Piaţa auto europeană în 2007

Autor: Andrei Nan 17 ian. 2008 Dosar & Analize
Piaţa auto europeană în 2007

Dacă sfârşitul lui 2006 ne-a prins în afara primelor zece ţări ca număr de automobile noi înmatriculate, 2007 a însemnat un salt halucinant de patru poziţii, la momentul bilanţului România proclamându-se drept a opta piaţă de autovehicule din Uniunea Europeană devansând ţări ca Austria, Suedia şi Grecia. În cel mai bun an din istoria industriei auto din România, s-au înmatriculat 312.532 de unităţi, conform Asociaţiei Constructorilor de Automobile Europeni (ACEA), valoare ce ne permite să le zâmbim cu superioritate atât vecinilor regionali, cât şi altor ţări cu statut comunitar vechi din Europa Centrală.

Integrarea europeană, chiar dacă nu a umplut considerabil buzunarele şi conturile românilor, s-a resimţit în garajele acestora, 2007 aducând cu 60.000 de automobile mai mult decât anul precedent, ceea ce poziţionează ţara noastră drept cea mai dinamică din Europa, dacă excludem ţările mici Lituania şi Letonia, care contează puţin ca volum al vânzărilor total şi sunt caracterizate de fluctuaţii mari de la an la an.

Interesant este că am reuşit să devansăm atât ţări cu un nivel de trai mult mai ridicat, cum ar fi Austria sau Elveţia, dar şi ţări cu o populaţie mai numeroasă şi un PIB apropiat de al României, vezi Polonia. Taxa de primă înmatriculare a fost catalizatorul care a condus la explozia pieţei de automobile noi, România fiind singura ţară din U.E. care percepe taxe mai mari pentru automobilele de ocazie importate din spaţiul European.

Dacă noi cumpărăm tot mai multe automobile, la nivelul Uniunii Europene piaţa auto se păstrează la parametrii constanţi, crescând doar cu 1,1%, în acest an, până la aproape 16 milioane de automobile. Germania, piaţa numărul unu a continentului, a înregistrat un regres considerabil, nemţii cumpărându-şi cu 300.000 de automobile mai puţin decât în anul precedent. A doua piaţă ca volum este Italia, care devansează Marea Britanie prin creşterea de 7,1%, înregistrată în acest an.

În noile state membre ale Uniunii Europene, unde densitatea de maşini este mult mai redusă, anul trecut a avut loc o creştere constantă, de 14,5%, la 1,16 milioane de unităţi.

Nu doar la rezultate macroeconomice ne putem mândri cu creşteri spectaculoase, Dacia fiind printre constructorii cu ritmul cel mai accelerat de creştere în Uniunea Europeană, 24,7%, devansată doar de MINI. Cu cele 172.834 de unităţi comercializate în ţările Uniunii Europene şi statele EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia) constructorul se situează într-o companie selectă doar prin prisma sonorităţii rivalilor, (MINI sau Alfa Romeo mărci ce înregistrează volume similare de vânzari), fiind încă departe de vânzările constructorilor cu greutate din U.E.

La nivelul Europei Occidentale, numărul de înmatriculări de automobile Dacia a crescut în 2007 cu 96%, la 68.815 unităţi, de la 35.101 unităţi în urmă cu un an. Cota de piaţă deţinută de Dacia în regiune a avansat la 0,5%, de la 0,2% în 2006.

Apetitul românilor pentru autovehicule este remarcabil, parcul auto ajungând în acest an la peste 4,5 milioane de automobile, conform Directiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.

Poziţie Ţara 2007 2006 Evoluţie piaţă
1 Germania 3,148,163 3,467,961 -9.2
2 Italia 2,490,570 2,326,049 +7.1
3 Marea Britanie 2,404,007 2,344,864 +2.5
4 Franţa 2,064,543 2,000,549 +3.2
5 Spania 1,614,835 1,634,608 -1.2
6 Belgia 524,795 526,141 -0.3
7 Olanda 504,195 484,079 +4.2
8 România 312,532 247,518 +26.3
9 Suedia 306,799 282,766 +8.5
10 Austria 296,414 308,594 -3.9
Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide