SPECIAL: Maşini accesibile – noile familiste de criză

Autor: Adrian Mihălţianu 05 oct. 2013 Dosar & Analize

Fenomenul Logan a demonstrat că există mulţi clienţi dispuşi să lase deoparte pretenţiile de confort, design sau sportivitate în favoarea unui preţ cât mai scăzut, dar pentru care maşina oferă avantaje reale practice. Cel mai bine înţeleg asta familiştii şi cei cu bugete reduse, pentru care contează mai mult spaţiul interior şi un nivel satisfăcător al siguranţei şi al confortului.

Dintre cele şase modele analizate, Chevrolet Aveo Sedan este cel mai „vechi”, fiind lansat pe piaţă în 2011, la fel ca şi KIA Rio Sedan. Noile Dacia Logan, Skoda Rapid şi fraţii Citroën C-Elysee / Peugeot 301 şi-au făcut apariţia la Salonul Auto de la Paris din toamna lui 2012, fiind foarte proaspete pe piaţa noastră.

Tabel comparativ preţuri şi dotări – CLICK PE POZĂ PENTRU MĂRIRE

În tabelul cu preţuri şi dotări ne-am raportat, evident, la motorizările de bază şi la versiunile de echipare de intrare ale fiecărui model, însă pentru o comparaţie pertinentă am luat în considerare şi versiunile de echipare de top pentru aceleaşi motorizări de bază. Ceea ce ajută la analiza mai corectă a raportului preţ/echipare şi ne arată ce înseamnă pentru producători un nivel cel puţin satisfăcător de siguranţă şi confort într-o astfel de „maşină pentru pieţe emergente”.

Dacia Logan porneşte de la doar 6.790 euro, dar nivelul de bază Acces e ”chel”

De la început se remarcă preţul imbatabil al celui mai ieftin Logan: doar 6.790 de euro pentru motorizarea de 1,2 litri şi nivelul de echipare Acces. Cu aproape 4.000 de euro mai puţin decât următorul model de pe listă! Adică, la prima vedere, acest Logan pare, de departe, cea mai bună ofertă pentru familiştii care vor o maşină nouă cât mai accesibilă. Însă la o privire mai atentă nu e chiar aşa.

KIA Rio Sedan porneşte de la 10.345 euro, dar nivelul Base e destul de sărac în dotări de confort

Pentru că acest Logan de bază este ceea ce am putea numi o „maşină cheală” – cu excepţia unui pachet de securitate bun, cu patru airbaguri, ABS şi ESP standard -, nivelul Acces nu oferă nici măcar opţional alte dotări de confort care ar trebui să fie standard pe orice maşină modernă. Aşa încât devine clar că potenţialii clienţi îşi vor îndrepta atenţia către versiunea Logan Ambiance, cu un preţ de bază de 7.700 de euro. Sumă care, pe lângă o diferenţă suficient de mare faţă de cea a rivalilor, mai înseamnă şi o echipare standard suficientă pentru pretenţiile unei persoane normale (raportat la suma cerută şi la avantajele de ordin practic).

Skoda Rapid are un preţ de bază de 11.030 de euro, pentru nivelul de bază Active

 KIA Rio Sedan şi Chevrolet Aveo Sedan, care au dimensiuni mai apropiate de ale lui Logan, îşi justifică diferenţa de preţ prin câteva dotări suplimentare – mai ales Aveo, care oferă chiar şi aer condiţionat standard pe nivelul de intrare. Rio şi Aveo pun un mai mare accent pe design şi pe aspectul materialelor din interior. Nu în ultimul rând, Aveo şi Rio se laudă cu cinci stele Euro NCAP, în timp ce oficialii Dacia se aşteaptă la maximum patru pentru Logan (de altfel, Sandero a luat deja 4 stele Euro NCAP).

Peugeot 301 porneşte, în versiunea de bază, de la 11.031 euro

Rapid, 301 şi C-Elysee sunt berline ceva mai mari, deci mai scumpe, dar nu mult mai bine echipate în versiunile de bază – deşi, faţă de modelele franţuzeşti, Rapid oferă standard aerul condiţionat manual. Se poate observa uşor ce avantaj considerabil are Logan ca raport preţ/echipare: varianta de top Laureate, cu toate opţiunile adăugate, ajunge la 10.750 de euro, sub nivelul rivalilor în echipare de bază. Pe de altă parte, celelalte modele din această comparaţie plusează cu mai multe dotări, în general opţionale, pentru variantele de echipare de top.

Citroen C-Elysee e uşor mai scump decât 301, pornind de la 11.201 euro

La capătul opus, Skoda Rapid demonstrează că nu e chiar o maşină ieftină, varianta de top Elegance costând cu 50% mai mult decât Logan Laureate, iar lista de opţiuni este foarte lungă. Dar, odată depăşită bariera de 15.000 de euro, intrăm pe un teritoriu mult mai disputat şi, evident, depăşim sfera discuţiei de faţă.

Chevrolet Aveo Sedan are un preţ de bază de 11.820 în echiparea LS, suficient de bogată

Dacă primul tabel ne arată la ce trebuie să ne aşteptăm de la aceste maşini accesibile din punctul de vedere al dotărilor de siguranţă şi confort, precum şi al preţurilor, următorul tabel face lumină în privinţa caracteristicilor tehnice pentru motorizările de bază. Care, evident, sunt nepretenţioase, diferenţele dintre ele fiind foarte mici. Totuşi, din punct de vedere al clientului pragmatic, primează valorile de consum (care, prin emisiile de CO2, influenţează şi timbrul de mediu).

Tabel comparativ date tehnice – CLICK PE POZĂ PENTRU MĂRIRE

Dar să detaliem principalele aspecte ale alegerii unei astfel de maşini ieftine PE URMĂTOARELE PAGINI

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide