Topul fiabilităţii ADAC pe 2009

Pentru prima dată în istorie Dacia a intrat în statisticile de fiabilitate întocmite de ADAC, Logan devansând în opinia nemţilor modele germane cu pretenţii.

Topul fiabilităţii ADAC pe 2009 Topul fiabilităţii ADAC pe 2009

ADAC este o organizaţie în care sunt înscrişi 14 milioane de membri, deci rapoartele anuale pe care fac au oarece greutate fiind generate pe un eşantion consistent. În raportul pe 2009 apare pentru prima dată şi gama Dacia Logan/Sandero care intră pe un foarte onorabil loc 9 în clasa Supermini. Aceeaşi organizaţie care reclama acum câţiva ani în urmă că Loganul nu poate trece testul elanului, relevă acum faptul că Dacia Logan este mai fiabilă decât modele precum Opel Corsa, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Renault Clio sau Skoda Fabia.

Dacia Logan/Sandero pleacă cu handicapul că, fiind o gamă nou introdusă în statistici, este evaluată doar pe anii 2007, 2008 şi 2009, dar în fiecare an obţine calificativul maxim. Dacă se va menţine această tendinţă, cu siguranţă, Dacia va urca vertiginos în statistica ADAC în anii următori. În segmentul Supermini (în care sunt incluse şi modele mici, dar şi cele subcompacte) ordinea celor mai fiabile automobile se prezintă astfel:

  1. Mini
  2. Ford Fusion
  3. Mitsubishi Colt .

În clasa Mini (aferentă celor mai mici automobile de pe piaţă) podiumul arată în felul următor:

  1. Citroen C1
  2. Fiat Panda
  3. VW Fox

În segmentul modelelor compacte mărcile premium germane domină, ordinea celor mai fiabile 3 maşini fiind:

  1. Mercedes B Class
  2. Audi A3
  3. BMW Seria 1

Cele mai fiabile trei modele de familie sunt iarăşi o afacere între trio-ul german de lux, cu o rocadă între Audi şi BMW:

  1. Mercedes C Class
  2. BMW Seria 3
  3. Audi A6

În segmentul modelelor cu valenţe tot-teren BMW comină tot, cu o apariţie surpriză japoneză:

  1. BMW X3
  2. BMW X5
  3. Nissan Qashqai

La categoria monovolume compacte, supremaţia germană este stopată tot de Citroen, una dintre puţinile mărci franţuzeşti apreciate de nemţi drept fiabile:

  1. Citroen C4 Picasso
  2. Seat Altea
  3. VW Caddy

Monovolumele full-size sunt iarăşi dominate de modele care au legături cu industria germană, topul fiind împărţit între VW şi Ford

  1. VW Sharan
  2. Ford S-Max
  3. VW Transporter

După cum se poate observa şi cum era pe de o parte şi normal într-un top întocmit de nemţi, maşinile germane au întâietate. Conform ADAC cele mai frecvente defecte ale modelelor au fost cele la nivelul sistemului electric, care au crescut cu 14% faţă de anul 2009. În 2009 ADAC a avut 3,9 milioane de intervenţii, o creştere de 6% faţă de anul anterior.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.