Cluj-Napoca este primul oraş din România care va avea autobuze fără şofer – Galerie FOTO

Autor: Cristian Agatie 22 oct. 2019 Mașini electrice

Clujul este primul oraş din România care a introdus în circulaţie autobuzele electrice, iar acum se pregăteşte pentru încă o premieră. Astfel, Cluj Napoca va fi primul oraş din România care va avea, începând de anul viitor, autobuze fără şofer. Potrivit primarului Emil Boc, este vorba de un experiment care va fi desfăşurat cu un singur autobuz cu conducere autonomă.

„Am declanşat un proiect pilot la Cluj – care înseamnă confirmarea brandului de oraş al inovării, inteligenţei artificiale, al dezvoltării, cercetării şi IT-ului – şi cu această dimensiune pragmatică referitoare la punerea în circulaţie, cu titlu experimental, a unui autobuz autonom, fără şofer, după modelul celor care există în marile oraşe europene”, a declarat Emil Boc.

„Acest autobuz va deservi ca arie de circulaţie zona centrală, pentru a arăta că acest oraş susţine dimensiunea modernă, susţine inovarea şi inteligenţa artificială, pe care nu o vom putea evita. Va fi un mijloc de mobilitate a viitorului acest transport autonom şi sper ca anul viitor să îl vedem pe străzile Clujului”, a adăugat primarul Emil Boc.

El a mai spus că proiectul pilot va fi pus în practică în colaborare cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca. „Cluj-Napoca îşi doreşte să dea, încă o dată, tonul în România în ceea ce priveşte transportul public, după ce a fost primul oraş care a introdus în circulaţie autobuzele electrice”, a menţionat primarul de Cluj.

Autobuzele autonome, care au o capacitate de transport de 12 persoane, au fost introduse până acum în alte oraşe din Europa, ca Viena sau Paris. Modelul care va circula la Cluj este produs de firma franceză Navya, lider în dezvoltare de vehicule autonome. Într-o primă etapă va exista în autobuz şi un operator care, în caz de probleme, să preia comanda vehiculului.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide