Sergio Marchionne şi Marele Plan Fiat-Chrysler

Fuziunea dintre magnatul american Chrysler şi grupul european Fiat a fost doar primul pas pe care Sergio Marchionne l-a dorit înfăptuit. Însă paşii care urmează celui critic sunt la fel de importanţi în evoluţia brandurilor incluse în concern. Iar Marchionne pare dispus să abordeze, în continuare, situaţia cu multă îndrăzneală.

Sergio Marchionne şi Marele Plan Fiat-Chrysler Sergio Marchionne şi Marele Plan Fiat-Chrysler

De curând, Sergio Marchionne a făcut public planul pe cinci ani al grupului Fiat Chrysler Automobiles. Un plan îndrăzneţ, în care se va investi 77 de miliarde de dolari (56,7 miliarde euro) şi care începe cu tăierea unor nume din componenţa grupului. 

Şi deja a început. În încercarea de a repoziţiona într-o lumină bună Viperul (care, în ciuda evoluţiei frumoase, nu se bucură de succes în vânzări), divizia de sine stătătoare SRT (a cărui emblemă o poartă noul Viper) redevine subbrand pentru Dodge

Un alt brand pus pe lista neagră este Lancia, al cărui unic model, Ypsilon, va fi comercializat exclusiv în Italia până la finalul ciclului de viaţă. „Decât 300C cu siglă Lancia, mai bine aşa” ar spune multă lume. Noi am fi de acord cu ei. Plus că renunţarea la brandul Lancia implică şi investiţii majore pentru relansarea Alfa Romeo.

Lancia, amore mio! Istoria producătorului italian

Scopul final este atingerea, în 2018, a unui total de vânzări de 7 milioane de unităţi (asta însemnând o creştere cu 60% faţă de cele 4,4 milioane atinse în 2013). Pentru asta, CEO-ul FCA vrea să crească vânzările Chrysler, Fiat şi Jeep cu peste 2.000.000 de unităţi în următorii cinci ani şi să investească puternic în Alfa Romeo, pentru a o readuce în bătălia cu mărcile premium.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.