroserie break au avut premiera mondială cu ocazia Salonului Auto Paris 2008, dar numai Toyota Avensis este o noutate absolută - versiunea sedan a lui Opel Insignia au fost deja lansată pe piaţa europeană.

Opel Insignia Sports Tourer vs. Toyota Avensis Cross Sport: germanii dau lectii?

Opel Insignia face figura cea mai bună, fiind o adevărată surpriză faţă de ce ne aşteptam de la urmaşul lui Opel Vectra: linii plăcute, interior frumos finisat şi soluţii tehnice interesante. Practic, Opel a descoperit senzualitatea cu acest model. La polul opus, impresia de supercalitate nu mai este convingătoare în cazul noii Toyota Avensis, faţă de cum ne-a obişnuit actuala generaţie, maşina japoneză fiind îndreptată mai mult spre gadget-mania.

În privinţa spaţiului şi modularităţii portbagajului, numai măsurătorile stricte şi proba practică a încărcării va putea face o diferenţă clară. Însă, la prima strigare, Opel Insignia Sports Tourer este favorit.

 

5. Hyundai i20 vs. Mitsubishi Colt facelift

Hyundai i20 este un model complet nou şi fresh împotriva unuia redesenat într-un mod nu foarte reuşit, deoarece faceliftul aplicat lui Mitsubishi Colt pare un copy-paste realizat în grabă, pornind de la Mitsubishi Lancer. Prin urmare, i20 are un avantaj clar la prima vedere, datorită aspectului, mai ales că, faţă de precedentul Hyundai Getz, i20 chiar are personalitate.

Hyundai i20 vs. Mitsubishi Colt facelift - designul conteaza!

În România probabil vom asista la un război al preţurilor promoţionale, din care, prin prisma experienţei de până acum, Hyundai i20 va ieşi învingător.

6. Seat Exeo vs. Chevrolet Cruze

Sau duel între al treilea facelift al precedentei generaţii Audi A4 (o spunem fără a fi răutăcioşi) şi adevăratul succesor al lui Chevrolet Evanda (deşi oficialii GM au negat acest lucru).

Seat Exeo vs. Chevrolet Cruze: machiaj spaniol si cocktail coreean

Cele două berline de clasă medie vor încerca să sensibilizeze clientela care doreşte să evolueze din segmentul compactelor, dar bugetul nu îi permite atingerea unui nivel premium. În România ne aşteptăm ca aceste modele să facă o figură modestă, câştig de cauză având Seat Exeo, datorită renumelui pe care precedentul Audi A4 l-a câştigat. Asta în cazul în care Chevrolet nu ne va surprinde cu preţuri foarte avantajoase.

7. Skoda Octavia facelift vs. Citroen C4 facelift

Dintre cele două premiere, propunerea cehilor este mai recentă (adică a fost divulgată cu foarte puţin timp înaintea salonului parizian), dar am putea spune că este şi ceva mai inspirată: Skoda Octavia facelift are acum o puternică identitate vizuală, în timp ce Citroen C4 facelift este prea puţin schimbat.

Skoda Octavia facelift vs. Citroen C4 facelift: avantaj cehii

 

În mod interesant, clientela celor două maşini nu se prea suprapune: Octavia are două versiuni de caroserie, berlină cu hayon şi break, în timp ce Citroen C4 se bazează pe versiunile hatchback cu cinci şi trei uşi. În România vom asista la un duel nu foarte strâns între Octavia berlină şi Citroen C4 Sedan, modelul ceh având mai multe şanse de afirmare, în primul rând datorită notorietăţii câştigate şi a apetitului românilor pentru tehnica germană.

8. KIA Soul vs. Toyota Urban Cruiser

Cei doi constructori joacă o carte destul de riscantă a poziţionării noilor modele, pe care le vor în domeniul life-style crossover.

KIA Soul vs. Toyota Urban Cruiser: ce sunt, de fapt?

KIA Soul vine cu un design interesant şi preia ideea lui Fiat 500, cu o grămadă de posibilităţi de personalizare a maşinii, în timp ce Toyota Urban Cruiser împrumută din stilul maşinilor mărcii de peste ocean, Scion, atentând la tinerii nonconformişti, dar cu un puternic simţ pragmatic. Ambii constructori îşi poziţionează maşinile sub SUV-urile KIA Sportage, respectiv Toyota RAV 4, dar va fi interesant de urmărit reacţia şi percepţia clienţilor despre aceste două maşini mai ciudate.

În România, KIA Soul ar urma să apară în primăvara lui 2009, în timp ce pentru Toyota Urban Cruiser nu există încă planuri concrete. Probabil modelul coreean va fi avantajat de preţ.

9. Nissan Pixo vs. Suzuki Alto

De fapt, nu este un duel, ci mai degrabă o bătaie ca între fraţi - deoarece Nissan Pixo şi Suzuki Alto sunt maşini construite pe aceeaşi platformă, în aceeaşi uzină din India, şi doresc să intre tare în segmentul dominat de trio-ul Toyota Aygo - Citroen C1 - Peugeot 107.

Nissan Pixo vs. Suzuki Alto - frate si sora, ghici care-i mai tare

Dacă despre Nissan Pixo putem spune că vizează şi clientela feminină, în cazul lui Suzuki Alto credem că bărbaţii hetero nu prea au ce căuta la volanul acesti maşini - mai ales dacă e roz. Prin urmare, se pare că japonezul Alto este mai adaptat regimului matriarhal şi îl credităm cu vânzări mai bune pe plan european.

10. Citroen C3 Picasso vs. Renault Be Bop

Cei doi constructori francezi îşi propun atragerea clientelei tinere cu nişte produse nu foarte originale.

Citroen C3 Picasso vs. Renault Be Bop: originale?

Citroen C3 Picasso se poate lăuda doar cu avantajele ţinând de ergonomie şi spaţiu interior, fiind dedicat tinerilor pragmatici, în timp ce Renault Be Bop vine cu o idee interesantă: partea din spate a plafonului poate culisa, conferindu-le celor doi pasageri din spate senzaţia că ar fi într-un cabrio, oarecum. Cel puţin în Franţa, credem că Renault Be Bop va sensibiliza mai mulţi clienţi, în timp ce în România preconizăm că vânzările acestor modele vor fi mult prea mici ca să ne mai intereseze un câştigător.

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.