Povestea Volkswagen Beetle, maşina neschimbată timp de 65 de ani

Ultimul Volkswagen Beetle, oficial Volkswagen Type 1, cel mai faimos model al germanilor, a ieşit ieri de pe linia de producţia pe care constructorul auto german o are la Puebla, în Mexic.

Povestea Volkswagen Beetle, maşina neschimbată timp de 65 de ani Povestea Volkswagen Beetle, maşina neschimbată timp de 65 de ani

Ultimul Volkswagen Beetle, oficial Volkswagen Type 1, cel mai faimos model al germanilor, a ieşit ieri de pe linia de producţia pe care constructorul auto german o are la Puebla, în Mexic.

VW Beetle este una dintre cele mai faimoase maşini din lume şi a fost produsă în peste 21 de milioane de exemplare pe durata a 65 de ani.

Deşi varianta originală a ieşit din producţie în 2003, Volkswagen a încercă să reînvie gloria sa cu noul Beetle, însă succesul a fost departe de cel iniţial.

Povestea VW Beetle a început în anii '30, când Adolf Hilter şi-a dorit o maşină pentru popor, iar modelul KdF-Wagen desenat de Ferdinand Porsche a primit acest rol.

Modelul a fost expus prima dată la Salonul Auto de la Berlin, în 1939.

Preţul maşinii era de 990 de mărci germane, iar germanilor le era oferit un sistem de rate avantajos, de 5 mărci pe săptămână.

Începerea războiului a însemnat amânarea producţiei, deşi peste 336.000 de germani s-au înscris în sistemul de rate până în 1945.

După război, britanicii au intrat în fabricii auto, a echipamentelor şi a schiţelor modelului creat de Ferdinand Porsche şi au vrut să le vândă companiilor auto din Marea Britanie. Niciuna nu a fost interesată, considerând că nu poate fi un model de succes.

În 1949, guvernul germana a redobândit marca VW, iar până în 1950 au fost deja produse 100.000 de unităţi. Maşina cu numărul 1.000.000 a ieşit de pe linia de producţie în 1955. Modelul cu design atragător, uşor de reparat şi cu consum redus s-a bucurat de un succes fulgerător. Până în 1971 s-au produs câte 1 milion pe an. 

Primul VW Beetle s-a asamblat în 19 fabrici din toată lumea, din Germania până în Irlanda, Noua Zeelandă sau Malaezia.

În Germania, producţia a încetat în 1978, dar a fost mutată în Mexic unde a continuat până în 2003.

Urmaşul său a venit în 1998, iar cea mai recentă versiune a fost lansată în 2011. Modelele s-au bucurat de un succes moderat. Pe 10 iulie 2019, modelul a ieşit din producţie, iar VW nu a anunţat un urmaş în viitorul apropiat.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.