Ambiţiile Poloniei: 6.000 de staţii de încărcare pentru maşini electrice până la sfârşitul anului 2020

Autor: Bogdan Cojocaru 07 nov. 2018 Mașini electrice
Ambiţiile Poloniei: 6.000 de staţii de încărcare pentru maşini electrice până la sfârşitul anului 2020

Toyota a ales regiunea Silezia din sudul Poloniei ca locaţie a unei noi fa­brici auto. În condiţiile în care Europa întoarce spatele maşinilor diesel, cursa către producţia de auto­vehicule elec­trice şi hibride a început, iar Po­lonia nu vrea să lipsească.

Gigantul japonez fabrică pentru prima dată în afara Asiei o componentă cheie în producţia autovehiculelor electrice, iar lansarea producţiei din Polonia este un pas nou atât pentru acesta, cât şi pentru ţara est-europeană. Noua linie de asamblare este parte a unei investiţii de peste 4,5 miliarde de zloţi (1,1 miliarde de euro).

„În 2000, cu lansarea primului model hibrid, am pregătit terenul pentru electrificarea autovehiculelor în Europa“, a declarat Johan van Zyl, preşedinte al Toyota Motor Europe.

Toyota şi-a lansat operaţiunile din Polonia în 2002, iar în 2017 cele două fabrici ale companiei au fuzionat.

Fabricile auto poloneze nu mai sunt pure linii de asamblare, jucând un rol în dezvoltarea de noi tehnologii. Un think tank din Varşovia, Exact Systems, se aşteaptă ca Polonia să prindă din urmă majoritatea pieţelor auto avansate în decurs de cinci ani, deşi termenul ar putea fi uşor prea optimist.

Însă ţara îşi pune deja amprenta pe piaţa autobuzelor electrice, cu com­panii ca Solaris, Ursus şi Solbus. Cel mai mare producător chinez de baterii pentru autovehicule electrice, LG Chem, şi-a construit deja cel mai mare site de producţie din Europa în Polonia.

În prezent, autovehiculele electrice reprezintă doar o mică parte din vânzările auto din Polonia, 1.068 noi unităţi fiind înregistrate anul trecut, în creştere de la 569 în 2016.

Pentru a-şi susţine planul, guvernul vrea să construiască 6.000 de staţii de încărcare până la sfârşitul anului 2020.

Citeşte articolul complet în Ziarul Financiar 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult
Ziarul Financiar
Ziarul Financiar

Comentarii
Inchide