Porsche Taycan vs Tesla Model S. Pareri pro şi contra

Lansarea lui Porsche Taycan a generat un interes impresionant, atât din partea fanilor Porsche, cât şi, mai ales, din partea fanilor Tesla, aşa că un duel Porsche Taycan vs Tesla Model S era inevitabil. În opinia noastră, Porsche Taycan şi Tesla Model S se adresează unor categorii diferite de cumpărători, iar într-o confruntare directă nu pierde nimeni, dar au de câştigat fanii automobilelor electrice.

Porsche Taycan vs Tesla Model S. Pareri pro şi contra Porsche Taycan vs Tesla Model S. Pareri pro şi contra

Competiţia în zona superioară a segmentului maşinilor electrice se încinge odată cu lansarea lui Porsche Taycan, iar discuţiile fanilor Porsche şi Tesla aduc argumente puternice pentru fiecare dintre cele două modele reprezentative ale celor două mărci - Porsche Taycan vs Tesla Model S. Adevărul este însă că, la un preţ semnificativ mai mare decât al celui mai scump Model S, Taycan joacă într-un cu totul altă ligă. Partea bună este că, odată cu lansarea de noi modele electrice în diferite segmente ale pieţei, competiţia va fi stimulată, iar cumpărătorii vor beneficia de inovaţii şi o ofertă mai bogată.

Porsche Taycan vs Tesla Model S

Încă din faza de concept, sub denumirea de Mission E, Porsche Taycan a fost văzut ca un rival demn al lui Tesla Model S. Tesla a fost pionierul mobilităţii electrice şi a fost prima companie care a dovedit că maşinile cu propulsie electrică pot rivaliza din toate punctele de vedere cu cele mai bune maşini cu sisteme de propulsie clasică. Tesla Model S are versiuni care pot depăşi un supercar la proba de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, dar a fost lansat în 2012 şi este acum uşor depăşit. Modelele mai noi, ca Model 3 şi viitorul Model Y, sunt ceva mai accesibile şi semnalizează o repoziţionare a mărcii americane către zona inferioară a pieţei, distanţându-se astfel de zona în care operează triada Mercedes-Audi-BMW. 

 

De cealaltă parte, Porsche nu are niciun interes să concureze în aceste segmente, lăsându-le pentru mărcile-surori Audi şi VW. Focusul este pus aici pe performanţe, iar caracteristici „iconice” pentru un model electric, cum ar fi autonomia, sunt mai puţin importante. Sistemul electric la 800 de volţi şi bateria de 93 kWh sunt optimizate pentru performanţe sportive şi un timp de încărcare scurt, nu pentru a parcurge o distanţă cât mai mare cu un plin de baterii. 

Avantaje şi dezavantaje Porsche Taycan

În ziua premierei lui Porsche Taycan, fanii Tesla s-au grăbit să posteze un infografic în care performanţele modelului german erau puse în umbră de specificaţiile celui american. Da, acceleraţia lui Taycan este mai lentă (cel puţin până la 100 km/h) şi autonomia este mai mică, dar acestea sunt cifre care nu au o semnificaţie deosebită pentru fanii Porsche, care nu-şi judecă maşina după cum merge aceasta în linie dreaptă. Pentru ei este mult mai  importantă experienţa de conducere. Şoferul lui Taycan nu va da doi bani pe o autonomie mai mare dacă maşina lui nu se conduce ca un Porsche adevărat. Iar valoarea de 7 minute şi 42 de secunde obţinută de Taycan pe Nordschleife spune multe despre caracterul primului model electric al mărcii Porsche.

Porsche aduce în segmentul maşinilor electrice, odată cu Taycan, toată experienţa sa în realizarea de maşini sport şi, în plus, calitatea de fabricaţie proprii unei mărci de lux. Niciuna dintre aceste calităţi nu sunt la îndemâna modelelor Tesla, iar aici diferenţa de preţ este pe deplin justificată. 

Avantaje şi dezavantaje Tesla Model S

Pe lângă avantajul preţului, deloc de neglijat în această comparaţie, Tesla are de partea sa avantajul de a fi lider de piaţă şi o experienţă de 15 ani în realizarea modelelor electrice. Tesla Model S este un model matur, chiar dacă uşor îmbătrânit acum, după 7 ani pe piaţă, fără perspective de a fi înnoit în curând. După cum fanii Porsche nu ar alege o maşină fără sigiliul „Iadului Verde”, cei ai Tesla nu se aşteaptă ca maşina lor să obţină un timp record pe Nordschleife sau pe orice alt circuit. Tocmai de aceea, niciun model Tesla nu a fost condus pe Nürburgring, cel puţin până acum.

Un Tesla Model S este o alegere perfectă ca alternativă electrică pentru o maşină ca BMW Seria 5, iar aura eco-trendy pe care o aduce posesorului nu poate fi neglijată. Încă nu este cazul în România, dar nici accesul gratuit la staţiile Tesla Supercharger nu poate fi trecut cu vederea. Pe dea altă parte, să ai cel mai apropiat service la câteva sute de kilometri distanţă, într-o altă ţară, poate pune probleme posesorilor de maşini Tesla de la noi.

Preţuri Porsche Taycan şi Tesla Model S

Porsche a lansat săptămâna trecută Modelul Taycan, iar primele două modele disponibile, Taycan Turbo şi Taycan Turbo S, au preţuri care îi fac pe fanii Tesla să zâmbească stânjeniţi: 157.318 euro (Taycan Turbo) şi, respectiv, 190.860 de euro (Taycan Turbo S). Comparate cu preţurile altor modele electrice, acestea par uriaşe, dar fiind vorba de modele Porsche, plaja de preţuri nu este deloc neobişnuită. Prin comparaţie, un Tesla Model S Performance (versiunea cu autonomie şi performanţe mărite), complet echipat cu cele mai scumpe opţiuni din configurator, se opreşte la 99.780 de euro.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.