Renault Eco2

Autor: Andrei Nan 08 mai 2007 Dosar & Analize

Noul program face parte din deja celebrul Renault Commitment 2009 şi conţine ambiţii ecologice puternice. Acestea vor duce în cel mai scurt timp la o scădere drastică a poluării în toate etapele vieţii unei maşini, de la producţia ei până la ieşirea din uz. Renault eco2 se bazează pe două criterii importante: ecologic – astfel încât impactul asupra mediului să fie minim; economic – pentru ca maşinile să fie ieftine de cumpărat şi întreţinut.

Renault vede eco2 ca pe program de apreciere al performanţei propriilor maşini în domeniul salvării mediului. Iar pentru acest lucru trei direcţii au fost îmbunătăţite considerabil:

– Vehiculele Renault trebuie să fie produse într-o fabrică ce respectă normele ISO 14001. Această certificare este dată locurilor de producţie ce au înregistrat îmbunătăţiri continue în ceea ce priveşte reducerea impactului asupra mediului, în domenii precum diminuarea consumului de apă şi energie, a emisiilor, poluarea vizuala şi fonică şi reciclarea apelor menajere. În 2006, 39 de fabrici Renault îndeplineau ISO 14001, cu alte două facilităţi din Rusia şi Maroc fiind evaluate pentru a primi această certificare

– Emisiile de CO2 ale unui motor nu trebuie să depăşească 140g/km sau propulsorul respectiv trebuie să poată funcţiona cu bioetanol sau biodiesel. Renault se afla în Top3 al celor mai ecologici producători din Europa, însă acest lucru nu i-a mulţumit îndeajuns pe inginerii francezi. Pentru un conţinut de CO2 aşa de mic, echivalent cu un consum de 5,3 litri/100 km la diesel şi 5,9 litri la benzină, sunt necesare tehnologii specifice, gen micşorarea capacităţii clindrice a motoarelor sau biocombustibili. Plantele necesare pentru producerea acestora absorb CO2 din atmosferă ca un element necesar pentru fotosinteză. Astfel, bioetanolul E85 obţine practic o reducere cu 70% e emisiilor de CO2 comparativ cu un automobil ce rulează pe combustibili fosili.

– Cel puţin 5% din plasticul folosit în producţia maşinilor trebuie să fie realizat din materiale reciclate. În cazul lui Clio III, procentajul creşte până la 10%, iar la noul Twingo acesta atinge 9%. Vehiculele ce fac parte din programul eco2 sunt realizate astfel încât, la sfârşitul vieţii, 95% din greutatea lor să fie reutilizată.

O metodă eficientă de reducere a consumului este micşorarea capacităţii cilindrice a motoarelor. Iar, prin folosirea turbinei şi a injecţiei directe de combustibil, performanţele motoarelor nu numai că au rămas la fel, dar s-au şi îmbunătăţit.

În 1993, un diesel de 1,9 litri avea o putere de doar 93 CP şi un consum de 6,5 litri la 100 km. Astăzi, un Megane dCi de 1,5 litri produce 105 CP şi are un consum de 4,5 litri/100 km, ceea ce echivalează cu 120 g/km de CO2. În ceea ce priveşte motoarele pe benzină, cel mai bun exemplu este ultimul motor turbo de 1,2 litri, cu o putere specifică unui motor de 1,4 litri şi cuplu unuia e 1,6. Consumul mixt de 5,9 litri/100 km înseamă emisii de CO2 de doar 139 g/km, permiţând totuşi şoferului să se bucure de un cuplu mare încă de la turaţii joase şi creşteri de putere în treptele 2, 3 şi 4 la turaţii de peste 4.500 rpm.

În domeniul biocombustibililor, Renault a lansat deja versiunile de 90 CP şi 115 CP pentru Trafic sau 100 CP şi 120 CP pentru Master, toate putând rula cu Biodiesel B30. În curând pe piaţa europeană se va lansa şi Megane 1,6 105 CP, ce va rula cu bioetanol E85. Numărul din denumire reprezintă procentajul de combustibil alternativ şi poate ajunge şi la 100%, precum se întamplă în cazul maşinilor Renault comercializate în Brazilia.

Grija pentru mediu a constructorului francez nu este recentă, acesta lansând un vehicul ce funcţiona cu hidrogen încă din 1997, un pionier în gama sa. Renault intenţionează să încadreze toate viitoarele sale modele în programul eco2, ca un efort susţinut de luptă împotriva încălzirii planetare.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:



Comentarii
Inchide