Topul Cabrioletelor în România 2008

Vara nu poate fi asortată decât cu un cabrio. Coupe cabrio sau cu acoperiş textil? Benzină sau diesel? Roadster sau cu patru locuri? Sunt întrebări la care statisticile ne oferă un răspuns legat de modul cum îşi aleg românii automobilele de vară.

Topul Cabrioletelor în România 2008 Topul Cabrioletelor în România 2008

Peugeot - părintele CC în clasa micăSe spune că omul gospodar îşi face iarna car şi vara sanie - parafrazând celebra zicală, am vrut să verificăm dacă omul la modă se aliniază tendinţelor şi îşi achiziţionează în perioada pre-estivală cabriolet pentru promenade pe faleză în timpul verii. Astfel, am ales ca reper temporal primele patru luni ale anului, perioadă în care, teoretic, condiţiile meteo nu sunt cele mai bune pentru plimbări cu pletele în vânt, dar este momentul potrivit pentru a mai primi un membru cu valenţe recreaţionale în garaj.

În perioada ianuarie-aprilie 2008, românii şi-au cumpărat 205 cabriolete, în creştere cu aproximativ 42% faţă de acelaşi interval al anului precedent. Acest segment de nişă devansează ca plus relativ galopul pieţei auto per ansamblu. Deşi, de obicei, un cabrio ocupă rolul de a doua sau a treia maşină în garajul unei familii, cifrele arată că mai există destul potenţial de creştere.

Publicul ţintă, reprezentat de oameni cu venituri peste medie, manifestă un comportament diferit în achiziţia unui automobil cabrio. Astfel promoţiile şi avantajele oferite din importatori nu au o influenţă aşa de mare în evoluţia segmentului.

Acoperişul textil pe cale de dispariţieÎn ciuda dinamicii accentuate, ierarhiile rămân destul de "bătute în cuie", iar modelele fruntaşe rămân pe poziţii: VW Eos rămîne cel mai bine vândut cabriolet, Peugeot 207 CC este preferatul femeilor, iar BMW Seria 3 Cabrio reprezintă alegerea în materie de lux.

De asemenea, se observă ca o tendinţă generală faptul că modelele cu plafon metalic retractabil (coupe cabrio) au câştig de cauză în faţa modelelor care încă mizează pe clasicul acoperiş textil. Acest lucru demonstrează că, în ciuda caracterului lifestyle, aspectul practic nu este neglijat de cei care investesc într-un astfel de model. Motorizările pe motorină, considerate nerafinate şi nepotrivite pentru a rula în aer liber, încep să spargă barierele şi îşi găsesc locul pe tot mai multe modele cabrio.


Vânzări cabrio în România
Total 205
Cu hard top 159
Cu soft top 46
Benzină 158
Motorină 47

Cu toate că oferta în România este destul de variană şi neomogenă, ea se adresează tuturor gusturilor şi, de la un standard financiar în sus, pentru toate buzunarele. Astfel, putem delimita câteva subcategorii, ale căror ierarhii şi evoluţii le puteţi urmări în paginile următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.