Statistică ADAC: cele mai fiabile maşini din Germania în 2010

Cunoscutul organism german ADAC a dat publicităţii statisticile defecţiunilor maşinilor din Germania în 2010, ceea ce poate reprezenta un instrument util pentru amatorii de maşini second-hand, dar şi un mic indicator pentru fiabilitatea maşinilor din Europa.

Statistică ADAC: cele mai fiabile maşini din Germania în 2010 Statistică ADAC: cele mai fiabile maşini din Germania în 2010

Deşi, din punct de vedere matematic, rezultatela ADAC nu trebuie confundate cu un top exhaustiv al fiabilităţii maşinilor, în general ele sunt un bun indicator pentru calitatea de fabricaţie şi rezistenţa în timp a maşinilor, cel puţin a celor care circulă în Germania (deoarece ADAC are la dispoziţie o bază de date de circa 17 milioane de maşini, adică peste jumătate din cele înmatriculate în Germania).

Statisticile se bazează pe cele 4,25 de milioane de intervenţii pe care specialiştii ADAC le-au realizat în 2010 pe şoselele şi autostrăzile germane în cazul maşinilor rămase în pană tehnică. Rezultatele ADAC au fost împărţite pe 6 categorii de maşini, cele mai bine plasate fiind, evident, maşinile germane - totuşi, specialiştii afirmă că se observă o îmbunătăţire a fiablilităţii maşinilor produse în Franţa şi Coreea, în timp ce maşinile japoneze sunt, în general, doar medii la acest capitol.

În 54% din intervenţiile ADAC au fost înregistrate probleme de natură electrică (defecţiuni la baterie sau la sistemul electric), deşi specialiştii ADAC se aşteptau la mai multe defecţiuni de natură mecanică. De asemenea, inginerii germani trag un mic semnal de alarmă: deşi programul RABLA a eliminat de pe şoselele Germaniei circa 2 milioane de maşini vechi şi uzate moral, intervenţiile ADAC au fost cu 8,1% mai multe în 2010 faţă de 2009 - ceea ce ar putea indica o scădere uşoară a interesului producătorilor pentru calitatea maşinilor.

Din punct de vedere al interpretării rezultatelor, trebuie remarcat că în statisticile ADAC sunt introduse doar modelele înmatriculate în ultimii 6 ani şi care au fost vândute în cel puţin 5.000 de exemplare în ultimii 5 ani. Bineînţeles, este vorba de maşini deţinute de membri ADAC, care au cotiaţia plătită la zi (ADAC fiind, practic, corespondentul din Germania al ACR-ului autohton).

Codurile de culori, plusurile şi minusurile din tabele au următoarele explicaţii:

  • verde cu două plusuri: număr de defecţiuni mult sub medie
  • verde cu un plus: număr de defecţiuni uşor sub medie
  • galben cu 0: media defecţiunilor
  • orange cu un minus: număr de defecţiuni uşor peste medie
  • roşu cu două minusuri: număr de defecţiuni mult peste medie

Iată pe paginile următoare situaţia pe fiecare categorie în parte.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.