UE vrea maşini silenţioase, dar obligă electricele să fie mai zgomotoase

Bine ai venit în Universul Paradoxia, unde soluţiile unei probleme sunt... problemele în sine. Dacă nu ai înţeles nimic din ce ai citit adineaori, iată aici un exemplu concret.

UE vrea maşini silenţioase, dar obligă electricele să fie mai zgomotoase UE vrea maşini silenţioase, dar obligă electricele să fie mai zgomotoase

Parlamentul European doreşte să reducă nivelul de zgomot în oraşe, propunându-şi să coboare cu până la patru decibeli zgomotul făcut de autovehiculele noi. Acest demers se va desfăşura în trei etape, prima debutând în iulie 2016 şi având ca cerinţă reducerea nivelului de zgomot în cazul maşinilor nou construite - ne referim la noi generaţii, nu la maşini deja aflate în producţie.  

Etapele a doua şi a treia vor urma în 2020 şi 2024 şi vor avea ca scop a doua scădere a pragului minim de zgomot. Iar producătorii vor fi nevoiţi să folosească sistemul de etichetare al nivelurilor de zgomot, pe care autorităţile le vor pune în vigoare. Ca o simplă comparaţie, gândeşte-te la frigiderele care au abţibild cu „Clasa A+++” sau la anvelopele care sunt catalogate în clasă de eficienţă. 

Odată îndeplinită cea de a treia etapă, nivelul de zgomot produs de maşini va fi redus cu 25% - limita de 74 de decibeli fiind setată în final la 68 de decibeli, pentru maşinile de pasageri. În cazul autobuzelor şi al camioanelor, pragul minim va scădea cu trei decibeli.

Nu putem decât să ne imaginăm oraşe futuriste, liniştite, cu maşini electrice zumzăind timid de colo-colo. Doar că nu va fi fezabil, pentru că acelaşi Parlament European a aprobat o lege care îi obligă pe producătorii de maşini electrice să-şi echipeze maşinile cu Acoustic Vehicle Alerting System, adică un sintetizator de sunet care va face maşinile mai uşor de reperat auditiv de către pietoni; adică mai zgomotoase. 

Până atunci noi încercăm să găsim o propunere de sunet sintetizat pentru maşinile electrice. Iar propunerea noastră este deţinătoarea fundului din imaginea de mai sus, Pagani Huayra. Chiar dacă nu ar fi la fel de gălăgios ca în cazul maşinii originale, ne-ar plăcea ca oricare maşină electrică să murmure aşa. 

Clip de exemplificare

Acum e rândul tău să ne spui care este sunetul pe care maşinile electrice ar trebui să-l aibă. Unul de care să fii sigur că nu te-ai putea sătura niciodată, evident. 

sursa: autoexpress

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.