Exclusiv  Taxa auto se triplează - taxa auto loveşte rău maşinile second hand

Din nou, subiectul taxei auto este de actualitate, iar românii amatori de maşini second hand aşteaptă cu înfrigurare noua metodologie de calcul. Oare nu speră guvernanţii în van că vor revigora vânzările de maşini noi?

Taxa auto se triplează - taxa auto loveşte rău maşinile second hand Taxa auto se triplează - taxa auto loveşte rău maşinile second hand

SPUNE-LE AICI GUVERNANŢILOR CE CREZI TU CĂ TREBUIE FĂCUT CU TAXA AUTO!

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Noile reglementări, să ne înţelegem, sunt propuse de actualul guvern, deşi Băsescu speră ca până la 15 decembrie să desemneze un nou premier. Şi ştim cu toţii cum este - un nou guvern, o nouă taxă. Deci de la început vreau să atrag atenţia că vorbim de cifre goale, care trebuie acceptate nu doar de noul guvern, ci şi de Bruxelles.

Despre noua taxă auto adoptată la 1 iulie am remarcat că favorizează maşinile second hand între 8 şi 15 ani vechime, majoritatea celor aduse în ţară în utlimele luni fiind din perioada 1990 - 2000. Invazia de maşini second hand s-a bazat şi pe decizia senatului de suspendare a taxei auto - de fapt, doar praf în ochi electoral, dar se pare că românii nu şi-au dat seama că urmează alegerile parlamentare şi au muşcat momeala foarte serios.

Acum, situaţia este total opusă, iar taxa auto va fi de 3 ori mai mare pentru maşinile second hand, dar şi pentru cele noi cu motorizare mai mare de 2.000 cmc.

În ceea ce priveşte maşinile non euro, primele norme de poluare Euro1 au fost introduse în 1992, deci, teoretic, maşini non-euro au fost produse până în 1993 (adică au o vechime de minimum 15 ani). Totuşi, în funcţie de constatările RAR, pot apărea surprize, unele maşini second hand între 10 şi 15 ani vechime fiind catalogate tot ca maşini non-euro.

Taxa auto majorata pentru masini non euro

Faţă de taxa de primă înmatriculare iniţială, taxa auto (denumită de la 1 iulie taxă de poluare) a fost mult redusă pentru maşinile peste 15 ani, însă acum se va ajunge, din nou, în situaţia în care taxa auto este cel puţin egală cu preţul maşinii second hand.

Câteva exemple:

  • un VW Polo din 1990, cu motor de 1,3 litri, poate fi găsit în Germania la preţuri medii de 500 euro - însă taxa auto va fi de 2.200 euro, deci de peste 4 ori mai mare decât preţul maşinii (în condiţiile în care actuala taxă e de 1,5 ori mai mare decât preţul maşinii)
  • un Opel Astra din 1992, cu motor de 1,6 litri pe benzină, poate fi găsit în Germania la preţuri medii de 1.500 euro - însă taxa auto este de cel puţin 4.000 euro (de 2,5 ori mai mare ca acum), deci maşina va costa 5.500 euro
  • un VW Passat 1,9 TDI din 1991 costă cam 2.000 euro - taxa auto majorată va duce, practic, la un preţ al maşinii de 4 ori mai mare!
  • despre motorizările peste 2.000 cmc nici nu mai are rost să vorbim, deoarece cuantumul taxei devine exorbitant

Deci în privinţa maşinilor non euro situaţia este clară: nu vor mai intra în ţară, iar cele care deja sunt cu numere roşii... ei bine, cei care le au ori le duc la bulgari sau la ruşi, ori vor plăti cât mai repede taxa auto actuală.

Să vedem care este situaţia cu maşinile second hand Euro 1, Euro 2, Euro 3 şi Euro 4.

CALCULEAZĂ AICI NOILE VALORI PENTRU TAXA AUTO TRIPLATĂ!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.